جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴۷

ترویج بی حجابی با راه اندازی یک بازی جدید توسط شهرداری

يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 142946
شهرداری با عدم دقت در ایجاد امکانات، فضای مناسبی را برای ترویج بی حجابی و عدم رعایت شئونات اخلاقی در پارک های بالای شهر ایجاد کرده است!

به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان، پارک های تهران این روزها شاهد دختران و پسرانی است که با پاوراسکیپ هایی که از طريق شهرداری هاي برخي مناطق در پارك ها در اختیار آنان قرار می گيرد، مانند کانگورو در سطح پارک ها مشغول بازی و رقابت های رفاقتی هستند.
 
نکته قابل توجه در این میان میانگین سنی استفاده کنندگان از این وسیله است که می توان گفت معمولا جوان های بین 18 تا 30 سال هستند. همچنین این وسیله به دلیل کاربردی که دارد حتما باید با لباسی مورد استفاده قرار گیرد که دست و پای استفاده کننده را نگیرد و همین موضوع نیز بهانه ایی می شود تا دختران جوان بدون رعایت اصول اخلاقی و با کمترین پوشش، پاور اسکیپ را به پاهای خود ببندند و در طول پارک تا طول 2متر و با سرعت 50کیلومتر در ساعت بپرند.
 
همچنین این وسیله هیجان انگیز بهانه ایی شده تا گروه هایی از دختران و پسران بر سر برد یا باخت فرد مورد نظر شرط بندی هایی علنی انجام دهند!
 
پاوراسکیپ یا (fly jumper) کفش های فنری هستند که می توان مانند کانگورو با آنان پرید و جدیدا شهرداری در پارک های بالای شهر(بیشتر پارک های منطقه 2) آنها را در اختیار پسران و دختران قرار می دهد.
 
شهرداری می توانست با ایجاد حریم هایی میان افراد، در حین استفاده از امکانات پارک ها، از ایجاد بی بند و باری در میان برخی از جوانان نیز بکاهد. 

گفتنی است در خصوص ورزش اسکیت نیز همین وضعیت وجود دارد. عدم نظارت در این بخش هم باعث شده است روابط بسیار نامناسب و خلاف شئونات اخلاقی برای عده ای که بیشتر هم برای سوء استفاده آمده اند ایجاد شود.

جا دارد مسؤولان محترم شهرداري هاي اين مناطق، علاوه بر ايجاد امكانات جهت گذران اوقات فراغت جوانان كه در جاي خود كاري لازم و پسنديده است، به فرهنگ سازي متناسب با شؤونات شرعي و عرفي هم توجه لازم را بنمايند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه پاوراسکیپ و اسکیت باشه چه نباشه اونچه که باید اتفاق بیفته میفته. بهبود وضعیت فرهنگی جامعه، عامل بافرهنگ هم میخواد تا ریشه ای کار کنه وگرنه پاوراسکیپ نباشه یه وسیله دیگه و یک بهانه دیگه پیدا میشه.
Iran, Islamic Republic of
بعد میان میگن چرا جوونا بی حیا شدن، خودتون باعث و بانیش هستید
بی حیایی که بیاد فساد هم میاد
مدیریت و نگرش انقلابی از در ودیوار شهرداری همینطور شره می کنه
Iran, Islamic Republic of
راستي خانواده اين دختر پسرها چطور ميذارن بچه هاشون اينجور بيان بيرون در حالي كه مطمئن هستند هزار تا خطر اخلاقي و ... تهديدشون ميكنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
باور بفرماييد در پارك شفق در منطقه 6 شهرداري واقع در محله يوسف اباد زنها و دختران بامردان، بدون حجاب تكرار مي كنم بدون حجاب بدمينتون بازي مي كننداگر رسالتتان اطلاع رساني هست يك صبح بين ساعت 7/30 الي 8/30 با دوربينتان تشريف بياريد پارك شفق تا ببينيد اينجا ايران است يا غرب اين برداشتن روسري در حين بازي به غير از الفاظ ركيك و بي ادابانه اي است كه بين هم رد و بدل مي شود
Iran, Islamic Republic of
مگر از شهرداری ... غير از اين توقعي داشتيد؟
Netherlands
پول عوارض ما خرج خريد پاوراسكيپ براي بالاشهري هاي محترم مي شود. بنازم به امانتداري.
Iran, Islamic Republic of
کلا شهرداری در این زمینه دمش گرمه
این از این
اون هم از جابجایی زن و مرد در اتوبوس
که زنها رو جلوی چشم مردها قرار داده
برخلاقف سنت ادیان الهی
Iran, Islamic Republic of
در بوستان الهام منطقه 5 هم وضعیت همینطور است . عده ای اقلیت هنجار شکن هم بالاخره پیدا می شوند که اصرار دارند فرهنگ ماهواره‌ای خود را به رخ دیگران بکشند
Iran, Islamic Republic of
چرا بعضی از مسئولین ما وقتی می خواهند تریپ روشنفکری بگیرند در مقابل بی بند و باری و فحشا تسامح و تساهل می کنند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا افراد معتقد و مذهبي تهران و شهر هاي بزرگ را فقط براي راهپيمايي ها مي خواهيد؟!!!
واقعيت را اگر بخواهيد، مذهبي ها هنوز هم در اكثريتند... حتي در مناطق بالاي شهر هم اکثریت ساكنين هنوز مذهبي هستند...
ولي هنگام استفاده از حقوق شهروندي كوچكترين حقي برايشان رعايت نمي شود... با اينكه حق هم با آنهاست!
همه پاركها و سينماها و مناطق تفريحي و عمومي در اشغال اقليتي بي بند و بار است... و شهرداري و نيروي انتظامي هم فقط به فكر رعايت احوال اينهایند ...
دختران و زنان و حتي پسران و مردان مذهبي هم با اينكه اكثريتند، عملا هيچ حقي در استفاده از اين امكانات ندارند!
مثلا اسكي !
چرا ما نبايد بتوانيم از اين ورزش استفاده كنيم؟
چرا هر وقت هوس مي كنيم از اين امكانات عمومي استفاده كنيم بايد عطايش را به لقايش ببخشيم از ترس مفاسدي كه در اين مكانها رواج دارد؟!!!
چرا مسئولین ما را به رسمیت نمیشناسند؟!!!
Ireland
سلام.
من همیشه به سایت شما به عنوان یک تحلیل گر منطقی و انقلابی و پایبند به اصول امام و رهبری نگاه می کنم. ولی احساس می کنم که برخی اوقات از مدار انصاف و عدالت خارج می شوید و مطمئن باشید که این ، بیش از همه به خود شما لطمه می زند. مثلا همین خبر. این که شهرداری آمده و امکاناتی را در پارکها قرار داده فی نفسه بد نیست. اینکه در کنارش فرهنگسازی هم بکنند خوب و درست است ولی نگاه دوباره ای به تیترتان بکنید. آیا تیتر شما این منظور را می رساند یا بدنبال تخریب بدون دلیل و دور از منطق شهرداری است؟... رهبر عزیزمان - که جانم فدایش باد - همه را دعوت به اتحاد می کنند ... آنوقت شما می آیید و مهره های اصلی انقلاب را اینگونه تخریب می کنید!! مطمئن باشید که در روز جزا هیچ پاسخی نخواهید داشت. ...
لطفا به صورت کلی، یک مقداری برای آبروی مردم بیشتر ارزش قائل باشید.
یا علی
Iran, Islamic Republic of
الا که راز خدایی
خدا کند که بیایی.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم شهرداری خیلی وقته از منش انقلابی گریش داره فاصله میگیره و اون انتظاری که از یک مدیریت انقلابی و رزمنده داشتیم براورده نشده
ادم که نمی تونه هی چشم به روی واقعیات ببنده و همش بگهانشا الله گربه است
طرح این انتقادات برای اصلاح وضع جامعه هیچ منافاتی با وحدت نداره مگر اینکه نقدشوندگان به خود بگیرند و بجای اصلاح لج کنن
بعدشم وقتی یک بازی غربی اول باید فرهنگش جا بیفته بعد خودش بیاد یا نه همزمان مردم رو با فرهنگ صحیح استفاده آشنا کنن
و یا محل بازی زن و مرد و جدا کنن تا زنها هم راحت‌تر بازی کنن و حتی زنان متدین هم راحت بتونن بازی کنن
به نظرم بعضیامون یادی گیر برخی مسایل ساده ایم
به نظرم تا امثال جهان نباشن بعضیا از خواب غفلت بیدار نمی شن
Iran, Islamic Republic of
اين آقايي كه مي گويند فرهنگ سازي....
اين "فرهنگ سازي" و "كار فرهنگي " هم شده يك صدا خفه كن براي مردمي كه جانشان از اين وضعيت به لبشان رسيده... تا اعتراض مي كنيم مي گويند بايد ابتدا كار فرهنگي شود...
عزيز من!
كار فرهنگي يعني همين كه اين جور مسايل به دليل قبحي كه دارد بايد ممنوع شود و از ابتدا بايد با جدا سازي هاي فيزيكي و سختگيرانه اجرا شود...
چرا فكر مي كنيد كار فرهنگي يك كار شاخ و دم دار است؟
همين كه قباحت و افتضاح اين مسايل به رخ كشيده شود و مطرح شود و از عادي شدن اين افتضاحات جلوگيري شود، خودش بزرگترين كار فرهنگي است...
با تشكر
Iran, Islamic Republic of
اينكه در شهرداري ها و ساير ارگانهاي ديگه خدمات زيادي ميشه شكي نيست ولي در مملكت اسلامي زنها به چه مجوزي به خودشان اجازه و حق مي دهند با اين وضعيت در بوستانها و پاركها با لباسهاي بدن نما و اغلب بدون حجاب كه خدا شاهد است خودم مشاهده كردم به ورزش كردن مشغول اند ايا دیگران در اين فضا مي توانند ورزش و تفريح سالم داشته باشند؟
Iran, Islamic Republic of
از کی تا بحال شما وکیل وصی اخرت مردم شدی؟؟؟
آقاجون به شما چه ربطی داره، مگه من رو تو قبر شما میذارن؟ مگه حساب من و شما از هم سوا نیست؟ انقدر تو احوالات شخصی مردم دخالات نکنید.
راستی راجب گشت ارشاد و ... در زمان پیامبر عزیز اسلام محمد(ص) که جان ما فدای ایشون و امام زمان باشه مطلبی ندارید؟؟؟
کاریکه شما با مردم میکنید پیامبر نکرد، چی میخواید از جون مردم؟؟؟
اکثر پارکهای بالای شهر بعلت عدم نظارت شده است جولانگاه سگ های که زنان جوان آنها را در آغوش گرفته و می بوسند
بعید است که آقای دکتر قالی باف از این موضوع مطلع باشد ! چطور ممکن است که ایشان ازاین عمل منافی عفت خبر داشته باشد و جلوی آنرا نگیرد؟!!
Iran, Islamic Republic of
حالا هی بعضیا خودشونو به خواب بزنن
وقتی کسی توی اجتماع مسلمین اظهار فسق و فجور میکنه بر گردن امت و دولت است که اگر با امر به معروف و نهی از منکر طرف درست نشد باهاش برخورد کنن
حالا بعضیا می خواد تو قبر خودشون بخوابن یا تو قبر دیگران!!
بعدشم مگه امام علی (ع) نفرمود تاریخو بخونید و عبرت بگیرید؟
اگر تاریخ به شکلی دیگر در زمان های بعد تکرار نشه نعوذ بالله این حرف مولا و ایات قران که سرگذشت پیشینیانو عبرت اموز می دونه اساسا زیر سوال می ره
حالا شما هی خودتو به خواب بزن تا اون دنیا با امثال طلحه و زبیر و معاویه و امثالهم محشور شی ... حالا هی مسخره کن

به قول شهید مطهری موقع عزاداری امام حسین (ع) یادت نره که شمر 1400 سال پیش مُرد. شمر امروزتو بشناس

هر چند به قول قرآن کریم تعداد اندکی از کل مردم اهل تعقل اند که ظاهرا شما هم یکی از اونایی...متاسفانه
قابل توجه اونايي كه مي گن :(از کی تا بحال شما وکیل وصی اخرت مردم شدی؟؟؟
آقاجون به شما چه ربطی داره، مگه من رو تو قبر شما میذارن؟ مگه حساب من و شما از هم سوا نیست؟ انقدر تو احوالات شخصی مردم دخالات نکنید.
راستی راجب گشت ارشاد و ... در زمان پیامبر عزیز اسلام محمد(ص) که جان ما فدای ایشون و امام زمان باشه مطلبی ندارید؟؟؟
کاریکه شما با مردم میکنید پیامبر نکرد، چی میخواید از جون مردم؟؟؟))
ما تو تاريخ و روايتا خونديم كه اميرالمومنين شلاق به دست در بازار كوفه مي گشت و هركسي كه فعل حرام انجام مي داد تعزير مي كرد با اين حكايتها چه مي كنيد!
Iran, Islamic Republic of
بعضا جوری با مردم مذهبی برخورد میکنن انگار در اقلیت‌اند
گاهی جوری برخورد میکنن انگار هر کسی هنجار شکست ارج و قربش بیشتره
Iran, Islamic Republic of
آقا برید خیابون ببینید چه خبره امروز (شهادت امام جواد علیه السلام) تو هر مغازه لباس فروشی تو خیابون جمهوری (از تقاطع سعدی تا فردوسی) میرفتید صدای آهنگ‌های جاز و رپ و راک بود که شنیده میشد. اماکن کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
الناس علی دین ملوکهم
وقتی دولت راه بی بند و باری رو باز بذاره امکان جرم و فسق و فجور بوسیله آدم های فرصت طلب باز میشه
مگه کار فرهنگی باید فقط چاپ پوستر باشه بزرگترین کار فرهنگی اینه که آدم امکان بهترین زندگی رو طوری برای مردم فراهم کنه که امکان به گناه افتادن نباشه یا بسیار کم باشه
Iran, Islamic Republic of
به نظر من همين حالا بايد از تهران خارج شد چون همين بي ايماني هاست كه بايد منتظر زلزله شديد توي تهران بود مردم اينقدر بي ايمان شدند كه توي ميدان كاج از كسي داره جون ميكنه داشتند فيلم مي گرفتند و كمكش نمي كردند!! بي ايماني توي تهران و شمال تهران بيداد مي كنه.
بهترین راه از نظر شما همینه که پیاده رو ها رو تو تیکه کنن یک طرف پسرا یک طرف دخترا فکر کنم اینطوری راضی میشید اقا مگه شما رو میزارن تو قبر اونا به فکر خودتان باشید بعد میگن چرا توریست ندارم از اون سر دنیا بیاد ایران که از زنش همه جا جداش کنن به حساب اومدن تفریح نمیدونم چرا بعضی ها دوست دارن همه به زور برن بهشت ....؟
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به ساده اندیشانی که معتقدند این کار و امثالهم فی نفسه خوب است و نباید ایراد گرفت باید عرض کنم این گونه تصمییم گیری در مسایل کوچک هم گاهی منجر به مشکلات بزرگ و جبران ناپذیر میشود چه رسد به مسولین و تصمیم گیری های کلان جامعه
مسولین و حکام جامعه اسلامی امانتدار دین و ایمان مردم اند و باید در حفظ این امانت بکوشند
برای جا افتادن این مسئله به ذکر دو مثال اکتفا میکنم:
1- میوه نعمت خداست، و خوردن آن فی نفسه خوب است اما ایا یک مادر آنرا در دسترس فرزند خود که دچار بیماری قند است میگذارد؟
2-جاده سازی و راه سازی فی نفسه خوب است اما آیا این توجیهی است بر راهسازی که بدون توجه به شرایط و اصول آن صورت گیرد، اگر دولتی هزاران کیلومتر جاده بی پلیس و ایست بازرسی بسازد چه خواهد شد؟!
خیلی بد است
Iran, Islamic Republic of
شما بفرمایید جوانان چطور شادی کنند ؟؟؟؟؟ چطور ورزش کنند؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در جواب اون کامنت که گفته" بهترین راه از نظر شما همینه که پیاده رو ها رو تو تیکه کنن یک طرف پسرا یک طرف دخترا فکر کنم اینطوری راضی میشید..... " باید بگم که رعایت حجاب یه پدیده فردی نیست که بگیم هر کسی هر کاری می خواد بکنه. این همه مشکل و معضل که در جامعه وجود داره نتیجه ی بی بندو باری است. ثانیا هیچ کسی نمی خواد تورو به زور ببره بهشت. تو تا جایی که ازادی بقیه رو محدود نکنی کسی بهت کاری نداره ولی عدم رعایت حجاب و بی بندو باری در جامعه هزارتا اسیب داره که به همه می رسه. تازه هر جامعه ای هم قوانین خودشو داره هر کی میاد داخل کشور باید اونو رعایت کنه...
Netherlands
كسي گفته " اقا مگه شما رو میزارن تو قبر اونا " !
پس امر به معروف و نهي از منكر بنابه فرموده او تعطيل...
آقا هر کسی توی قبر هر کسی که می خواد بخوابه!!!
این چه ربطی به رعایت حرمتهای شرعی و فرهنگی مملکت مسلمان داره؟
ای بابا!
هر وقت یک بچه مومن زبان به نهی از منکر باز می کنه و حرف کاملا حق و درستی هم میزنه، یک عده از همه چی بی خبر میگن:
قبر ها قراره جدا باشه پس هر کس هر ... دلش خواست بکنه... آخه برادر من این هم شد استدلال؟
در مملکت اسلامی ما همه باید ورزش و تفریح کنند و شاداب باشند با رعایت حدود خدا... این هم امکان پذیره هم لازمه...
به طرز خوابیدن در قبر هم ربطی نداره!
Iran, Islamic Republic of
......من فقط از شهرداری خواهش می کنم اینگونه .... ها را به پایین شهر و بخش مذهبی نشین نیاورد
Iran, Islamic Republic of
مال حرام بی غیرتی می آورد وبی غیرتی بی حجابی وبی بند باری ...
Iran, Islamic Republic of
پوست برای دفاع بدن در مقابل میکروبهاست. اگر پوست در قسمتی از بدن آسیب دید یا زخمی باز شد میکروب می آید. تا تو این مملکت ماهواره هست این راه نفوذ باز است و وضع همین است و بد تر هم می شود.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه چشم ها را بر کم کاری و حتی ترویج ابتذال توسط بعضی افراد سست عنصر در شهرداری‌ها بسته ایم. این ها امور سیاسی نیستند که به خاطر دوستی با فلانی و دشمنی با فلانی نبینیم‌شان، این ها مسائل دینی هستند که باید جوابگو باشیم
Iran, Islamic Republic of
وقتی تو شهرداری باند بازی هستش و شهردار محترم تهران ، بیشتر نیروهای مشهدی برای خودش آورده چه انتظار داریم ،
با تشکر از اینکه این معضلات را منعکس می کنید.اگر سری به پارک گفتگو در کوی نصر گیشا بزنید صحنه هایی می بینید که واقعا برای کشور ما شرم آور است ...
بعضی ها دلشون می خواد برن جهنم عیبی نداره برن ولی حق ندارن بقیه رو هم با خودشون ببرن جهنم!

