جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

جهانگیری: سال ۹۴، سال‌ سختی‌ است

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 424934
معاون اول رئیس جمهور گفت: در سال های گذشته میزان درآمد حاصل از فروش نفت بیشتر بود اما در حال حاضر به دلیل شرایط تحریمی و کم شدن توان صادراتی، دولت در شرایط اقتصادی سختی بسر می برد.
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما، اسحاق جهانگیری در مراسم روز جهانی ام اس افزود: در سال گذشته نفت بشکه ای بیش از ۱۰۰ دلار فروخته می شد در حالی که این میزان در سال جاری به ۵۱ تا ۵۲ دلار رسیده است.

وی گفت: به دلیل تحریم ها، توان صادراتی ایران کاهش یافته است به طوری که در سال های گذشته بیش از دو میلیون بشکه نفت صادر می کردیم اما این میزان در سال جاری به سختی به یک میلیون بشکه رسیده است.

جهانگیری با اشاره به اهمیت موضوع سلامت در جامعه خاطرنشان ساخت: بحث سلامت همیشه یکی از دغدغه های مهم دولت تدبیر و امید بوده و دولت بحث طرح تحول نظام سلامت را از اولویت های خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: با گذشت یک سال از اجرای این طرح به نظر می رسد که جامعه از رضایت قابل توجهی در خصوص این طرح بهره مند است و این طرح در آینده از اولویت های اساسی ما خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: به این ترتیب در شرایط تحریمی موجود با تصمیم گیری های جامع و علمی می توانیم از این شرایط عبور کنیم.

وی گفت: در موضوع های مختلف، مردم ثابت کردند اگر شرایط خوب برایشان تعریف شود به خوبی به صحنه می آیند و راه حلی برای مشکلات پیدا خواهند کرد که در خصوص بیماری ام اس هم این موضوع صدق می کند.

جهانگیری تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم بخش زیادی از مشکلات بیماران خاص را به کمک دولت حل کنیم.

وی با اشاره به تأسیس کلینیک های تخصصی برای بیماران ام اس گفت: با اراده خوبی که از وزیر بهداشت سراغ دارم به طور قطع‌ این مشکل برطرف خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تأمین داروهای بیماران ام اس در کشور افزود: بخش بیشتر این داروها در داخل تولید و در اختیار بیماران قرار می گیرد.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد: در خصوص مشکل اشتغال این بیماران باید تصمیم اساسی گرفته و اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واسه مردم بیچاره سال سختی است نه واسه شما !!!