پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

یک متوهم جدید/ در انتخابات عراق تقلب شد!

جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب: 101833
 ادعای تقلب در انتخابات پارلمانی از سوی حزب العراقیه و آمادگی ائتلاف کردستان عراق برای مذاکرات ائتلافی مشروط بر پایبندی به قانون اساسی از جمله تحولات انتخاباتی عراق به شمار می رود.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایاد علاوی رهبر حزب العراقیه ادعا کرد که در انتخابات پارلمانی عراق به طور آشکار تقلب شده است.

اظهارات علاوی پس از آن مطرح می شود که کمیساریای عالی انتخابات عراق بعد از ظهر روز گذشته نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق را اعلام کرد.

طبق این نتایج ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی در دو استان جنوبی یعنی نجف و بابل بیشترین آرا را کسب کرده است. ائتلاف ملی عراق به رهبری عمار الحکیم و فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار دارند.

خبر دیگر اینکه ائتلاف کردستان عراق از آمادگی خود برای مذاکره با تمامی گروه های سیاسی پیروز در انتخابات با هدف تشکیل ائتلاف های جدید برای تشکیل دولت خبر داد.

عبدالسلام برواری یکی از مسئولان حزب دموکراتیک کردستان در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: پایبندی به قانون اساسی شرط ائتلاف کردستان عراق در مذاکره با گروه های سیاسی پیروز در انتخابات است.

وی در ادامه از امکان ائتلاف کردستان عراق با مجلس اعلای اسلامی به رهبری عمار الحکیم و حزب الدعوه به رهبری نوری المالکی خبر داد.

در انتخابات پارلمانی اخیر که در روز یکشنبه گذشته (16 اسفندماه) برگزار شده 62.4 درصد از مردم عراق که شامل 12 میلیون نفر از 19 میلیون واجد شرایط بودند، شرکت کردند.




1 (2 توصیه)


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای علاوی !
این پروژه در ایران جواب نداد شمازحمت بیهوه نکش داداشجان!!
Iran, Islamic Republic of
معلومه بيماري توهم سبر به عراق هم سرايت كرده .اين هم از لطف امريكاست.