ظاهرا اعتقاد دارن بهشت زوری نیست ولی جهنم زوریه!!
Iran, Islamic Republic of
بابا نگاه تان را کمی بیشتر بشو یید
Iran, Islamic Republic of
یک روز وضعیت سینماها رو ایراد میگیرید، یک روز جشن ها ، یک روز دانشگاه ها یک روز هم اسکیت جوانان . همه آنها مشغول کار وزندگی هستند امثال شما با فکر های آلوده خودتان همش بد حجابی و مسائل از این قبیل را میبینید. بیشتر از این فکرتان ذهنتان نمی رسد؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هر گونه تفریحات سالم که میتواند جایگزین رفتارهای پر خطر از جمله روی اوردن نوجوانان وجوانان به مواد مخدر باشد با مخالفت خبرگزاری ها مواجه میشود لطفا شما که صاحب نظر هستید فکری به حال جوانان کنید
Iran, Islamic Republic of
مشكل ما اينجا نيست
توي توليد پوشاكه اگه جلوي توليد پوشاك نامناسب گرفته بشه نصف مشكل حله كدوم مانتو فروشي سراغ داري كه مانتوهاش كوتاه و تنگ نباشه
United Kingdom
كسي مخالف شاد بودن جوانان!نيست شادي بايد در شان يه بچه شيعه ي مسلمان باشه خوب بايد حريم هايي درنظر بگيرند كه مسايل اينچنين پيش نياد. افرين جهان از اطلاع رساني خوبت
Iran, Islamic Republic of
بنده خود با شهرداری همکاری داشته ام متاسفانه فضای فرهنگی صد در صد منفی والوده میباشد حتی در برنامه های شهر یاران جوان که بنده 1 بار حضور پیدا کردم از شدت گناه و فساد داشت حالم به هم میخورد
جا داره رییس متعهد این سازمان با اعمال نظارت مخفی جلوی بعضیا رو بگیرن
Iran, Islamic Republic of
بنازم غیرت مرداشون رو که ...
Iran, Islamic Republic of
یا باید شیعیان واقعی از ایران برن یا باید بعضی از مسئولین ضد اسلامی را از ایران بیرون کرد. شاید از پس مانده های دولت اصلاحات باشند؟