جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

درخواست‌رئیس‌جمهور ازمجلس درباره بودجه

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 258434
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: رئیس‌جمهور از مجلس درخواست ارائه چارچوب کلی برای لایحه بودجه کرد که نظر نمایندگان در روزهای آینده به دولت ارسال می‌شود.
به گزارش جهان، سعید اربابی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر که اخیرا رئیس جمهور از کمیسیون برنامه و بودجه درخواست کرده، تا چارچوب کلی نظرات نمایندگان را در مورد رقم ارز و میزان درآمدهای مالیاتی تدوین و اعلام کنند، اظهار داشت: طی هفته گذشته این درخواست به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آمده است.
 
وی ادامه داد: این درخواست رئیس جمهور به دلیل جلوگیری از ایجاد اختلاف بر سر موارد کلی ارقام اصلی بودجه انجام شده است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد: پیشنهاد نرخ ارز و درآمد ارزی برای فروش نفت خام از جمله مواردی است که باید نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه بر سر آن به اتفاق نظر رسیده و به دولت ارائه کنند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: تأمین میزان درآمدهای نفتی، درآمدهای مالیاتی و گمرکی و صادرات غیرنفتی از دیگر موارد پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه در این چارچوب خواهد بود.
 
وی گفت: این اقدام به خاطر تسریع در روند بررسی بودجه سال 92 کل کشور به کمیسیون برنامه انجام شده است و این کمیسیون طی روزهای آتی این چارچوب را به دولت پیشنهاد خواهد کرد.
 
به گزارش فارس دولت بر اساس آئین نامه‌داخلی مجلس موظف است، لایحه بودجه هر سال آینده را حداکثر تا ۱۵ آذر تقدیم مجلس شورای اسلامی کند که نمایندگان فرصت کافی برای بررسی بودجه و انطباق آن با قانون برنامه پنج ساله توسعه و قوانین بالادستی مانند سند چشم انداز داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *