جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۰
۶۰
یک نماینده مجلس فاش کرد

پیام محرمانه اوباما به تهران در آستانه مذاکرات

دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 430531
يك عضو هيأت رئيسه مجلس از پيام هسته‌اي اوباما در روزهاي اخير به مقامات كشورمان خبر داد.
پیام محرمانه اوباما به تهران در آستانه مذاکرات
به گزارش جهان به نقل از همشهری، درحالی‌که تنها ۲ روز تا پایان ضرب‌الاجل برای رسیدن به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۵+۱ زمان باقی‌مانده محمد جواد ظریف مسئول تیم مذاکره‌کننده ایران که در وین به سر می‌برد گفته است حاضر نیستیم کیفیت توافق را فدای زمان کنیم.

اما در طرف مقابل عطش و نياز دولت آمريكا براي رسيدن به توافق هسته‌اي را مي‌توان از پيام محرمانه باراك اوباما به مقامات ايراني قبل از مذاكرات وين دريافت.در چنين شرايطي يك عضو هيأت رئيسه مجلس در گفت‌وگو با همشهري از پيام هسته‌اي اوباما در روزهاي اخير به مقامات كشورمان خبر داد. مهرداد بذرپاش گفته اخيرا يكي از سران كشورهاي همسايه پيامي از سمت رئيس‌جمهور آمريكا براي مقامات كشورمان آورده بود.

اين نماينده مجلس به محتواي هسته‌اي اين پيام اشاره كرده اما به جزئيات بيشتري درخصوص پيام محرمانه رئيس‌جمهور آمريكا اشاره نكرد. آنچه پيداست آخرين‌بار و پيش از آغاز دورنهايي مذاكرات حيدرالعبادي نخست‌وزير عراق بود كه در خرداد‌ماه به تهران آمد و با مقامات كشورمان و رهبر معظم انقلاب ديدار كرد.العبادي پيش از سفرش به تهران به آمريكا سفر كرده بود. باراك اوباما در سفر اخير نخست‌وزير عراق به ايالات متحده و همچنين در حاشيه اجلاس G-۷ در آلمان كه خرداد‌ماه برگزار شد با حيدر العبادي نخست‌وزير عراق ديدار‌هاي دوجانبه‌اي داشته است. مقامات وزارت خارجه كشورمان ازجمله يك منبع آگاه در ميز عراق وزارت خارجه درباره اين خبر اظهار بي‌اطلاعي مي‌كند.

مقامات كشورمان بارها بر توافق منصفانه‌اي كه در آن حقوق ايران رعايت شده و تحريم‌ها نيز برداشته شود تأكيد كرده‌اند.اما در مقابل اگرچه آمريكايي‌ها در خفا پيام‌هايي به ايران فرستاده‌اند اما در آشكار ايران را تهديد نظامي كرده‌ و از گزينه‌هاي نظامي عليه ايران صحبت كرده‌اند.

به اين ترتيب اين پنجمين پيام محرمانه رئيس‌جمهور فعلي آمريكا به مقامات ايران است كه رسانه‌اي مي‌شود. رهبر معظم انقلاب در ديدار اخيرشان با كارگزاران نظام با اشاره به نياز آمريكا به توافق به چگونگي آغاز مذاكرات با آمريكا بر سر موضوع هسته‌اي اشاره كردند و گفتند: «در دولت سابق، يك نفر از محترمين منطقه به‌عنوان واسطه به ديدارما آمد و به صراحت گفت رئيس‌جمهور آمريكا از او خواهش كرده كه به تهران بيايد و درخواست آمريكايي‌ها براي مذاكره را مطرح كند. آمريكايي‌ها به اين واسطه گفته بودند مي‌خواهيم ضمن شناخت ايران به‌عنوان قدرت هسته‌اي، مسئله هسته‌اي را حل و فصل كنيم و تحريم‌ها را ظرف ۶‌ماه برداريم البته ما به آن واسطه گفتيم به آمريكايي‌ها و حرف‌هايشان اطميناني نداريم، اما با اصرار آن واسطه، قبول كرديم كه اين مسئله را يك‌بار ديگر امتحان كنيم و مذاكرات شروع شد.»

نياز آمريكا به توافق

بذرپاش عضو هيأت رئيسه مجلس با بيان اينكه نياز دولت كنوني آمريكا به مذاكره با ايران و رسيدن به توافق بيش از ايران است گفت: رئيس‌جمهور آمريكا كه داعيه اصلاح سياست خارجي ايالات متحده را داشت حالا به آخر خط رسيده و در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا نيازمند توافق با ايران بر سر موضوع هسته‌اي كشورمان است تا مختصر دستاوردي در پايان دوره خود داشته باشد.

اين عضو هيأت رئيسه مجلس اين را هم گفت كه يكي از مواردي كه نشان از بي‌اعتمادي به آمريكا دارد تناقض در پيام‌هاي خصوصي و اظهارات علني مقامات آمريكايي است؛ آنها در پيام‌ها و مكاتبات خصوصي‌شان با احترام از ايران درخواست مي‌كنند كه پاي ميز مذاكره و توافق بيايند اما در رسانه‌هايشان ايران را تهديد به روي ميز بودن گزينه‌هاي نظامي مي‌كنند.

دو رويي در پيام‌ خصوصي و اعلام آشكار

پس از آغاز مذاكرات هسته‌اي ميان ايران و گروه ۵+۱ مقامات آمريكايي چندين بار مكاتبات محرمانه‌اي در موضوع هسته‌اي و در خواست براي مقابله با داعش از ايران داشته‌اند.علي شمخاني نماينده مقام معظم رهبري در شوراي‌عالي امنيت ملي درخصوص پيغام‌ها و مكاتبات آمريكايي‌ها با مقامات كشورمان گفته بود: نامه نگاري رئيس‌جمهور آمريكا داراي سابقه چندين ساله است و دربرخي موارد نيز پاسخ‌هايي به اين مكاتبات ارائه شده است. او با انتقاد از رويكردهاي دوگانه هيأت حاكمه آمريكا كه در مكاتبات محرمانه و مواضع اعلامي داراي تناقض‌هاي آشكار است، گفت كه مواضع صريح، شفاف و قاطع جمهوري اسلامي در موضوع هسته‌اي بارها به رئيس‌جمهور ايالات متحده آمريكا يادآوري و بر عدم‌پذيرش برنامه غني‌سازي‌ نمايشي از سوي جمهوري اسلامي ايران تأكيد شده است.

محمدصالح جوكار ،عضو كميسيون امنيت ملي مجلس هم در گفت‌وگو با همشهري درخصوص پيام محرمانه اوباما به ايران كه توسط يكي از سران كشورهاي همسايه تسليم مقامات كشورمان شده است مي‌گويد: وقتي گفته مي‌شود آمريكا قابل اعتماد نيست به‌خاطر دورويي آنهاست.

جوكار با بيان اينكه سياست آمريكا در منطقه به بن بست رسيده و در يك انسداد سياسي گرفتار شده‌اند گفت: امروز ديگر آمريكا در منطقه حرف آخر را نمي‌زند و مديريت كار از دست آنها خارج شده و تنها به بعضي از موضوعات آن هم به‌طور نيابتي مي‌پردازند. آمريكايي‌ها براي اينكه بتوانند جايگاه واقعي خودشان را به‌دست بياورند نيازمند آن هستند كه در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي با ايران كه از ابتداي انقلاب اسلامي تا الان به‌عنوان مظهر و الگوي مبارزه با استكبار و سلطه گري شناخته شده است كنار بيايند.

توافق خوب از ديد آمريكا

آيپك، لابي صهيونيستي كه اوباما تلاش زيادي براي جلب نظر آنها در توافق نهايي دارد اعلام كرده است براي رسيدن به يك توافق خوب، بازرسان بايد به‌طور غيرمحدود به مراكز هسته‌اي ايران دسترسي داشته باشند و يك توافق خوب بايد از اين موضوع حمايت كند.لابي صهيونيسم ضمن طرح ادعاي حركت ايران به سمت سلاح هسته‌اي مدعي شده‌است در توافق نهايي ايران بايد به‌طور كامل تلاش‌هاي خود در بخش ابعاد نظامي اتمي را توضيح دهد. يك توافق خوب بايد سبب شود ايران از همه تلاش‌ها براي رسيدن به تسليحات اتمي مبرا شود.

رفع تحريم‌ها تنها پس از اثبات متعهد بودن ايران به تعهداتش بايد صورت گيرد و تلاش ايران براي رسيدن به تسليحات اتمي براي چندين دهه بايد مسدود شود و يك توافق خوب بايد از تبديل ايران به يك كشور در آستانه اتمي شدن جلوگيري كند.ايران بايد زير ساخت‌هاي اتمي خود را برچيند تا ديگر راهي براي رسيدن به تسليحات اتمي در پيش نداشته باشد. يك توافق خوب با ايران بايد زير ساخت‌هاي اتمي اين كشور را برچيند.

رهبر معظم انقلاب درديدار اخيرشان با كارگزاران نظام با اشاره به اينكه توافق خوب از نظر ايران يعني توافق عادلانه و منصفانه افزودند: در جريان مذاكرات آمريكايي‌ها ۶‌ماه وعده داده شده براي لغو تحريم‌ها را ابتدا به يك سال تبديل كردند و بعد با زياده‌خواهي‌هاي مكرر مذاكرات را طولاني و حتي تهديد به تحريم بيشتر كردند و از نظامي گري و روي ميز و زير ميز سخن گفتند. ايشان در جمع‌بندي از روند مذاكرات تأكيد كردند: تأمل و مطالعه در روند مطالبات آمريكايي‌ها نشان مي‌دهد هدف آنها ريشه كن كردن صنعت هسته‌اي ايران، از بين بردن ماهيت هسته‌اي كشور و تبديل آن به يك كاريكاتور و تابلوي بي‌محتواست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خواهشمندیم این اراجیف را به خود مردم ندهید. آن کس که نیاز به توافق دارد ما هستیم نه امریکا
آخه پسر خوب ماکه 36 ساله تحریم هستیم و داریم راهو ادامه میدیم اونی که هیبت و هیمنه اش تو این 36 سال ریخته آمریکا بوده نه ما. ما چیزی برای از دست دادن در دنیا نداشیتم بلکه اونکه ناوگان پنجمش قبل از انقلاب میخواست حرکت کنه کشور مقصد همه روسای دولتش فرار میکردن حالا این ناوگان پنجم هر جا میخواد بره دیگه ابهتی نداره.
ما فشار دیدیم ولی ایستادگی کردیم ولی الان خود نقطه فشار دیگه ایستادگی نداره.
نیاز اونها برای حفظ هیمنه جهانی شون بسیار شدیدتر هست تا ما.
کره شمالی که نصف ظرفیت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و ژئو پولتیک رو نداره نتونستند کاریش کنن ما رو که اصلا نمیتونن کاری کنن. اگه کره شمالی عقب افتاده بخاطر دولتمردان دیکتاتور احمقشون هست ولی ما اینگونه نیست.
حالا آینده مشخص میشه حرف شما درسته یا حرف ما...!
ان حزب الله هم الغالبون...
ما هنوز یک مته نمیتونیم بسازیم.
United States
شما با اون آقایی که آبگوشت بزباش دوست داره احیانا نسبتی ندارید؟
میتونیم ولی نمیخوایم.
آر کیو 170 رو با فاصله شش ماه میسازیم ولی پیکان رو 45 سال تولید میکنیم
نه اینکه نمیتونیم بلکه نمیخوایم...
United States
اینو واقعا موافقم.
غنی سازی 20 درصد رو می تونیم انجام بدیم که واقعا کسانی که توی کار هستند می دونند چقدر این پیچیده و سخته.
ولی هنوز ماشین های در پیت و اوراقی تولید میشه.
اونوقت طراحان بی ام دبلیو سری 7 ایرانی هستند.
اینکه تو صنایع نظامی می تونیم دلیل نمیشه که تو صنایع دیگه هم بتونیم. اتفاقا می خوایم بسازیم ولی نمی تونیم
دوست عزیزی که ادعا داری ما یک مته نمیتونیم بسازیم، بر فرض که گزاره ی شما درست باشد و ما در کشورمان مته سازی نداشته باشیم، اما سوال من از شما این است آیا کشورهای خارجی که مته سازی می کنند، درواقع مته از خاک زمین شان به لطف خدا رویش می کند؟ یا مثلاً برایشان از آسمان باران مته می بارد که برای ما نمی بارد؟
مگر پیشرفت های آنها بغیر از همت و تلاشی بود که خودشان خواستند!!!؟ متأسفانه اینکه به فرمایش شما ما نمی توانیم مته بسازیم، نه به گردن انقلاب است یه گردن دولت، ن به گردن تحریم نه به گردن هیچ چیز و هیچ کس ... فقط و فقط و فقط به گردن خود من هست و شخص شما و لاغیر که هیج تلاشی برای ساخت مته نکرده ایم و تمام دلایلش را به همه جا ربط میدهیم جز خودمان
یعنی چی؟ ما یک حکومت داریم که قراره به جامعه و نحوه حرکتش جهت بده!! اگه قراره هرکی کار خودشو بکنه که دیگه چه معنی داره حکومت داشته باشیم
کربلا
عزیز دلم اولا بهتره یادمون نره که در صنعت ماهواره و موشک و تجهیزات مرتبط با آن، در تولید داروهای کمیاب، بویژه در صنعت هسته ای و صنایع وابسته به آن، در نانو و تولید دانش و توسعه آن و در بسیاری از حوزه های دیگر جزء کشورهای برتر دنیا هستیم؛ چرا تاکید داریم، توانمندیهای خود را دست کم بگیریم؟
آیا شاخه ای که روی آن نشسته ایم را خودمان باید ببریم؟
وجود دشمن خارجی و دوستان کج فهم داخلی برایمان کافی نیست؟
دوماً بیاییم خودمان را باور کنیم و برای از بین بردن ضعفهایمان تلاش کنیم و به یکدیگر امیدواری بدهیم.
ج س
Iran, Islamic Republic of
آقا زاده ها و رانت خواران با واردات کالاها کلی به جیب می زنند آنوقت شما می خوای بسازیم !?
پس چرا از نظر تولید علم جزء ۱۰ کشور برتر جهانیم ۰۰۰
شما نمی توانید! دست آدمهای متعهد باشد می توانیم
United States
سعی کن ارق ملیت و غیرتتو بکار بندازی میتونی!
عرق ملی و غیرت؟! حالا کی گفته هر کسی فارسی بلد بود ایرانیه؟!!!
چون شما فقط سه عمل خوردن، خوابیدن و تخلیه ( نهایت 2 تا دیگه هم بزار روش) بلدی
شما بجز مفت خوری چه عمل دیگری انجام داده ای؟
مته سازی جای خود!
شما خواهرت خدایی نکرده سرطان داره آمپول بخری 4/5 میلیون تومان؟
مته سازی چند بعد دارد
یک بعدش همت، غیرت و هدف است.
پوشک که می تونیم تولید کنیم.
شما خودت را پوشک کن، آمریکا پخ کرد همه جا را به گند نکشی!
شمام خودت رو تربیت کن!! ولش کن نمی تونی!!
کاش به اندازه یک .... خاصیت داشتی.
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شاید جنابعالی نتوانی حتی یک مته بسازی لیکن دیگر جوانان غیرتمند و برومند ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه انواع و اقسام مته ها را ساختند و با همین مته ها توانستند هیبت پوشالی کدخدا تون را سوراخ کنند .
rahim
Iran, Islamic Republic of
تو خودت کاری ازت بر نمیاد به حساب بقیه نذار
اگر مشکلت متس..
Iran, Islamic Republic of
برو بخر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هههههه پس بلا نسبت خر، یا امریکا خیلی خره که میترسه ملتی که نمیتونن یک مته بسازند بمب اتم بسازند یا کلا دروغ میگه و داره بهونه میاره که در اینصورت تا آخر دنیا هم نمیتونیم باهاش به توافق برسیم یا اینکه شما بلانسبت.....
ما هم میدونیم بی غ...های بی عرضه یک مته هم نمیتونن بسازن! استرس نگیر عزیزم توقعی نداریم از شما!
کره شمالی عقب افتاده نیست و زمان جنگ 300 تا مسشار داشت تو ایران. تمام موشک های اسکاد ما مال کره شمالی بود .
پیروز
نگو این حرفو کره شمالی کشور پیشرفته؟؟!! ملتش تو فقر و بدبختی هستن و حکومتش دیکتاتوری
نگفته پیش رفته است.اما بله عقب افتاده است.
اما همون عقب افتاده اگر نبود زمان جنگ کار ما زار بود
شما درست میگی؟؟ ......
اگه تحریم های اوایل انقلاب رو با تحریم های اخیر یکی می دونی که من دیگه حرفی ندارم. در ضمن با تحریم بی تحریم چیزی به مردم نمی رسه!!
سلام.با این جمله ای که فرمودید یاد این متن افتادم:
قبله ی عالم! این نفت چیه کثیفه همه جاروهم کثیف و آلوده میکنه.بدیم این اینگیلیسیها ببرن.
میشا
وقتی مشاور رسانه ای اوباما میگه ما برای از دست ندادن رای حزب ، در انتخابات بعدی نیازمند توافقیم، تو این حرف رو هم قبول نداری؟
این هم اراجیفه؟
اراجیف حرفیه که تو میگی. خود مسوولین غربی و آمریکا اذعان کرده اند که آمریکا بیشتر نیاز به توافق دارد و رهبر ما نیز بر اساس حرف خود اونها میگن که آمریکا بیشتر نیاز داره اونوقت تو غربزده فقط ظاهر قضیه رو میبینی؟اگر آمریکا نیاز نداشت چرا پیام فرستاد برای مذاکره؟! ما که پیام نفرستادیم.آمریکا که همیشه و براحتی زیر تعهداتش میزنه پس چرا میز مذاکرات رو رها نمیکنه؟
یکم اون فکر وامونده ات رو به کار بگیر و به ظاهر قضیه نگاه نکن
Iran, Islamic Republic of
با خودت چند چندی اون هم که همینو گفت
لابد فکر کرده امریکا بچه خوبی شده و برای رضای خدا میخواد موش بگیره! وای چقدر بشر دوست و فداکااااار!
خب اگه اینجوری از توافق بکشین بیرون دیگه!! اتفاقا یه سری مسئولین غربی هم گفتن که ایران به توافق نیاز داره!! حالا کی داره راست میگه؟
Iran, Islamic Republic of
تو نیاز داری
این که جنابعالی هستی ممکنه درست باشه ولی من به عنوان یک مهندس ایرانی این توان رو در خودم می بینم که اگر زد و بندهای دولت ها جلوم رو نگیره هر تکنولوژی ای رو راه اندازی می کنم ... لطفا بی عرضگی و ضعف خودتون رو به ملت ایران نسبت ندید
Estonia
احسنت
Iran, Islamic Republic of
خب تو آمریکایی دیگه
اگهآمریکا نیستی دستاتو از بالای دربیاربالا ببینم خونی هس یا نه

خییییلی باحال بود! دمت گرم!
...
وقتی آقا میگن نیازه اونا بیشتره یعنی بیشتره
دقیقا اشتباه می کنی بزرگوار!!!!
دولت آمریکا و حزب اوباما برای اینکه مردم را متقاعد کنند که دوباره به آنها رای دهند باید یک شق القمر انجام دهند . برخوردهای اوباما با نتانیاهو دقیقا اینو نشون میده . درسته در ظاهر از گزینه های فلان حرف میزنن . اما می خوان که با توافق نامه کار رو جلو ببرن و بعدش تبلیغات کنند و بگن ما از یک جنگ بزرگ جلوگیری کردیم و ایران را هم متوقف کردیم و از این اراجیف .
در طرف مقابل ما هم به توافق نیاز داریم اما ....
ما ظرفیت های بسیار زیادی داریم که بتونیم با اونها کشور رو جلو ببریم . الان مشکلات رو چطور داریم حل می کنیم ؟ اگر هر کشور دیگه ای مورد تحریم سویفت قرار می گرفت 6 ماهه از هم می پاشید اما ما اینو حل کردیم و راهکارهای داخلی برای مشکلات وابسته به خارج پیدا کردیم .
الان آمریکا میدونه که دیگه تحریم از این بیشتر جواب نمی ده . باید یه کار درست و درمون کرد پس پیغام مذاکره می دن و اگر کوتاه نیایم خوب توافقی خواهیم داشت .
Iran, Islamic Republic of
کاشکی دوزار از اقتصاد سواد داشتی بعد این حرفو میزدی
Iran, Islamic Republic of
دولت نیاز به توافق داره که باهاش سیاه بازی کنه نه ما.
توافقی که توش قراره تحریم ها برداشته نشود به درد همان دولت می خورد.
Iran, Islamic Republic of
در بحث ملي شدن صنعت نفت هم نخست وزير رزم ارا در مخالفت با ان ميگفت: ايراين كه نميتواند لولهنگ ( افتابه )‌بسازد صنعت نفت را براي چه ميخواهد. امروز با گذشت زمان حقيقت اين امر مشخص شده است
مهدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام، باید برای دولتمردان ایران، دشمن شناسی و آمریکا شناسی گذاشته شود؛ اینها خیلی خبیثتر و کثیفتر از اینها هستند که فکرشان را می کنند.
مذاکره با شیطان بزرگ!!!!!
عین سین
Iran, Islamic Republic of
ماهیت استکباری همین صفاتی است که مقام معظم رهبری ،بیان فرمودند،آقایان بخوانند،بیندیشند،ونصب العین خود سازند،تا کشور همچنان پله های ترقی را بپیماید
انشاالله
مسعود دیپلمات
مذاکره بر سر براندازی زیرساخت های اتمی نیست، بلکه مذاکره بر سر براندازی زیرساخت های اسلام ناب محمدی است و بس.
آخه عزیز من! حقوق ما را که خدا تعیین می کند. طلب حق از غیر خدا اسمش ذلت است. هیهات من الذله. حق را نمی آورند دو دستی تقدیم کنند بلکه حق گرفتنی است نه دادنی.
با این تیم مذاکره کننده ، چشم من آب نمی خورد که به جایی برسیم.
سید
Iran, Islamic Republic of
آن افراد ی که ادعا دارند ما هیچی نمی تونیم بسازیم یا بی اطلاع و جاهل هستند و یا غربزده و خودباخته؛ مثلا اگه دانش هسته ای را ما نداریم، پس الان به خاطر چه چیزی داریم مذاکره می کنیم!!!!!!
حالا دانشهای بنیادین،موشکی،نانو،پزشکی و....بماند؛خدا انصاف بدهد
Iran, Islamic Republic of
این چه جور پیام محرمانه است که آقای بذرپاش از آن خبر دارد ؟ به فرض که این خبر درست باشد و ایشان خبر داشته باشند مگر همه جیزها را باید علنی کرد ؟ اگر لازم بود خود رهبری این مطلب را افشا می کردند
عجب !!! مگه پیام محرمانه دولتی که علنا داره تهدید به جنگ می کنه باید محرمانه بمونه؟؟؟؟ نخیر ...
.... کسی که گوش نده و با امریکا سر و سر داشته باشه هم ...
این جمله "توافق خوب را فدای زمان نمی کنم " حال منو به هم میزنه!!! یعنی برنامه داخلی وجود نداره و قراره با راکد نگه داشتن کشور جلوی تورم منطقی حاصل از افزایش مالیات ها و خدمات دولتی رو بگیرن...
بابا ایها الناس عرضه مدیریت ندارید قدرت رو دست نگیرید... مردیم از رکود و بیکاری و تورم و مالیات زیاد...
ایرانی اصیل
با عرض سلام و قبول طاعات و عبادات همه دوستان
ابتدا قبل از اینکه در مورد این مطلب که چه کسی محتاج مذاکره است را شرح دهم باید اول مقدمه ای تاریخی از کشور عزیزمان عرض کنم تا به هدف نهایی مطلب برسیم.
در طول تمام دوران قبل از اسلام تمدنی که شکوفاترین تمدن بود همین مردمان سرزمین ایران بودند
کسانی که با تکیه بر علم و عقل و خرد جمعی توانستند از چین تا مصر و یونان را زیر یک حکومت نگه دارند بدون اینکه به ارزشها و رسوم ملتهای تحت حاکمیت بی احترامی کنند همین مردمان ایران زمین بودند.
روزگارانی که در آن به علم چندان توجه نمیشد و حتی دانشمندان را می کشتند این ایرانیان بودند که از تمامی دانشمندان ملل مختلف میزبانی میکردند که نمونه بارز آن کوچ دانشمندان بزرگ آن زمان در یونان و مصر به دربار ایران در زمان هخامنشیان بود
اولین دانشگاه جهان در حدود 1700سال پیش با نام گندی شاپور در زمان حکومت شاپور ساسانی تاسیس و از تمامی ممالک آن زمان از چین بگیر تا هند و مصر و روم همگی در این دانشگاه فعالیت میکردند
در زمان بعد از اسلام که دیگر مثل خورشید تابان روشن است بیشترین پیشرفت علم در جهان متعلق به همین مردمان ایران زمین بودند
در زمان مغول های وحشی ای که حتی زمین هم از دست این قوم احمق آسایش نداشتند همین ایرانی ها بودند که آنها رو آدم کردند و مسلمان به سرزمین خودشون برگردوندند.
در تمام حکومت های ایران پس از اسلام هر کجا که روزنه ای پیدا میشد دانشمندان فرزانه ای مانند ابن سینا، رودکی،عطار،ابوریحان،فردوسی،مولاناو.........پا به عرصه ظهور میگذاشتند حتی در زمان بی لیاقت ترین حکومتهای ایران در تمامی تاریخ یعنی قاجار، یک امیر کبیر و فقط یک امیر کبیر در میان مشتی احمق کارهای بزرگ و شگرفی انجام داد و مایه افتخار همه ایرانیان است
حالا دوستان من کسی که نیاز به توافق دارد آمریکاست نه ایران چون اونا به خوبی ملت ایران رو میشناسن که چه ملت بزرگ و تاریخ سازیست ( حالا بماند که عده ای در ایران غافل از ظرفیتهای بزرگ این ملت همه نگاهشون رو به سمت غرب دوختند)
پس نتیجه گیری اینکه اگر غربی ها در این توافق با ملت متمدن ایران کنار نیایند مجبورند در آینده نزدیک با خواهش و التماس درخواست رابطه با ملت ایران کنند در ضمن اگر این ظرفیت عظیم با پیشینه درخشان ایران در تمام تاریخ مورد توجه بعضی از مسئولین قرار بگیرد بدون اغراق ایران به مانند نیاکان خود در جهان میدرخشد
Iran, Islamic Republic of
وزارت خارجه آمریکا ارسال پیام را تکذیب کرده است نکنه دچار توهم ارسال پیام شده ایم ؟
1357
سلام وخسته نباشید بر تیم مذاکره کننده.
اوباما، کووووووووووووووووورخوندی
سماوات
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه یک نماینده مجلس از مکاتبات دفتر رهبری مطلع و قبل از امور خارجه پیامی که هویت و ارسال آن در ابهام است اطلاع رسانی میکند !