سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

بی‌ثباتی‌غرب، عامل‌شکست احتمالی‌مذاکرات

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب: 392840
المنار گزارش داد پیش بینی نتایج مذاکرات وین به علت بی ثباتی موضع غربی‌ها کار دشواری است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، "انور زینب" گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی با اعلام این مطلب افزود : موضع ثابت ایران که بر لزوم لغو تحریمهای تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید می کند در مقابل موضع بی ثبات و مبهم غرب باعث شده است پیش بینی نتایج مذاکرات وین پیش از پایان آن ، کار دشواری باشد.

یک خبرنگار ایرانی در وین گفت: ایران بارها اعلام کرده در مذاکرات جدی است اما مشکل در اینجاست که کشورهای غربی می خواهند شرایط خود را به تهران تحمیل کنند .این کشورها در مذاکرات جدی نیستند اما معتقدم باید این حقیقت را بدانند که تحریمها و فشارها مشکل را حل نخواهد کرد و تهران بر حقوق مشروع خود پافشاری خواهد کرد.

هدف مذاکرات دست‌کم دستیابی به یک توافق اصولی درباره موارد حل نشده است، متمرکز خواهد بود.

شهر وین شاهد دیدار جدید بین محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و جان کری وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون مذاکره کننده اروپایی بود.

کری با همتای سعودی خود نیز در وین دیدار کرد و سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه نیز به وین آمده است. این دیدارها در تکمیل دیدار ظریف و اشتون و کری خواهد بود.

یک منبع آگاه ایرانی این دیدار را مثبت توصیف کرد. یک مسئول در هیئت ایرانی رویکردها برای تمدید مذاکرات را تکذیب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *