جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۵

واکنش شدیداللحن آیات عظام مکارم، نوری همدانی و صافی درباره ضاربان روحانی فداکار

چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 170044
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت برخورد جدی قوه قضاییه با ضارب یک روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر تاکید کرد و عمل مجرمانه ضاربان را افساد فی الارض دانست.

به گزارش  جهان به نقل  از رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به ضرب و شتم شدید یک طلبه جوان از سوی دو نفراز اراذل و اوباش بر ضرورت رسیدگی و برخورد قاطع و قوی دستگاه قضایی با ضارب این طلبه جوان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: این طلبه مظلوم، مجاهد و آمر به معروف و ناهی از منکر وقتی می بیند دو نفر از اراذل و اوباش می خواهند دو دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار دهند به آنها معترض می شود و به حمایت از دو دختر جوان بر می خیزد.

وی افزود: یکی از این اراذل و اوباش، شیشه ای که در دست داشته را در چشم این طلبه فرو می کند و بنده نیز عکس این طلبه را دیدم که تمام بدن او خون آلود بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اینها مصداق مفسد فی الارض هستند، تاکید کرد: مثل اینکه برخی از آقایان اشتباه کرده اند و مفسد فی الارض و محارب را یکی دانستند در حالی که اینها دو مقوله جدا از هم است.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت برخورد قوی و قاطع دستگاه قضایی در خصوص این مساله ابراز داشت: قوه قضاییه باید با اینها قوی برخورد کند والا هیچ کس فردا امر به معروف و نهی از منکر نخواهد کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امیدواریم اینگونه تذکرات سبب شود که قوی تر با اینگونه منکرات برخورد کنند تا مردم سالم و جامعه در امن و اراذل و اوباش در ناامنی باشند.
دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در اطلاعیه‌ای از ضرب و شتم روحانی ناهی از منکر ابراز تاسف کرد و خواستار برخورد قاطع قوه قضاییه با اینگونه حرکات ضد اسلامی شد.


بنا بر این گزارش  همچنین ، دفتر حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در اطلاعیه‌ای با ابراز تاسف شدید از ضرب و شتم روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر در تهران اعلام کرد: قوه قضاییه عاملان این هتاکی و موارد دیگر هتک حرمت دینی و سنت شکنی ها را تحت تعقیب قرار دهد و سریعا به جزای اعمال خویش برساند.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

حادثه ناگوار و تکان دهنده هجوم حامیان فرهنگ بی بند و باری و بی عفتی غربی به موضع اسلامی یکی از روحانیون متعهد، در راه اجرای فریضه‌ی مهم دینی نهی از منکر و امر به معروف و دفاع از حریم حجاب و احکام دین که منجر به مجروح شدن شدید چشم ایشان گردیده موجب تاثر و تاسف شدید مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی صافی مدظله الشریف گردید.

در شرایط فعلی که برخی التزامات اسلامی و انقلابی این ملت که با نثار خون پاک هزاران شهید و ایثارگر برپا گردیده مورد هدف قرار گرفته است و از جمله مساله حجاب را با ترفندهای مختلف تضعیف می نمایند و به شعارهای قرآنی و انقلابی بی اعتنایی می کنند و صریحا عدم تعهد خود را به حفظ این سنت های اسلامی ابراز می دارند، انتظار این است که قوه قضاییه وارد عمل شده و عاملان این هتاکی و موارد دیگر هتک حرمت دینی و سنت شکنی ها را تحت تعقیب قرار دهد و سریعا به جزای اعمال خویش برساند.

همچنین نیروی انتظامی که مکرر اعلام برخورد با منکرات و عوامل سنت شکن و بدحجابی نموده در کمال قوت طرح امنیت اخلاقی را پیگیری و اجرا نماید و به کم توجهی بعضی مقامات به حفظ این اصول اعتنا ننماید و به مساله حجاب و عفاف و حفظ عفت عمومی جامعه و نوامیس مردم توجه بیش از پیش نماید.


تاکید آیت الله نوری همدانی بر برخورد سریع با عوامل حمله به روحانی ناهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با صدور اطلاعیه ای خواستار برخورد سریع نهادهای امنیتی و قضایی با عوامل حمله به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با صدور اطلاعیه ای خواستار برخورد سریع نهادهای امنیتی و قضایی با عوامل حمله به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر شد.

در این اطلاعیه ضمن ابراز تاسف این مرجع تقلید از تعرض به روحانی آمر به معروف و ناهی از منکر آمده است: مسؤولان امنیتی و انتظامی و نیز مسؤولان قضایی باید هرچه سریع تر با عوامل این اقدام برخورد نمایند و با اطلاع رسانی به موقع و برنامه ریزی صحیح، از وقوع مجدد چنین حوادثی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر جلوگیری نمایند.

