جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

نمایش‌ متفاوت‌ هنرمند زن‌ فرانسوی+عکس

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 322144
«سونیا مرازگا»، هنرمند فرانسوی با اجرای نمایش خیابانی «زن محجبه در جعبه»، در اعتراض به رفتارهای تعصب‌آمیز دولت فرانسه نسبت به زنان محجبه،از آنها دفاع کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «سونیا مرازگا»، عکاس، نقاش و بازیگر تئاتر که از مادری الجزایری و پدری فرانسوی متولد شده است، در اعتراض به ممنوعیت حجاب در فرانسه، در اقدامی بی‌سابقه و مبتکرانه، دست به یک نمایش خیابانی تحت عنوان «زن محجبه در جعبه» زد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000322/n00322144-t.jpg

او در این اجرا که قرار است آن را در مناطق مختلف فرانسه به نمایش درآورد، به صورت زنی محجبه در یک محفظه شیشه‌ای، در تلاش است تا محدودیت‌ها و فشارهای اعمال شده بر زنان محجبه مسلمان را به تصویر بکشد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000322/nf00322144-1.jpg
واکنش رهگذران به اجرای «سونیا مرازگا»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000322/nf00322144-2.jpg
او معتقد است که زنان مسلمان همچون دیگر زنان فرانسوی حق دارند تا آزادانه در مورد نوع پوشش خود تصمیم بگیرند و هیچ کسی، حتی دولت حق ندارد که آنها را از این حق مسلمشان محروم کند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000322/nf00322144-3.jpg

این اولین اثر اعتراضی «مرازگار» نیست و او همواره در آثارش؛ چه در نقاشی‌ها و چه‌ در عکس‌هایش با نگاهی انتقادی به مسائل پیرامون خود می‌نگرد، نظیر رفتارها و قوانین متعصبانه‌ای که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر در غرب در قبال مسلمانان پیش گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند این جهاد را از او بپذیرد!
قابل توجه بانوان ایرانی
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
ایول آبجی ایول .
فلان بازیگر ...یاد بگیره