شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی یک شرکت کاغذی

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 436922
فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو متهم حرفه ای که با تاسیس شرکتی کاغذی و جلب اعتماد عمومی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از فروشندگان مبنی بر کلاهبرداری دو نفر از آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی که توسط کارآگاهان انجام شد مشخص شد که دو نفر که با هم رابطه فامیلی نیز دارند با ثبت یک شرکت کاغذی به نام «سایه گستران پارتیکان زنده رود» و جلب اعتماد صاحبان صنوف مختلف در سطح استان و همچنین سایر استان ها اقدام به خریدهای کلان اجناس به صورت چکی کرده و متواری می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بررسی چک های برگشتی شکات نشان داد که متهمان از ۴۰ نفر کلاهبرداری کرده اند عنوان داشت: این افراد بسیار حرفه ای بوده و با نام ها و عناوین مختلف خود را از دید ماموران و شاکیان مخفی کرده و مرتب مکان سکونت خود را تغییر می دادند.

سردار آقاخانی تصریح کرد: سرانجام با اقدامات ویژه و تخصصی پلیس آگاهی استان مخفیگاه این متهمان شناسایی و کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه هر دوی آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: متهمان پس از دستگیری هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شدند با اعتراف به بزه انتسابی خود به کلاهبرداری ۳۰ میلیاردی ریالی از ۴۰ نفر با روش ارائه چک های بی محل اقرار کردند که در این زمینه پرونده تشکیل و با قرار وثیقه روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دایره فعالیت مجرمانه این کلاهبرداران علاوه بر استان اصفهان در سایر استان های کشور نیز بوده تصریح کرد: صاحبان صنوف و فروشندگانی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده می توانند موضوع پرونده خود را از طریق پلیس آگاهی استان اصفهان پیگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *