جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سروری: شورایاری ها پلی برای تسهیل امور مردم در مدیریت شهری هستند

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 410443
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با برگزاری انتخابات شورایاری ها خون تازه ای در مجموعه مدیریت شهری جاری خواهد شد گفت: باید از ظرفیت شورایاران به صورت جدی و همه جانبه در مدیریت مویرگی محلات استفاده کرد.
به گزارش جهان به نقل از "تهران سما"، پرویز سروری با اشاره به اهمیت نهاد شورایاری در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش شورایاری ها به نوعی مردمی کردن حداکثری نظام در عرصه های مختلف است، به این ترتیب که نظام جمهوری اسلامی که مهمترین شاخصه اش مردم سالاری دینی است باید بتواند حضور مردم را در همه عرصه ها به یک واقعیت و تجلی عملی برساند.

وی ادامه داد: در مدیریت شهری که بیشترین روابط ، ارتباطات و تعاملات بین مردم و مسئولین نظام صورت می گیرد، حضور شورایاری ها به عنوان پلی برای تسهیل امور مردم در مدیریت شهری و به شکلی ترغیب مدیران برای حضور در بین مردم و درک مشکلات مردم می تواند مثمر ثمر باشد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی ظورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: زمانی که ارتباط دو سویه بین مسئولان و مردم در اداره شهر ایجاد شود می توان به موفقیت مدیریت شهری خوش بین بود و این در حالی است حلقه اتصال مردم و مدیریت شهری امروز در دست شورایاری ها قرار دارد.

سروری همچنین خاطر نشان کرد: امروزه مدیریت محله به عنوان یک اصل در مدیریت شهر شناخته می شود ،در چنین شرایطی استفاده از ظرفیت شورایاران در مدیریت مویرگی محلات یک واقعیت انکار ناپذیر است.

وی اضافه کرد: گرچه تا امروز آنچنان که باید از ظرفیت این نهاد استفاده نشده اما با اقدامات شورای اسلامی شهر تهران به ویژه در بحث برگزاری انتخابات شورایاری ها می توان گفت حرکت در این مسیر آغاز شده است.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا همچنین اضهار داشت: یکی از اشتباهات صورت گرفته در روند تکاملی شورایاری ها این بوده که شورایاری ها به شورایاری شهرداری تبدیل شده اند در حالی که این نهاد یک ابزار و بازوی قدرتمند برای شورای اسلامی شهر باید باشند . در این راستا تشکیل ستاد هماهنگی شورایاری ها برای باز بینی این موضوع و قرار دادن شورایاری ها در جایگاه اصلی خود که به نوعی در مجموعه شورای شهر تعریف می شود بسیار موثر بوده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد انتخابات شورایاری ها با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در اداره شهر خود باشیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *