پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توهین اوباما به کوبایی‌ها پس از بهبود روابط

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 397322
رئیس جمهور آمریکا در آخرین کنفرانس خبری سال ۲۰۱۴ میلادی گفت: ما نمی توانیم تحریم را به صورت یکجانبه برچینیم. این روندی است که کنگره باید آن را بررسی و به صورت دو حزبی از این رویکرد جدید حمایت کند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، باراک اوباما افزود: من در نگرانی مخالفان و فعالان حقوق بشری در آنجا شریک هستم زیرا این رژیم همچنان رژیمی است که مردم خود را سرکوب می کند و همانطور که گفتم من انتظار ندارم یک شبه تغییر روی دهد اما با تمام وجودم می دانم اگر ما کاری را در پنجاه سال گذشته انجام داده ایم وچیزی تغییر نکرد باید برای این که به نتیجه متفاوت برسیم راه متفاوتی را امتحان کنیم واین آزمایش این فرصت را برای رسیدن به نتیجه متفاوت فراهم می کند.

رئیس جمهور آمریکا درباره نداشتن سفارت در این کشور گفت: این به معنای آن نیست که ما تصور کنیم در دو سال آینده آنها اقدامات خاصی را در پیش می گیرند و ما در داخل کوبا یا در سیاست خارجی دچار مشکل می شویم و روابط ما تیره می گردد بلکه ما در کشورهای زیادی سفارت نداریم.

اما نکته این است که ما با این سیاست جدید در موضع بهتری خواهیم بود و به نوعی نفوذ خواهیم داشت.ما شاید از سیاست هویچ و چماق بتوانیم استفاده کنیم.

اوباما گفت: ما نمی توانیم تحریم را به صورت یکجانبه برچینیم. این روندی است که کنگره باید آن را بررسی و به صورت دو حزبی از این رویکرد جدید حمایت کند.

ما باید تحریم ها را برداریم زیرا به نظر ما در اهدافی که بدنبال آن بودیم،شکست خوردیم اما نمی توانم پیش بینی کنم این کار هم اکنون انجام می شود.

اشتباه سونی در پخش نکردن فیلم مصاحبه

رئیس جمهوری آمریکا گفت:شرکت سونی پیکچرز در تصمیم خود برای منتشر نکردن فیلم مصاحبه ( فیلم مربوط به «ترور رهبر کره شمالی») اشتباه کرده است. ("مصاحبه" فیلم، داستانی کمدی و تخیلی درباره ترور «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی است که قرار بود از بیست و پنجم دسامبر ماه جاری و روز کریسمس در هزاران سالن سینما در آمریکا و کشورهای مختلف به نمایش در آید.)

اوباما گفت: اعلام می کنم ما می توانیم تایید کنیم که کره شمالی این حمله را انجام داده است. آنها تصمیم گرفتند به خاطر این فیلم کمدی حمله تمام عیار به استودیو فیلم انجام دهند.آنها خسارت زیادی وارد کردند و ما به تناسب آن پاسخ خواهیم داد.ما در محل ،زمان و شیوه ای که انتخاب می کنیم،پاسخ خواهیم داد .

باراک اوباما گفت:هیچ نشانه ای وجود ندارد که کره شمالی این کار را با همکاری کشوری دیگر احتمالا چین انجام داده باشد.

خبر پخش فیلم مربوط به «ترور رهبر کره شمالی» که ماه گذشته در رسانه ها منتشر، حملات گسترده هکری به شرکت سونی پیکچرز را به دنبال داشت.

شرکت سونی پیکچرز نیز اعلام کرد که اکران فیلم سینمایی مربوط به رهبر کره شمالی با عنوان «مصاحبه» را لغو کرده و فعلا برنامه ای نیز برای اکران آن ندارد.

این در حالیست که یک دیپلمات کره شمالی در سازمان ملل متحد هرگونه ارتباط داشتن کشورش با حمله سایبری ( هک ) به شرکت سونی پیکچرز را رد کرد.

اذعان به نژاد پرستی در امریکا

رئیس جمهور امریکا در ادامه گفت اختلاف طبقاتی بین سیاه پوستان و سفید پوستان در آمریکا همچنان به قوت خود باقی مانده است.

اوباما افزود : اختلاف در درآمد و ثروت بین سیاه پوستان و سفید پوستان آمریکایی باقی مانده است و ما باید کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

من همواره گفتم که این میراث تبعیض و ظلم و برده داری در گذشته است.

رئیس جمهور آمریکا گفت:مسئله نژادی هم اکنون با حوادث در فرگوسن و موضوع گارنر(مرگ گارنر سیاه پوست ) در نیویورک پررنگ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *