سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۷
رئیس‌کل بانک مرکزی:

۴ تن طلا وارد کشور شد

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 431134
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: با تلاش بانک مرکزی و دستگاه دیپلماسی مشکل انتقال بخشی از دارایی های طلای ایران به داخل کشور در حاشیه مذاکرات وین رفع شد.
‌به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ‌ولی الله سیف در این‌باره اظهار داشت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بخشی از سرمایه طلای کشور که به دلیل تحریم ها امکان انتقال به داخل ایران را نداشت، شب گذشته با موفقیت تحویل خزانه بانک مرکزی شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: معادل ۱۳ تن طلا که قبلاً خریداری شده و در آفریقای جنوبی به صورت امانی طی ۲ سال گذشته نگهداری می‌ شد و به دلیل شرایط تحریم و برخی کارشکنی‌ها امکان انتقال به ایران را نداشت، بر اساس پیگیری های انجام شده در مذاکرات جاری در وین رفع مشکل شده و طی هفته گذشته در قالب ۳ محموله که آخرین آن به میزان ۴ تن بود، وارد کشور و تحویل خزانه‌ بانک مرکزی شد.
بنابراین گزارش موضوع رفع تحریم ها و دسترسی بدون مانع به منابع پولی، ارزی و طلای جمهوری اسلامی در خارج از کشور یکی از اهداف اصلی تیم مذاکره کننده هسته ای در جریان مذاکرات جاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


56
4تن یا 13تن؟
United Kingdom
خودتو نگران نکن از این 9 تن ها خیلی گم شد.8تن در 3000 میلیارد چیزی نیست!
ایمان
United Kingdom
خداروشکر وارد کشور شد.اگر در دولت قبل بود وسیله حمل طلاها مانند هواپیمای مالزی ناپدید شده بود.
چقدر تنگ نظرید 13 تن وارد شده تیتر می نویسه 4 تن-واقعا" متاسفم براتون چون در دولت روحانی اتفاق افتاده اینجوری می نویسید
که چی
رضا
الکی ربطش دادن به تحریمها.
ایمان
United Kingdom
جهان نظر منو چرا نمیذاری!
دیگه نمیام حالا که اینطور شد.