جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حكم نايب امام زمان (عج)واجب‌الاطاعه است

جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 165437

فارس، عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به جايگاه ولايت فقيه گفت: حكم نايب امام زمان (عج) واجب‌الاطاعه است.

آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي در همايش تجليل از نخبگان و فرهيختگان برتر حوزه علميه قائم (عج) با اشاره به واجب‌الاطاعه بودن حكم نايب امام زمان (عج) اظهار داشت: زماني كه نايب امام زمان (عج) حكم داد، اجراي آن بر فقيه اعلم هم واجب است و در همين راستا آيت‌الله‌‌العظمي گلپايگاني به رهبر انقلاب اظهار كردند كه من هر حكمي كه شما بدهيد را واجب مي‌دانم و بايد گفت زماني كه حكم حكومتي صادر شود، اطاعت از آن بر فقيه اعلم نيز واجب است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان نظام گفت: بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب، جمهوري اسلامي ايران پايه‌گذاري شد و بيداري به كشورهاي اسلامي رسيد و در حال حاضر با توجه به اينكه آمريكا و غرب نمي‌توانند كاري را پيش ببرد ولي ما بايد تلاش كنيم و در راستاي فرامين مقام معظم رهبري و گوش به فرمان ايشان با آنها مقابله كنيم.

وي ادامه داد: فراماسونرها و دشمنان انقلاب به دنبال ضربه زدن به اين نظام هستند و در جريان فتنه ۸۸ فتنه سال ۸۸ كه ازسوي سه دشمن ديرينه ملت ايران هدايت مي‌شود، فعاليت آنها به درجه اعلا رسيد و هدف آنها ضربه زدن به اصل انقلاب بود اما با ديگر با درايت ولي فقيه اين ضربه دشمن نيز بر خودشان فرود آمد و فتنه آنها خنثي شد.

خزعلي با اشاره به ويژگي‌هاي مقام معظم رهبري تاكيد كرد: هنگامي كه ۲۰ سال پيش در دور چهارم مجلس خبرگان، آيت‌الله خامنه‌اي را به رهبري انتخاب كرديم ايشان فردي زبده بود اما معظم‌له هر سال نسبت به سال قبل زبده‌تر مي‌شود.

عضور مجلس خبرگان رهبري امروزه ما از زبان آيت‌الله مصباح كه مطهري دوم است مي‌شنويم كه مي‌فرمايد «محال است امروز مانند رهبري كسي پيدا شود».

وي در ادامه با بيان اينكه دشمن غافل نيست، ماسوني‌ها در امور مختلف دخالت مي‌كنند و از هيچ كاري براي ضربه زدن به نظام دريغ نمي‌كنند، عنوان كرد: جريان مخالف دست‌بردار نيست و فعاليت گسترده‌اي براي رسيدن به هدفش انجام مي‌دهد.

خزعلي بيان داشت: ملت ايران در عصري زندگي مي‌كند كه فقيهي عالم مانند حضرت امام (ره) در مقابل حكومت شاهنشاهي ايستاد و حكومت آمريكايي پهلوي را به زباله دان تاريخ سپرد و در ادامه خلف صالحش در برهه‌هاي مختلف توطئه‌هاي دشمنان نظام را خنثي و انقلاب اسلامي را سربلند‌تر از گذشته به جلو هدايت مي‌كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه پيروزي مسلمانان بر حكومت‌هاي تحت سلطه آمريكا و رژيم صهيونيستي نزديك است، تاكيد كرد: بيداري ملت‌هاي مسلمان كشورهاي منطقه و شمال آفريقا نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران است و ديري نمي‌گذرد كه ملت‌هاي مسلمان بر استكبار جهاني پيروز مي‌شوند.

خزعلي در پايان با تاكيد بر اينكه دشمنان غافل ننشسته‌اند و مي‌خواهند مكتب ايران اسلامي را كه روحانيت شيعه پايه‌گذار آن بود، از بين ببرند، تصريح كرد: امروز وظيفه روحانيت و طلاب است كه با تلاش و كوشش قدردان انقلاب اسلامي باشند و در زمينه كسب معارف اسلامي بكوشند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *