جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

زمان نشست بعدی هنوز مشخص نشده

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 393047
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: درباره زمان و مکان دور بعدی مذاکرات هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و افزود: از یکی ـ‌ دو هفته دیگر مذاکرات را شروع می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده در پایان دهمین دور مذاکرات جامع با بیان اینکه زمان و مکان دور بعدی مذاکرات هنوز مشخص نشده است، گفت: تصمیم همه بر این شد که توافق ژنو را ادامه دهند و تمدید کنند و همه این اتفاق نظر را داشتند که باید در ظرف چند هفته آینده و هر چه سریع‌تر به توافق برسیم ولذا مذاکرات بلافاصله شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: فکر می‌کنم از یکی دو هفته دیگر مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا انشاءالله به نتیجه برسیم.

عراقچی گفت: اگر اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد در ظرف چند روز حتی می‌توان به چارچوب کلی رسید، نه اینکه توافق حاصل شود. یعنی با توجه به پیشرفت‌هایی که در این چند روز حاصل شده، تصویر برای رسیدن به تفاهم روشن‌تر است و حداقل شاید بتوان ظرف چند روز درباره چارچوب کلی به جمع بندی رسید. البته هیأت‌ها احساس کردند به مشورت‌های بیشتری نیاز دارند و لازم است مهلتی داده شود بلافاصله بعد از یکی دو هفته شروع می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *