جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

امام رئوف دخترم را شفا دادند +عکس

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 289935
زائر 24 ساله امام رضا (ع) گفت: دختر هفت ساله‌ای دارم که فلج بود و نمی‌توانست حرکتی داشته باشد، در خلوت خود و با خلوص نیت شفای فرزندم را از امام هشتم خواستم که این امام رئوف دخترم را شفا دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عشق و ارادت به اهل بیت(ع) و فرزندان آنها در دل مردم ایران زمین موج می‌زند و مردم این دیار وابستگی خاصی حتی به نوادگان آنها دارند.
 
این خلوص نیت و اوج ارادت درونی را می‌توان به اشکال مختلفی در قلوب پاک مردم این سرزمین کهن مشاهده کرد.
 
یکی از اقدامات نمادین در راه اشاعه فرهنگ دینی، مذهبی و اعتقادی ما حرکت کاروان‌های پیاده زیارت بارگاه اهل بیت(ع) است که این روزها شدت بیشتری گرفته و به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب می‌توان در بیشتر شهرها حرکت خودجوش راهپیمایان این مسیر را دید.
 
اعزام کاروان‌های پیاده به عتبات عالیات و مرقد منور امام راحل می‌تواند به نوعی اوج اعتقاد و ولایت‌‌پذیری ملت همیشه در صحنه ایران را به نمایش درآورد.
 
البته آمل نیز به دلیل دارا بودن محور مواصلاتی هراز و کمترین فاصله زمانی و دسترس نزدیک پایتخت به شمال کشور هر ساله شاهد چنین حرکات زیبا و تامل‌برانگیزی از سوی عاشقان و دلباختگان دین و مذهب است.
 
حرکت همه ساله کاروان پای پیاده زائران مرقد مطهر امام (ره)، اعزام کاروان‌های پیاده زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) و یارانش درکربلا و همچنین حرکات انفرادی که در سال‌های گذشته از سوی هموطنان‌مان که از این شهر می‌گذرند نمونه بارز آن است.
 



* 1500 کیلومتر پیاده تا خراسان رضوی
 
سال گذشته نیز سفر پیاده یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از خرم‌آباد به مشهد مقدس و در ادامه به کربلای معلا را از محور هراز دیدیم که روز گذشته نیز نگاه ما به کاروان دو نفره پیاده‌ای در خیابان امام خمینی(ره) این شهرستان دوخته شد که عشق به سلطان خراسان در چهره و نگاه‌شان موج می‌زد، جوانانی که به عشق امام هشتم شیعیان(ع) مسیر یک هزار و 500 کیلومتری را با پای پیاده طی کرده و حتی اجازه ندادند آثار خستگی در جسم خاکی و روح افلاکی‌شان رخنه کند.
 
بهنام طالبی‌پور و نیما علویان دو زائر پیاده کوی رضوی بودند که از مرکز استان آذربایجان شرقی خود را برای ادای نیتی خاص برای این سفر طولانی مهیا کردند.
 
یکی از زائران این کاروان دو نفره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: به عشق سلطان خراسان و پابوسی امام رضا(ع) و همچنین ادای نذر خود از تبریز عازم این سفر شدیم.
 
طالبی‌پور افزود: روز چهارم اردیبهشت حرکت خود را آغاز کردیم و هم‌اکنون حدود 36 روز است که در راه هستیم.
 
*شفای دختر 7ساله توسط ضامن آهو
 
وی با اعلام اینکه حدود 20 روز دیگر به سفر پیاده‌مان مانده است، گفت: شوق زیارت بارگاه امام رضا(ع) و اراده مستحکم زیارت هر نوع خستگی و یاس را از ما به دور کرده است.
 
طالبی‌پور که جوانی 24 ساله است، با اشاره به نیت خاص این سفر پیاده تصریح کرد: در ابتدای هدف‌مان عشق به ضامن آهو موج می‌زد و در ادامه برای ادای تکلیف و نذری که بر گردن دارم تصمیم به چنین کار بزرگی گرفتم.
 
این جوان تبریزی ادامه داد: دختر هفت ساله‌ای دارم که فلج بوده، مریضی سختی داشت و نمی‌توانست حرکتی داشته باشد، در خلوت خود در حال راز و نیاز با امام رضا(ع) بودم و با خلوص نیت شفای فرزندم را از امام هشتم شیعیان خواستم که این امام رئوف دخترم را شفا دادند و در مقابل من نذر کرده بودم که در صورت شفای دخترم با پای پیاده به پابوس این امام بزرگوار بروم.
 
نیما علویان دیگر زائر پیاده کوی رضوی که 22 سال سن دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اشاره کرد: مسیر حدود یک‌هزار و 500 کیلومتری از تبریز تا آستان قدس رضوی را پیاده طی می‌کنیم.
 
*شهد شیرین زیارت می‌نوشیم
 
وی با تاکید اینکه عمده‌ترین هدف چشیدن شهد زیارت امام معصوم (ع) است، افزود: در این سفر پرخطر با دوستم بهنام پیاده هم‌مسیر هستم تا تنها نباشد و خستگی راه با توجه به سفری دو نفره کمتر به ما فشار جسمی وارد کند.
 
این زائر پیاده مشهد مقدس اضافه کرد: اگر انسان در دل با خلوص نیت با اهل بیت (ع) به راز و نیاز بپردازد و خواسته مشروع خود را تنها از آنها بخواهد به هیچ وجه دست خالی باز نمی‌گردد و حتما اهل بیت و معصومین به او نظر خواهند کرد.
 
*تنها حامی‌مان امام رضا است
 
علویان در مورد پشتیبانی سفرشان گفت: تنها حامی‌مان امام رضا (ع) است.
 
وی همچنین در مورد استقبال مسئولان شهرها در حین ورود آنها، پشتیبانی و حمایت‌شان گفت: مردم در حین مسیر به ما لطف دارند ولی مسئولی را در این مسیر ندیدیم که حالی از ما بپرسد.
 
وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های سفرمان شخصی است، ابراز داشت: حتی هیچ جای اسکان یا خواب برای ما در نظر گرفته نشده و شب‌ها و زمانی که احساس خستگی می‌کنیم را در بیابان، کویر، جنگل یا کنار جاده‌ها چادر می‌زنیم.
 
این مسافر پیاده حرم رضوی ادامه داد: برای این منظور به ما گفتند نامه‌ای تنظیم کنیم و با توجه به اینکه سواد چندانی نداریم و بچه روستا و کشاورز هستیم نتوانستیم امکانات لازم برای خواب، اسکان یا پشتیبانی را ایجاد کنیم.
 
وی تنها هدف این سفر زیارتی را عشق و ارادت به اهل بیت، زیارت امام رضا(ع) و ادای نذر دانست و یادآور شد: به عشق امام هشتم شیعیان وارد سفر شدیم و مطمئنیم که آن حضرت خودش پشت و پناه ما است.
 
به گزارش فارس، این زائران پیاده تبریزی پس از گذشتن از شهرستان آمل، راهی شهرهای بابل، قائمشهر و ساری هستند تا با سفر به شهرهای مختلف مازندران، گلستان و خراسان در نهایت به خواسته نهایی و اوج آمال معنوی خود نائل شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *