جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

علت بروز صرع در ایرانیان چیست؟

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 381338
مدیر عامل انجمن صرع ایران با انتقاد به پدیده خرافات در درمان بیماری صرع، نسبت به تشریح بروز صرع در ایرانیان توضیح داد و گفت: طب سنتی از قدیمی‌ترین روش‌ها در درمان صرع است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمیده مصطفایی مدیر عامل انجمن صرع ایران با اشاره به برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی صرع اظهار داشت: انجمن صرع ایران، تنها متولی بیماران صرع از جهت حمایتی آموزشی و درمانی در ایران است.

مصطفایی افزود: این انجمن از ۱۱ سال پیش برنامۀ به روز کردن اطلاعات کادر درمانی درگیر با بیماری صرع را جزو برنامه‌های آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: برای برگزاری کنگرۀ داخلی از ابتدا سخت و دشوار بود که بتوان کنگره‌هایی با کیفیت محتوایی بالا برگزار شود لذا دو دوره از ۱۰ دورۀ کنگره را به صورت بین المللی برگزار کردیم.

مصطفایی در ادامه گفت: بین المللی شدن کنگره باعث شد از مجرب ترین و بهترین اساتید جهان برای حضور در کنگرۀ صرع دعوت کنیم و هدفمان از برگزاری کنگرۀ بین المللی یازدهم؛ گردهمایی پزشکان داخلی و خارجی متخصص است تا به آخرین راه‌های درمانی که به بهبود سریعتر بیماری صرع کمک می‌کند، دست یابیم.

وی دربارۀ دیگر اهداف برگزاری کنگرۀ یازدهم افزود: ارتقاء سطح علمی پزشکان، کشف موضوعات درمانی جدید، ایجاد انگیزه برای فراهم آمدن پژوهش‌های جدید دربارۀ بیماری صرع و مطرح شدن کادر پزشکی غیر از پزشکان مانند پرستاران، روانشناسان و مددکاران در زمینۀ بیماری صرع است که سعی داریم در این کنگره باعث ارتقای سطح علمی این گروه شویم تا از نزدیک از دغدغه‌هایی که در موقع مواجه شدن با بیماران صرع دارند مطلع شویم .

مصطفایی در پاسخ به این سؤال که آیا آماری از تعداد بیماران مبتلا به صرع در ایران و جهان به ثبت رسیده است یا خیر گفت: آمار دقیقی از مبتلایان به صرع در بسیاری از کشورهای جهان وجود ندارد و در کشورمان نیز به جز دو تحقیق محلی کوچک، آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به صرع وجود ندارد اما بر اساس آمارهای ثبت شده جهانی شیوع بیماری صرع بین یک تا یک و نیم درصد جمعیت کل هر جامعه برآورد شده است.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر عواملی چون سابقۀ وجود جنگ، بالا بودن تصادفات رانندگی، آسیب‌های شغلی فراوان و ازدواج‌های فامیلی در گسترش آمار مبتلایان به صرع تأثیر گذار است و در برخی از خانواده‌ها که به جای یک نفر، دو نفر به بیماری صرع مبتلا هستند، مشکلات اقتصادی فراوانی وجود دارد.

مصطفایی عنوان کرد: بیماری صرع درمان بسیار طولانی و گاه هزینه‌های بالا را برای بیماران ایجاد می‌کند و در جامعۀ ایرانی با خرافات زیادی همراه است که یکی از اهداف بلند مدت انجمن علمی صرع ایران راه مبارزه با این باور‌های غلط از طریق آموزش و آگاهی دادن به مردم است.

مدیر عامل انجمن صرع ایران گفت: طب سنتی از قدیمی‌ترین روش‌ها در درمان صرع بوده است و منشأ درمان‌های دارویی در برخی از موارد نتیجۀ مطالعه بر روی اثر گیاهان دارویی بوده است.

وی افزود: یازدهمین کنگرۀ بین المللی انجمن صرع ایران به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن صرع ایران و مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا ۸ لغایت ۱۰ بهمن ماه ۹۳ با حضور اساتید و سخنرانان شرکت کننده از کشورهای مختلف در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار می‌شود.

مصطفایی گفت: در راستای تبادل تجربیات و ارتقای هرچه بیشتر سطح دانش در زمینۀ صرع از پژوهشگران درخواست می‌شود، خلاصۀ مقالات خود را به دبیرخانۀ این کنگره ارسال نمایند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.epilepsycongress.ir مراجعه کنند.

وی محورهای اصلی کنگره را پاتولوژی و پاتوفیزیولوژی صرع، pitfall‌های تشخیص در صرع، بررسی‌های پاراکلینیک، جنبه های روانی - اجتماعی صرع، توان‌بخشی، درمان دارویی، فارماکولوژی بالینی در صرع، صرع اطفال، سایکولوژی و صرع، درمان جراحی، داروهای ضد تشنج، روش‌های پیشگیری از صرع، کاربردهای MEG در صرع، صرع super status، صرع و تغذیه، تشخیص و درمان صرع در بخش‌های مراقبت ویژه و گزارش موارد آموزنده و جالب عنوان کرد.

مدیر عامل انجمن صرع ایران در پایان خاطرنشان کرد: یازدهمین کنگرۀ بین المللی انجمن صرع ایران برای متخصصان مغز و اعصاب، روان پزشکان، جراحان مغز و اعصاب، پزشکان عمومی و تعدادی دیگر از رشته های پزشکی امتیاز بازآموزی خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *