جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سند راهبردی علم و فناوری ارتش ابلاغ شد

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 377621
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با حوادثی که شاهد آن هستیم بیش از همیشه بر همه اثبات شده که قدرت لازمه حیات یک ملت است و مؤلفه نظامی قدرت تعیین‌کننده‌ترین مؤلفه آن است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امیر عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم آغاز دوره‌های بیست و پنجم و نهم حرفه‌ای دافوس ارتش که صبح امروز برگزار شد با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این پیروزی اهمیت مضاعفی دارد از این جهت که بار دیگر به صراحت بر قدرت مقاومت تأکید و آن را تأیید کرد.

وی افزود: منظور از مقاومت معنا، مفهوم و روش آن است. امروز بدون کوچک‌ترین تغییری می‌توانیم در کنار مؤلفه‌های قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی، سرزمینی و جمعیتی قدرت مقاومت را به عنوان یک مفهوم بدانیم و مقاومت می‌تواند در کنار سایر مؤلفه‌های قدرت قرار بگیرد و مستضعفان عالم را به این مؤلفه امیدوار کند.

موسوی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد بنده به دانشجویان دافوس این است که در هر مقطع زندگی خود به عنوان یک مأموریت نگاه کنند و آن را مهمترین کار ارتش فرض بدارند. در این صورت بازده، نتیجه و بهره‌وری آن متفاوت خواهد بود.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با حوادثی که شاهد آن هستیم بیش از همیشه بر همه اثبات شده است که قدرت لازمه حیات یک ملت است و مؤلفه نظامی قدرت اگر مهمترین نباشد قطعاً یکی از مهمترین و تعیین‌کننده‌ترین مؤلفه‌هاست.

موسوی تأکید کرد: از طرفی علم هم قدرت است و هم با واسطه قدرت‌آفرین می‌شود و دافوس محل تلاقی این دو مؤلفه قدرت است. از طرفی هم عالی‌ترین سطح علم نظامی‌گری و هم عالی‌ترین سطح نظامی‌گری علمی است.

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دافوس این است که برای ادامه حیات مستقل و سربلند ملت ایران تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: سند راهبردی تربیت و آموزش ارتش ۳-۴سالی است که تهیه، تصویب و ابلاغ شده و همچنین سند راهبردی علم و فناوری ارتش نیز با تلاش محققین تهیه و تصویب شده و اخیراً نیز ابلاغ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *