جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۵

هاشمی: افزایش ظرفیت‌ها در دانشگاه آزاد بدلیل عطش مردم بود

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 387125
رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در دفاع از افزایش چندین برابری ظرفیت های مقطع دکتری دانشگاه آزاد، گفت: توسعه مقاطع عالی در این دانشگاه را برخاسته از عطش جامعه دانست.
هاشمی: افزایش ظرفیت‌ها در دانشگاه آزاد بدلیل عطش مردم بود
به گزارش جهان از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه در دیدار جمعی از مسوولان، اعضای شورای شهر، خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم بجستان، توجه به مسایل و مشکلات مردم را وظایف مسوولان ملی، استانی و منطقه ای دانست.

وی افزود: با توجه به شرایط جامعه، دولت باید اولویت بندی کند تا حق مردم ادا شود.

هاشمی در پاسخ به مشکلات حاضران در زمینه آب، یادآور شد: اقلیم شناسان، تأمین آب را مشکل امروز و مطمئناً در آینده جوامع بشری می دانند و طرح ها و پروژه هایی برای رفع این نگرانی ها در مراحل مطالعاتی و اجرا است.

هاشمی رفسنجانی، حضور مردم برای رفع مشکلات را اقیانوسی زاینده در جامعه خواند.

وی به نقش مردم در تأسیس و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: شرایط دانشگاه ها و تعداد دانشجویان و اوضاع دولت در اوایل انقلاب و سپس در شرایط جنگ مناسب نبود، اما وقتی مردم نیاز به تحصیلات جوانان را احساس کردند، آستین همت را بالا زدند و می دانید که امروز واحدهای این دانشگاهی در سراسر کشور پراکنده است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد توسعه مقاطع عالی در این دانشگاه را برخاسته از عطش جامعه دانست و اظهارداشت: باید مهاجرت تحصیلی جوانان به دانشگاه های کم کیفیت خارج از کشور معکوس شود، چون ایران اسلامی ظرفیت های بسیار بالایی برای پیشرفت های علمی و دانشگاهی دارد.



هاشمی رفسنجانی، مراجعه به مردم را مصوبه مجمع و مورد تأیید رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست های کلی نظام خواند و گفت: اگر میدان برای حضور مردم باز و مانع تراشی های بی دلیل برداشته شود، برای رفع مشکلات، مخصوصاً در آب و برق وارد می شوند.

وی، صرفه جویی در مصرف منابع انرژی را ضروری ترین و فوری ترین کار دانست و گفت: می توانیم با استفاده از مصارف علمی به ویژه آبیاری قطره ای، از آب کم، زمین های بیشتری را زیر کشت ببریم که گسترش سطح زیرکشت زعفران، انار و پسته در بجستان زمینه دارد.

در آغاز این دیدار صباحی بجستانی مشاور اداره غلّه تهران، جمشیدی فرماندار بجستان، رییسی شهردار و آقامیری به نمایندگی از بجستانی های مقیم مشهدالرضا ضمن ارایه گزارشی از اوضاع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بجستان به بیان مشکلات زیرساخت ها، مخصوصاً آب شرب مردم پرداختند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
به! جناب هاشمی
ملت حسابی عطش محاکمه علنی آقازاده محترم، برائت شما از فتنه گران و... رو هم دارند. در این باره هم حرفی بزن لطفا.
علي
آقاي هاشمي اينقدر ملت عطش خونه هاي خوب ، ماشينهاي مدل بالا، ويلاهاي قشنگ، درامدهاي زياد ولي راحت( مثل.....) را دارند كه نپرس، حالا چرا شما فقط به دنبال رفع عطش مدركشوني، اونهم با اخذ پول! نميدونم!؟!؟ مردم هم چيزي نميفهمند! تو هم هر روز تكميل ظرفيت دكتري و ارشد اعلام كن، و مسوولين وامدارت هم كه همه لالموني گرفتند و با مثل اون وزير علوم شيخ حسن ، دارن تاييدت ميكنن، پس بتاز تا ببينيم تا كجا خدا بهت نفس ميده!!!!
طريقي
...دفترچه دكتري سال ٩٢ و ٩٣ و تكميل ظرفيتهاي امسال رو به صورت آماري مقايسه كنيد و به اطلاع مردم برسونيد، تا مشخص شود كه چه كسي راست ميگويد، آيا ادعاي ١.٧٧ برابري ميرزاده درست است يا ادعاي مخالفين او. و در نهايت مشخص كنيد كه چقدر آقاي هاشمي و دوستانش به عطش مردم اهميت ميدهند ولي براي كار خيرشان، آمار رو خيلي كمتر اعلام ميكنند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله سال ديگه پذيرش دكترا را به صدهزار يابيشتر افزايش دهيد كه هم عطش مردم كاملا فرو نشاند وهم جيب دانشگاه پرپول شود وهم فاتحه آموزش كشور براي هميشه خوانده شود.
سجیل53
حاج آقا خاطره بهتره برای قبولاندن این استدلال گهربارتان!!! یک خاطره ازخودتان بیان کنید.واقعا که مردم تشنه آموزشها وسطح تحصیلات پولی دانشگاه آزاد به اصطلاح اسلامی هستند