جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

«خمسه خمسه» درباره شهید باکری نیست

دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 371438
بهروز افخمی ساخت فیلمی درباره شهید باکری را تکذیب کرد. اما اولین فیلمنامه دفاع مقدسی‌اش را تحت عنوان «خمسه خمسه» نگارش کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دیروز ظهر خبری در رسانه‌های سینمایی منتشر شد مبنی بر ساخت فیلمی تحت عنوان عنوان «خمسه خمسه» توسط بهروز افخمی. در این خبر اعلام شده بود که این فیلم اولین پروژه دفاع مقدسی افخمی است و درباره زندگی شهید باکری ساخته خواهد شد. پخش این خبر واکنش‌های مختلفی را برانگیخت. از جمله فرزند شهید مهدی باکری که در گفتگو با یک روزنامه صبح اعلام کرده بود که افخمی برای ساخت این فیلم با آنها تماسی نگرفته است. بهروز افخمی اما در گفتگو با تسنیم ضمن تایید نگارش فیلمنامه «خمسه خمسه» آن را اساسا به شهید باکری مربوط نمی‌داند.متن گفتگوی کوتاه تسنیم با افخمی را بخوانید.

آقای افخمی، دیروز در برخی از رسانه‌های سینمایی خبری پخش شد که شما قصد ساخت فیلمی با مضمون دفاع مقدس درباره شهید حمید باکری دارید. این خبر درست است؟

افخمی: این خبر کاملا دروغ است. حرف را از خودشان درآورده‌اند و احتمالا به این دلیل که خبرنگار بی‌اطلاعشان فرق بین باکری و باقری را نمی‌داند. همان‌طور که نمی‌دانند که دو شهید باکری داریم که برادر بزرگتر اصلا فرزندی ندارد. این‌ها برای پر کردن روزنامه‌شان حتی حاضر نیستند یک جستجوی اینترنتی ساده انجام دهند و یا دو صفحه کتاب بخوانند. فقط با گوش و شنیده‌ها سروکار دارند و سواد هم ندارند که شنیده‌ها را با خوانده‌ها مقایسه کنند.گوششان هم سنگین است و باقری را باکری می‌شنوند. من هیچ وقت نخواستم فیلمی درباره شهید حمید باکری فیلمی بسازم یا فیلمنامه‌ای بنویسیم. فیلمنامه‌ای که نوشته شده است حتی درباره شهید باقری هم نیست. این فیلم‌نامه درباره شخصیت‌های زنده‌ای به نام عبدالحسن آریانژاد و سرهنگ خانی است و حسن باقری هم در نقش کوتاهی در این فیلم ظاهر می‌شود.به هر حال خواستم از این طریق به آقای احسان باکری پیغام بفرستم که جواب هر خبرنگاری را ندهد و حرف هر خبرنگاری را باور نکند و یقین داشته باشد که اگر روزگاری بخواهم فیلمی در مورد پدرشان بسازم از بزرگترهایشان اجازه خواهم گرفت، نه از ایشان.

کمی در مورد فیلمنامه «خمسه خمسه» توضیح دهید.

افخمی: فیلم‌نامه این فیلم براساس قسمت چهارم سریال مستند داستانی «آخرین روزهای زمستان» ساخته محمدحسین مهدویان نوشته شده است. یعنی در واقع یک فیلم‌نامه اقتباسی است، منتهی منبع اقتباس فیلم ما، یک فیلم مستند داستانی است نه یک رمان.آنچه نوشته شده است، خلاصه‌ای ۵۰ صفحه‌ای و فصل‌بندی شده است که در برخی قسمت‌ها دیالوگ هم دارد.در دوران پیش‌تولید، فیلم‌نامه کامل نوشته خواهد شد و متن موجود بر اساس لحن و خصوصیات بازیگران بازنویسی می‌شود.

فیلمنامه برای دریافت پروانه ساخت به شورای صدور پروانه ساخت ارائه شده است؟

افخمی: فیلمنامه «خمسه خمسه» در اختیار سید جمال ساداتیان است و چون مقدمه‌چینی تدارکاتی مفصلی دارد به این زودی‌ها به مرحله تولید نمی‌رسد، بنابراین عجله‌ای برای دریافت پروانه ساخت نداریم،پروانه ساخت هم اعتباری ۳ ماهه دارد و دلیلی ندارد که سعی کنیم آن را به این زودی درخواست کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *