سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۱

ایمیل داعش به خانواده خبرنگار آمریکایی

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 376424
خانواده فولی انتشار ایمیلی که یک هفته پیش از انتشار ویدئوی دهشتناک سر بریدن این خبرنگار در یوتیوب دریافت کرده‌اند را تأیید کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، وب‌سایت خبری آمریکایی "گلوبال‌پست" با انتشار متن کامل ایمیل ارسالی تروریست‌های گروه تروریستی داعش اعلام کرد، این گروه پیش از کشتن «جیمز فولی» روزنامه‌نگار و خبرنگار آزاد آمریکایی درخواست ۱۰۰ میلیون یورو (۱۳۲ میلیون دلار) باج در ازای آزادی او کرده بود.

در این ایمیل خطاب به دولت آمریکا آمده است: "ما به شما امکانات زیادی دادیم تا در ازای دادن پول افرادتان را آزاد کنید، همان طور که دولت‌های دیگر [انجام چنین کاری را] پذیرفتند."

گلوبال‌پست اعلام کرد، گروه داعش می‌گوید این ایمیل را خطاب به دولت آمریکا و شهروندان آمریکایی که از رهبرانشان "مانند گوسفند پیروی می‌کنند" صادر کرده است.

روزنامه گاردین نوشته است، ربایندگان جیمز فولی با ارسال این خبر به خانواده او گفتند، این خبرنگار را به تلافی حملات هوایی آمریکا کشته‌اند. گلوبال‌پست نیز می‌‌گوید، خانواده فولی انتشار ایمیلی که یک هفته پیش از انتشار ویدئوی دهشتناک سر بریدن این خبرنگار در یوتیوب دریافت کرده‌اند را تأیید کرده‌اند.

وب‌سایت خبری گلوبال‌پست که جیمز فولی برای آن کار می‌کرد می‌نویسد، "داستان جیمز" باید برای شفافیت موضوع به طور کامل شرح داده شود. این وب‌سایت افزود: ما معتقدیم، این متن دیدگاهی از انگیزه و تاکتیک "دولت اسلامی" به دست می‌دهد.

تکفیری‌های داعش در این ایمیل خواسته‌اند تا جیمز فولی با "زندانیان مسلمانی" که در دست نیروهای آمریکایی‌اند مبادله شود. آنها نوشتند: "حالا شما دوباره شروع به بمباران مسلمان‌ها در عراق کرده‌اید. شما به استفاده از حملات هوایی ارتش خود روی آورده‌اید و به نحو رقت‌انگیزی از مقابله رو در رو طفره می‌روید."

گلوبال‌پست می‌نویسد، خانواده خبرنگار آمریکایی به مدت یک سال هیچ‌گونه تماسی با ربایندگان نداشت. در ماه نوامبر بود که آنها اولین خبر را از ربایندگان دریافت کردند. ربایندگان از آنها ۱۰۰ میلیون یورو باج طلب کرده بودند.

روز چهارشنبه آمریکا تأیید کرد که جیمز فولی توسط نیروهای داعش کشته شده است. تروریست‌ها ویدئویی منتشر کرده بودند که نشان‌ می‌داد این خبرنگار که در سال ۲۰۱۲ در سوریه مفقود شد را کشته‌اند. در این ویدئو که روز سه‌شنبه در اینترنت منتشر شد دیده می‌شود که چگونه یکی از نیروهای گروه داعش که چهره خود را پوشانده و با لهجه‌ای بریتانیایی سخن می‌گوید، فولی را سر می‌برد.

روز پنج‌شنبه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، نیروهای این کشور در تابستان سال جاری برای آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در سوریه، از جمله جیمز فولی از دست نیروهای داعش دست به عملیات نظامی نافرجامی زده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عاقبت حمايت غرب از داعش.