گفتنی است روز گذشته یک روحانی جوان در تهران، حین نجات یک دختر از دست دو نفر از اراذل و اوباش به شدت از سوی آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفت و هم اکنون در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تحت مداوا قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


كاش مراجع در مورد وجوب برخورد مسئولان فتوا صادر مي كردند وگرنه مفسد في الارض بودن اراذل و اوباش كه مشخصه.
کجاست گوش شنوا ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای مجریان قانون در کشور متاسفم که به یکی از اصلی ترین مفاد قانون اسلام بی اعتنایی میکنند و تا الان کوتاهی کرده اند.
در مملکتِ پیروان علی امیرالمومنین،باید یک آمر به معروف اینچنین مضروب شود و یک دانشجو به جرم تذکر لسانی به یک بی حجاب توبیخ شود!
Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی با مظاهر بد حجابی برخورد کند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دستگاه قضايي ما گاهی وارونه برخورد ميكند.من امروز متوجه شدم به جاي اهتمام در دستگيري و محاكمه دو ضارب فراري،اون دو تا خانم بازداشت شدند.
Iran, Islamic Republic of
من امروز از بی اعتنا بودن خودم در گذشته خجالت کشیدم .ای کاش من به جای این طلبه بودم .از خدا می خواهم مرا یاری کند
ای بابا کجای کارید وقتی موسوی و کروبی آنهمه قضایا و فجایع را می آفرینند و نهایتا حبس خانگی می شوند ، وقتی آقازاده ها هرکاری دلشان می خواهد می کنند و کسی جرات ندارد بگوید بالای چشمتان ابرو ، وقتی مفسدان اقتصادی راست راست می چرخند و به ریش ملت می خندند ، دیگر چه انتظاری می توان داشت.
Iran, Islamic Republic of
وقتی قاتلان آمر به معروف و ناهی از منکر گذشته را برای مظلوم نمایی می بخشید نتیجه اش این میشه بابا اینها به جنگ با خدا آمده اند بخشش برای اینها معنا ندارد همین فردا برخی راه می افتند تا از این روحانی مجاهد رضایت بگیرند !!!
Iran, Islamic Republic of
وقتي همه چيز سياسي بشه اينجوري ميشه پليس و نيروي انتظامي فقط بايد كار حفظ و حراست از جامعه رو انجام بدن نبايد تو بازيهاي سياسي بيفتند كه هر روز شاهد بروز چنين اتفاقات ناگواري باشيم حالا اين تموم نشده در اصفهان نظير همين اتفاق افتاده يكي دوتا نيست بايد فكر اساسي بشه تنها با محكوم كردن كاري پيش نميره
Iran, Islamic Republic of
چرا این مراجع برای عقرب سیاه که 34 زن و دختر رو بیچاره و بی حیثیت کرد فتوا ندادند
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
با سلام
وقوع چنین مواردی موجب ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و گذر از کنار اینگونه موارد ، جای تأسف دارد.
اینجانب به سهم خویش از رشادت حجت الاسلام فروزش تشکر نموده و خود و خانواده ام را مدیون فداکاری ایشان می دانم. اما این یک سوی ماجراست. بایستی متدینین و معتمدین محلات از پا در میانی و اخذ رضایت برای این قبیل موارد پرهیز کنند و این مقدور نمی شود مگر با توجیه و ارشاد ائمه جمعه و جماعات و نیز هر کس که قلمی به دست دارد و یا تریبونی در اختیار.
واقعاً دلیل اصلی پرهیز مردم از امر به معروف و نهی از منکر چنین اتفاقاتی است.
آخرش هم به این شجاعت مجاهد فی سبیل الله ، یک عنوان جانبازی می دهند و او را ترغیب می کنند قبل از اجرای حکم قصاص یا هر چه که باشد ، رضایت بدهد و امثال این اراذل را جری بکند.
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا

بنا بر خبر اصلى اينها قصدشان ادم ربايى و مسلما هتك حرمت و بعدش هم بدبختى اين دختر و خانواده اش يا حتى قتل بوده لذا هيچ جاى مسامحه و ترحم نيست موضوع ضرب و جرح روحانى امر به معروف و ناهى از منكر نيز اصل قضيه را لوث نكند
Serbia
ایا رییس جمهور با بی توجهی به موضوع حجاب دراین مورد مقصر نیست
واقعاّ چه بر سر این مملکت آمده و مسئولین تا کی می خواهند خود را به خواب بزنند و چشم بر این همه مفاسدی که روز به روز بیشتر خودنمایی می کند ببندند.
سه شنبه 90/3/17 وقتی محترمانه به آقایی در یکی از خیابان های مرکزی شهر مشهد تذکر دادم که ببخشید فکر نمی کنید پوشش خانم تان بسیار نامناسب است در پاسخ گفت: اهل ..... هستم و پاسپورت کانادایی دارم. دوست دارم همینطوری در خیابان راه بروم. به تو هیچ ربطی ندارد، هر غلطی هم نکردی بکن!
این هم گستاخی این چنینی با پز پاسپورت کانادایی در ملکتی که به چشم خود هزاران جوان را دیدیم که برای دفاع از احکام اسلامی به خاک و خون غلطیدند.
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم که اگه مضروب یه روحانی نبود و یه فرد عادی بود باز هم این بزرگان واکنش شدید اللحن نشان می دادند؟؟!!؟