شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۴
عضو هیأت رئیسه مجلس و جمعیت رهپویان:

جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در یمن توسط آل‌سعود تکرار شد/ آغاز فروپاشی رژیم آل‌سعود

جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 419147
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه رژیم آل‌سعود علیرغم ادعاهایش یک طبل توخالی در منطقه است، گفت: عربستان با محاسبه کاملاً غلط و احمقانه وارد جنگ علیه مردم مظلوم یمن شد.
جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در یمن توسط آل‌سعود تکرار شد/ آغاز فروپاشی رژیم آل‌سعود
به گزارش جهان، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شکست مفتضحانه آل‌سعود در جنگ ۲۷ روزه علیه یمن، اظهار داشت: جنگ عربستان علیه یمن نشان‌دهنده عمق عقب‌ماندگی و عقب‌افتادگی رژیم حاکم بر عربستان بود.

آل‌سعود با یک محاسبه کاملاً غلط و احمقانه وارد جنگ علیه یمن شد

وی افزود: وقتی که آل‌سعود تجاوز به یمن را شروع کرد با یک محاسبه کاملاً غلط و احمقانه وارد این جنگ شد و تصور می‌کرد با شروع یک حمله هوایی و با نامگذاری به نام ائتلاف ضد مردم یمن و با پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، می‌تواند یک ائتلاف واقعی را علیه یمن ایجاد کند و از ارتش کشورهایی مانند پاکستان، مصر و سایر کشورها برای حمله زمینی به یمن استفاده کند.

جنگ علیه یمن جزء خسارت نتیجه‌ای برای آل‌سعود به دنبال نداشت

دهقان ادامه داد: این یک محاسبه کاملاً غلط بود که عربستان با هم‌پیمانانش طراحی کرد و وارد این گرداب شد، معرکه و جنگی که اول تا آخرش جزء خسارت برای آل‌سعود چیزی به دنبال نداشت.

جنگ علیه یمن عمق عقب‌ماندگی و عقب‌افتادگی آل‌سعود را ثابت کرد

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه صریح کرد: اولین چیزی که در جنگ ۲۷ روزه آل‌سعود علیه یمن به اثبات رسید عمق عقب‌ماندگی و عقب‌افتادگی رژیم حاکم بر عربستان است، مسئولان رژیم آل‌سعود در این جنگ نشان دادند که لیاقت اداره خودشان را هم ندارند چه برسد به اینکه کشور بزرگ اسلامی مانند عربستان را هم در اختیار خودشان گرفتند و حاکم بر دو مکان مقدس مسلمانان هستند.

آل‌سعود توان اداره عربستان را هم ندارد

دهقان با بیان اینکه آنان حتی توان اداره عربستان را هم ندارند و به همین خاطر ثروت خدادادی این سرزمین مقدس را برای منافع زودگذر خودشان در اختیار دشمنان اسلام یعنی آمریکا و سایر کشورهای مسلمان قرار می‌دهند، گفت: دومین نکته‌ای که در جنگ ۲۷ روزه ثابت شد این بود که آل‌سعود جدای از اینکه انسان‌های ضعیف و ناتوانی هستند و فکر و اراده کافی برای اداره خودشان ندارند، از لحاظ دینی انسان‌های بی‌اعتقادی هستند و با اینکه ادعای مسلمانی می‌کنند اما بویی از دینداری و مسلمانی نبردند.

جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در یمن توسط آل‌سعود تکرار شد

وی تأکید کرد: جنایات رژیم خونخوار و کودک‌کش صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم غزه حتی با شرایط و وضع بسیار فجیع‌تر توسط آل‌سعود در یمن و نسبت به مردم مظلوم و مسلمان این کشور انجام شد.

کودکان یمنی با بمب‌های اهدایی آمریکا و صهیونیست‌ها توسط آل‌سعود به خاک و خون کشیده شدند

نماینده طرقبه و چناران در مجلس بر همین اساس متذکر شد: بسیاری از کودکان بی‌گناه در این جنگ ۲۷ روزه توسط رژیم آل‌سعود به خاک و خون کشیده شدند، زنان و سالخوردگان و غیرنظامیان که در پناهگاه‌هایشان پنهان شده بودند با بمب‌های اهدایی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به آل‌سعود کشته شدند.

حاکمان آل‌سعود بویی از انسانیت نبردند

وی با بیان اینکه حاکمان آل‌سعود نشان دادند که بویی از انسانیت نبردند چه برسد به اینکه ادعای مسلمانی کنند، گفت: جنگ ۲۷ روزه علیه یمن نشان داد که رژیم عربستان علیرغم همه ادعاهای خودش یک طبل توخالی در منطقه است؛ با اینکه مردم یمن ملت مظلوم و مسلمانی بودند، اما عربستان جزء با هواپیماهای اهدایی آمریکا کار دیگری نتوانست در یمن انجام دهد و جرأت حمله زمینی علیه مردم یمن را نداشت.

عربستان جرأت حمله زمینی به یمن را نداشت

دهقان همچنین یادآور شد: اگر عربستان جرأت می‌کرد و به چشم خود می‌دید که می‌تواند یمن را تصرف کند، قطعاً از این کار دریغ نمی‌کرد و اصلاً هدف از شروع حمله به یمن برای تصرف این کشور و گرفتن یمن از دست انقلابیون و سپردن آن به مزدوران خودشان بود.

وی اضافه کرد: عربستان با این هدف به یمن حمله کرد اما امیدش این بود که بتواند از کمک ارتش پاکستان و برخی کشورهای منطقه از جمله مصر یا ترکیه در حمله به یمن استفاده کند، آل‌سعود تصور می‌کرد می‌تواند از نیروی زمینی این کشورها بهره ببرد، عربستان تصور می‌کرد بابت اینکه سالانه به پاکستان و مصر و برخی کشورها کمک می‌کند می‌تواند در این شرایط از نتیجه آن پول‌های اهدایی استفاده کند و این کشورها ارتش‌شان برای کشتن مردم مظلوم یمن به کمک عربستان بفرستند.

کشورهای منطقه عقلانیت به خرج داده و به آل‌سعود در حمله به یمن کمک نکردند

این عضو هیأت رئیسه مجلس در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود تصریح کرد: اما این کشورها عقلانیت به خرج دادند، برخی از این کشورها مانند مصر به دلیل مشکلات داخلی و عدم ثبات کافی جرأت چنین اقدامی را نداشت و پاکستان هم تحت تأثیر مسائل منطقه‌ای و به ویژه با توجه به ارتباطاتی که با جمهوری اسلامی ایران دارد و با توجه به سفارشاتی که از ایران دریافت کرد، حاضر نشد که به این گرداب خطرناک وارد شود.

وی عنوان کرد: وقتی این کشورها وارد نشدند، عربستان علیرغم ادعاهایش مبنی بر داشتن ارتش قوی، دیگر جرأت ورود به خاک یمن را نداشت.

دهقان افزود: ارتش عربستان و ارتش برخی کشورهای کوچک حاشیه خلیج‌فارس علیرغم همه سر و صداهایشان که گاهی اوقات با بلندگوهای آمریکایی و از تریبون آنان صدایشان برای دنیا بلند می‌شود، از لحاظ نظامی جایگاه ارزشمندی ندارند و البته از جایگاه مهمی در منطقه نیز برخوردار نیستند که این موضوع به عینه در منطقه ثابت شد و دنیا متوجه آن شد و افکار عمومی فهمیدند که رژیم آل‌سعود توان، جرأت و قدرتی برای حمله به یک کشور ضعیف را هم ندارند، آن هم کشوری که تازه انقلاب کرده و نظام سابقش فرو پاشیده و فعلاً هم نظام بی‌ثباتی دارد، عربستان در برابر چنین کشوری هم از قدرت و جرأت بالایی برخوردار نیست.

مجامع بین‌المللی در تجاوز نظامی آل‌سعود به یمن کنار ظالم ایستادند

این عضو هیأت رئیسه مجلس بر همین اساس یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در جنگ ۲۷ روزه به اثبات رسید ناتوانی نظامی و زمینی کشورهای هم‌پیمان عربستان در خلیج‌فارس بود، موضوع دیگری که در این جا ثابت شد ظلم مستکبران عالم و حاکمیت بی‌عدالتی و ظلم در جهان است، یک کشور زورگو و متجاوز با هواپیماهای غول‌پیکر خودش به مردم بی‌دفاع، مظلوم و تازه انقلاب کرده حمله کرده است اما به جای اینکه شورای امنیت و کشورهای اروپایی و آمریکایی و کشورهای قدرتمند دنیا از مظلوم دفاع کنند، رفتند کنار ظالم ایستادند و به جای اینکه به متجاوز تشر بزنند که چرا جنگ به راه انداختی، به مردم یمن تشر زدند که شما چرا انقلاب کردید؟! بار دیگر بی‌عدالتی و ظلم حاکم بر دنیا و کشورهایی که خودشان را صاحب و مالک دنیا می‌دانند، ظالم بودن و جنایتکار بودن آنها احساس شد.

انقلابیون یمن تهدید جنایت‌های عربستان را به یک فرصت تبدیل کردند

وی خاطرنشان کرد: امر دیگری که در کنار این نکات تلخ در جنگ ۲۷ روزه علیه یمن ثابت شد مقاومت دلیرانه مردم یمن بود، انقلابیون یمن از این فرصت استفاده کردند، آنها تهدید جنایت‌های عربستان را به یک فرصت تبدیل کردند، انقلابیون یمن از حمله‌های هوایی آل‌سعود به یمن استفاده و جایگاه خودشان را در کل اکثریت قریب به اتفاق استان‌های یمن، تثبیت کردند، در جنگ ۲۷ روزه آل‌سعود علیه مردم یمن، مزدوران عربستان که در یمن حضور داشتند و ده‌ها هزار نفر از یمنی‌ها از حاکمان یمنی تا کارکنان حکومت این کشور که سال‌هاست مواجب‌بگیر عربستان هستند، منفعل شدند.

وحدت ملی بین مردم یمن پس از حمله نظامی آل‌سعود بیشتر شد

نماینده طرقبه و چناران در مجلس ادامه داد: با توجه به حمله عربستان به یمن اولاً وحدت ملی بین مردم یمن بیشتر شد و مزدوران عربستان منفعل شدند و جریان القاعده هم در اینجا نتوانست کاری از پیش ببرد و آنها هم در کنار مزدوران عربستان قرار گرفتند و نتوانستند علیه انقلابیون یمن کار خاصی انجام دهند؛ یکی از مواردی هم که در تجاوز آل‌سعود به یمن اثبات شد دروغگویی آمریکا و غرب در اینکه علیه داعش و القاعده قیام کرده، ثابت شد.

وی همچنین گفت: یک جنگی به وجود آمده بود که یک طرفش مردم، ارتش، انقلابیون یمن و انصارالله بودند و در طرف دیگر نیز عربستان، آمریکا، داعش و القاعده قرار داشتند، در این جنگ هماهنگی کامل بین آمریکا، القاعده، داعش و عربستان در سرزمین یمن کاملاً مشهود بود و همه آنان در یک جبهه قرار گرفتند.

دهقان افزود: بار دیگر اثبات شد این ادعای آمریکا که خودش را ضدداعش و اخیراً مخالف تروریسم بیان کرده یک دروغ بزرگ است، وقتی منافع آمریکا اقتضا کند، در کنار القاعده قرار خواهد گرفت و از هیچ جنایتی هم دریغ نمی‌کند.

ملت‌های دنیا حمله نظامی عربستان به یمن را اقدام منفور و جنایت می‌دانستند

وی با بیان اینکه شکست مفتضحانه آل‌سعود در جنگ ۲۷ روزه علیه مردم یمن اقتدار و حکمت جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرد، گفت: همچنین در این جنگ اقتدار انقلابیون منطقه اعم از انقلابیون یمن ثابت شد؛ همه نیروهای جبهه مقاومت هم‌داستان با همه ملت‌های دنیا علیه این جنایت عربستان موضع‌گیری کردند و یک اتحادی در اینجا بین جبهه مقاومت به صورت ملموسی به وجود آمد، دل و ذهن اکثریت ملت‌های جهان هم در کنار مردم مظلوم یمن بود، یعنی ملت‌های دنیا کار عربستان را اقدام منفور و جنایت می‌دانستند و با مردم مظلوم یمن که فرزندانشان زیر آوارها و بمب‌ها به خاک و خون کشیده شدند، هم‌دل بودند و این یک اثر معنوی بزرگ در دنیا بر جای گذاشت.

جنگ ۲۷ روزه آل‌سعود علیه یمن جبهه جدیدی را در دنیا به وجود آورد

دهقان تصریح کرد: جنگ ۲۷ روزه آل‌سعود علیه مردم یمن جبهه جدیدی را در دنیا به وجود آورد، هر چند این جبهه ملموس نیست و از لحاظ فیزیکی شاید در کنار یکدیگر قرار نگرفته باشند اما از لحاظ روانی و روحی جبهه جدیدی در دنیا ایجاد شد و به نظرم این هم اتفاق جدیدی بود که در دنیا رخ داد و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نشان داد که از ابتدا پیش‌بینی کرد عربستان قطعاً در این جنگ شکست خواهد خورد.

با شکست آل‌سعود در یمن جایگاه ایران در منطقه بیش از پیش تثبیت شد

وی با بیان اینکه با شکست آل‌سعود در یمن جایگاه ایران در منطقه بیش از پیش تثبیت شد، تأکید کرد: یمنی‌ها در این ۲۷ روز مظلومانه بمب‌های عربستان و آمریکا را تحمل کردند اما مقابله به مثل نکردند چرا که اگر مقابله به مثل می‌کردند مظلومیتی که در جهان به نفع مردم یمن جا افتاد، اتفاق نمی‌افتاد. اقدام بسیار خوب مردم یمن رساندن فریاد مظلومیت‌شان به جهان بود.

آغاز فروپاشی رژیم آل‌سعود پس از شکست در یمن

این عضو هیأت رئیسه مجلس در بخش پایان گفت‌وگوی خود با اشاره به با شکست آل‌سعود در یمن، تأکید کرد: با بی‌لیاقتی که عربستان و هم‌پیمانان عربی‌اش در کشورهای کوچک حاشیه خلیج‌فارس از خودشان نشان دادند فروپاشی خودشان را استارت زدند.

وی متذکر شد: شکست عربستان در یمن آغازی بود برای فروپاشی آل‌سعود و هم‌پیمانانش و این تجربه بسیار مهمی بود برای مردم یمن که بدانند با وحدت و انسجام به اهدافشان می‌رسند و باید کشوری متحد، منسجم و استکبارستیز داشته باشند.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهادم به مردم یمن این است که همه قوانین اساسی دنیا را مطالعه کنند و قانون اساسی ایران را هم دنبال کنند، اگر جنگ عربستان اتفاق نمی‌افتاد نظام‌سازی در یمن به همین زودی‌ها رخ نمی‌داد. به نظرم با توجه به جنگ آل‌سعود علیه یمن و وحدت ملی که بعد از این جنگ بین مردم یمن به وجود آمد، نظام این کشور سریعتر تشکیل خواهد شد تا بتوانند کشور و نظامی مستقل و به دور از فرمان‌های آمریکایی-اسرائیلی-عربستانی در آنجا بر پا کنند و خاری برای چشم دشمنان اسلام باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
از نظر ما تموم دنیا در حال فروپاشیه...
ولی رضائیان
چیه شما ناراحتی دوست داری خانوادت جای جهان در حال فروپاشی باشه؟
لعن الله ال سعود الی یوم القیامه
اللهم عجل لولیک الفرج
خوی وحشیگری عربستان در کشتار مسلمانان یمن آشکار شد هر چند کمکهای شایان آل سعود به صهیونیستها رسوایی این رژیم طرفدار صهیونیست را بیشتر رقم زده است.