جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دمنوش‌هایی برای داشتن خوابی راحت

يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 425438
متخصص طب سنتی گفت: مصرف برخی دمنوش‌ها مثل گل‌گاوزبان، جوشانده عناب و سنبل الطیب آرامبخش بوده و برای داشتن خوابی آسوده توصیه می‌شوند همچنین مصرف عرق بیدمشک، دمنوش به‌لیمو و نبات نیز موثر است.
به گزارش جهان، علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: اصلاح برنامه غذایی و نخوردن غذاهای نفاخ در شب راهی برای رفع اختلالات خواب است.

وی ادامه داد: مصرف سبزیجاتی مثل کاهو یا خوراکی هایی که رطوبت زیادی دارند مثل جو و بادام خام قبل از خواب به دلیل حفظ آب و رطوبت بدن توصیه می شوند.

این متخصص طب سنتی گفت: خوردن برخی دمنوش‌ها مثل گل‌گاوزبان،جوشانده عناب و سنبل الطیب آرامبخش بوده و برای داشتن خوابی آسوده توصیه می شوند مصرف عرق بیدمشک، دمنوش به‌لیمو و نبات نیز موثر است.

حسینی ادامه داد: به جای خوردن چای و قهوه قبل از خواب بهتر است چای بابونه و بیدمشک خورده شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: ماساژ درمانی، رعایت درجه دما و نور اتاق که خیلی سرد یا گرم نباشد یا روشن نباشد و حمام کردن برای رفع اختلالات خواب توصیه می شوند.

وی گفت: مصرف یک لیوان آب یا شیر قبل از خواب نیز برای داشتن خوابی راحت توصیه می شود.مصرف عسل و خرما نیز موثر است.دم کرده بادرنجبویه و آویشن نیز توصیه شده است.

حسینی افزود: از مصرف ترشی قبل از خواب پرهیز شود و در مقابل ترکیب روغن زیتون، عسل و سرکه مصرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *