جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲۸
در برنامه «متن و حاشیه» مطرح شد؛

روحانی‌به جمع‌بندی‌رسیدبه تهران برنگردد/ او دیپلمات انقلابی است!

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 448037
مشاور فرهنگی رئیس جمهور با اشاره به دست دادن اتفاقی وزیر امور خارجه با رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرد: مذاکره با آمریکا غیر از مسئله هسته‌ای خط قرمز است.
روحانی‌به جمع‌بندی‌رسیدبه تهران برنگردد/ او دیپلمات انقلابی است!
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسام الدین آشنا در برنامه «متن و حاشیه» که شنبه شب از شبکه سوم سینما پخش شد در خصوص دست دادن اتفاقی ظریف و اوباما تاکید کرد: ما با آمریکا در مورد موضوعی غیر از پرونده هسته ای ایران هیچ مذاکره ای دیگر نداریم، این یک مسئله جدی است که تا الان نیز به عنوان یک خط قرمز تلقی شده و ما باید منتظر التزام آمریکایی ها به لغو تحریم ها بمانیم و ادعاهای آنان را راستی آزمایی کنیم.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه ما راجع به مسائل دیگر با آمریکایی ها صحبتی نداریم گفت: یک زمانی دست دادن روسای جمهور دو کشور مطرح است که به هم دست می دهند و آن به معنای اتحاد، همکاری و رفع کدورت ها تلقی می شود که رئیس جمهور ایران نیز از قبل از سفرش با شبکه تلویوزیون سی بی اس اعلام کرده بود که ما همچنین برنامه ای در این خصوص نداریم و چنین اتفاقی نخواهد افتاد و تاکید کرد که مشکل ایران و آمریکا با دست دادن حل نمی شود.

سرپرست مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: آنچه که اتفاق افتاده این است که بین ظریف و جان کری ملاقات های متعددی وجود داشته که باز هم این ملاقات ها در جهت پیگیری برجام انجام خواهد شد لذا دیدار ظریف و کری نه موضوع عجیبی بوده و نه یک حادثه و اتفاق است.

وی افزود: رئیس جمهور بعد از سخنرانی اش مجمع را ترک کرد و ظریف به واسطه آنکه برخی هیئت های دیپلماتیک می خواستند با وی دیدار داشته باشند یک مقدار دیرتر از هیئت ایرانی مجبور به ترک سالن مجمع شد بعد از آنکه رئیس جمهور به هتل رفتند آقای ظریف گفت «بعد از آنکه ما خارج شدیم شما را ندیدم و داشتیم به سمت خروج حرکت می کردیم که با رئیس جمهور اوباما مواجه شدم.»

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که کدامیک از رسانه ها این دیدار را خبری کرد، گفت: فکر می کنم بلومبرگ این خبر را منتشر کرد.

آشنا در پاسخ به این سئوال که چرا رئیس جمهور سفرش را پس از شنیدن خبر حادثه منا نیمه تمام نگذاشت و از همان ابتدا به تهران بازنگشت گفت: رئیس جمهور در هواپیما با معاون اول آقای جهانگیری تلفنی صحبت کرد و از آخرین وضعیت حادثه مطلع شد لذا جمع بندی اش این بود که اگر در تهران به این نتیجه رسیده شود که من برگردم آمادگی برگشت را همین الان دارم و به معاون اول گفت شما بررسی و اعلام کنید.

سرپرست مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری افزود: بررسی های لازم انجام شد و جمع بندی این بود که حضور رئیس جمهور در سازمان ملل می تواند کمک می کند که ابعاد بین المللی این فاجعه مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

آشنا سفر رئیس جمهور را بخشی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست و گفت: سفر رئیس جمهور عمدتا با هدف اصلی روشن کردن سیاست خارجی ایران پس از برجام طرحی شده بود و هدفش این بود که برای طرف های مقابل مشخص کند که برجام چه مبانی ای داشته و چه اهدافی را دنبال می کرده و ازهمه اینها مهمتر اینکه آیا برجام می تواند به عنوان یک الگو برای حل دیگر مسائل منطقه باشد یا خیر؟ لذا بیشتر دیدارهای رئیس جمهور نیز بر همین مبنا بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سخنرانی رئیس جمهور را سخنرانی انقلابی می دانید؟ گفت: سخرانی رئیس جمهور به نظر من سخنرانی یک دیپلمات انقلابی است. آثار سخنرانی رئیس را در سخرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز بعد دیدم که نتانیاهو گفت: «اسرائیل را تنها نگذارید و ایران را در آغوش بگیرید.»

وی در مورد ضرورت حضور رئیس جمهور و در پاسخ به این سئوال که آیا با حضور وزیر امورخارجه می توانستیم اهداف و رویکردهایی که ایران در سازمان ملل دارد را پیگیری کنیم گفت: در سال سوم حضور که در حال رسیدن اجرایی شدن برجام هستیم لازم بود ایران بر اینکه همه طرف های مذاکره ملتزم به برجام باشد تاکید داشته باشد که این بحث در سطح رئیس جمهور است. وزیرامورخارجه و رئیس جمهور یک تقسیم وظایفی دارند . وزیرامورخارجه بیشتر با وزرای امورخارجه و رئیس جمهور با روسای جمهور دیدار می کند و هر کدام سهمی از تاثیرگذاری خواهند داشت.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است سال دیگر این ضرورت احساس نشود که رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل حضور یابد گفت: هر سالی برای آن سال بررسی می شود. بله ممکن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای اشنا بهتر است احتمال بدهند دیگران نیز حداقل تجربه و دانشی از مذاکرات و ملاقاتهای دیپلماتیک دارند اولا توجیهات ایشان در مورد اتفاقی بودن دست دادن ظریف با اوباما نه تنها قانع کننده نیست بلکه این شائبه را در مورد احتمال برنامه ریزی قبلی این اتفاق را بیشتر می کند ثانیا محول کردن تصمیم رئیس جمهور به زیر دستان خلاف عرف است در این مواقع رئیس جمهور شخصا تصمیم گیری می کند و حتی آن را با اب و تاب رسانه ای می کند تا مردم عمق اهمیت دادن ایشان به مردم را درک کنند ثالثا این اولین بار است که چنین ادعایی توسط اقای اشنا مطرح می شود و تاکنون احدی چنین ادعایی نداشته است اگر اینگونه بود قطعا تا به حال شخص رئیس جمهور یا معاون اول یا سخنگو ی دولت و یا حداقل وزیر خارجه و نهایتا وزیر ارشاد این را اعلام می کردند اینکه این خبر با تاخیر بسیار زیاد آن هم توسط یک مسئول درجه سوم چهارم اعلام شود شائبه هایی در مورد صحت آن ایجاد می کند که به نظر می رسد ساخته و پرداخته ذهن اقای مشاور رئیس جمهور باشد در بهترین حالت که چنین ادعایی صحت داشته باشد اولا پذیرش آن سخت است ثانیا تصمیم درستی نبوده که اقای اشنا ان را خرج می کند و آن را تدبیری عاقلانه بداند
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم اتفاقی نباشه چون در این صورت به شجاعت و ادب ظریف شک میکنم.
ياد بچگي هامون افتادم وقتي قهر بوديم با كسي چه مسخره بازي هايي در مي آورديم!!!
محمدمهدی
و خداوند توجیه را آفرید ...
و خداوند ماست مالی را آفرید ...
و خداوند دکتر آشنا را آفرید ...
عصبانیت آشنا! در مقابل طرح مشکلات از سوی دکتر فواد ایزدی دیدنی بود
Estonia
عجب رئیس جمهوری!!! دیگران باید برای ایشون معین کنند که به تهران برگرده یا نه !!! و دیگران هم گفتند نه تو برو اونجا بیشتر بدرد میخوری !!!
Estonia
سخنرانی انقلاب روحانی در سازمان ملل ! نمیدونیم از این گفته بخندیم یا گریه کنیم !
آقای روحانی تا سال آخری که رئیس جمهور باشند به نیویورک سفر می کنند. اینو مطمئن باشید.
متن سخنرانی آقای روحانی توسط آقای آشنا تهیه شده بود. یحتمل.
ناشناس
نفس برگشتن اقای روحانی مهم بود و اهمیت روحانی و ایران را نسبت به این فاجعه بزرگ بریا عربستان مخصوصا و جهانیان روشن می کرد برگشتن روحانی از سخنرانی تند بر علیه عربستان هم مهمتر بود اما روحانی نه سخنرانی تندی کرد نه برگشت و نه وزیر جز ظریفکاری کاری دیکری کرد
بعد که امام خامنه ای دید ایران کاری نکرد خانواده های جانباختگان هم که عزادار شدند و عربستان هم دارد یکه تازی می کند و مردم هم احساس ناراحتی می کردند مجبور به سخنرانی تند بر علیه عربستان و انها تهدید کرد
در خبرها آمده بود رئیس جمهور روسیه بعد از ده سال در سازمان ملل حضور یافت و سخنرانی کردند.
واقعا اینجوری نیست که همه ی کشورها در سطح رئیس جمهور در مجمع شرکت کند. و اگر هم شرکت کنند هرساله نیست. ولی نمی دانیم چرا در کشور ما هر ساله در سطح رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل شرکت می کنند؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی با وجود حادثه منا ، بر زمین ماندن جنازه ها روی زمین و سنگ اندازی های دولت سعودی برای امداد رسانی به مجروحین که منتهی به مرگ آنان شده و ویزا ندادن به چند وزیر، چگونه ایشان در این شرایط بحرانی به این جمع بندی رسید؟
Russian Federation
به خدا من نمی دونم این سرداران زانو زن و ویزا نگیر؟!؟!؟ملت رو چه فرض می کنن؟؟؟؟؟؟؟ایشاله انتخابات اسفندماه هم خواهند دید ملت اونا رو چی فرض می کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مستاجر
Iran, Islamic Republic of
راست گفته دیگه؛ حالا شما ها هم می خواید با چپ و راست کردن گفته هاش، از توش ان قلت در بیارین؛ نمیشه برادر؛ حرفهای ایشون منطقیه.
آره بابا به جهانگیری گفته بررسی کنید اگر به نتیجه رسیدید که من برگردم بهتر است آمادگی برگشت را دارم خوب دیگه چیکار کنه بنده خداخب جهانگیری اینا لابد گفته اند نه برنگرد خب دست خودش که نبوده اونها گفته اند برنگرد خب میتونه حرفشونو گوش نده خب معلومه که نه چرا ان قلت من قلت در می یاری یهو دوستان ناراحت میشن گناه داره خب
Iran, Islamic Republic of
دیپلمات انقلابی!!!!!
سیاح
حقوقدانی با انقلابیگری جور در نمیاد
حقوقدان راضی به وضع موجود است ولی انقلابی خواستار دگرگونی وضع موجود است
حقوقدان ، دنبال تبعیت از قوانین موجود است ولی انقلابی دنبال عوض کردن و بهبود بخشیدن به قوانین است
United States
بابا شمارا به خدا این جکها رازیاد نگید تو این بی پولی الکی باید بخندیم
البته پیشنهاد می کنم آ... تو خندوانه استندآپ کمدی اجرا کنه اصلا جای جناب خانهم باشه خوبه
بچه بچه حرف نزن
توجیهات ابکی دولتیون کلید را باید گذاشت در کوزه !!!!
صدرا
سلام بر اصحاب ماست مال
عمار
Iran, Islamic Republic of
همه اش توجیه است.
محمد حسين
United Kingdom
جناب اقاي آ...دست تو ديگه براي ما رو شده تو رو خدا اداي انقلابي بودن براي ما در نيار كه ما خودمون كارگردان انقلاب. داريد به هر دري مي رنيد براي دور بعد مگه تو خواب ببينيد .
Indonesia
واقعا امثال آ... آخرت خود را برای دنیا امثال ظ... خرج کرده اند
البته اسمی انقلابی
عملا غرب گرا
Iran, Islamic Republic of
اره دیگه خون حجاج مهم نیست دست دادن با اوباما عشق است
United Kingdom
این مشاور روحانی از نظر فکری مثل مشاور سکولار روحانی سریع القلم و ناصر هادیان است با این تفاوت که ریش دارد و هردو مشاور نظرشان این است "ما برای تعامل با دنیا نباید اسلام را در تمامی ابعاد آن در کشور پیاده کنیم" که تعدیل شده ان در سخن روحانی نمایان میشود : بعد از برجام هرحرفی و هرکاری نباید کرد"
ای خود رای متکبر.آیا این بود ....
دو صد لعن بر اين اشباه الرجال