پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

سرکوب کردها به اسم مبارزه با داعش

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 435644
حملات و انتقادات شدید بین‌المللی از ترکیه به خاطر حمایت از داعش، آنکارا را مجبور کرد تا مرز خود را با سوی داعش ببندد و داعش نیز برای انتقام، کردها را به جان ترکیه انداخته است. این بهترین فرصت برای ترکیه است تا به بهانه داعش کردها را سرکوب کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمله ترکیه علیه مواضع داعش در شمال سوریه، آن هم پس از ۴ سال وقفه یا همراهی با این گروه تروریستی، سؤالات بسیاری را ایجاد کرده است؛ آیا ترکیه دست از حمایت داعش برداشته است یا هدف چیز دیگری است؟

به نوشته پایگاه خبری «آی ۲۴» در طول ۴ سال گذشته گزارش‌های اطلاعاتی و مطبوعاتی بسیاری بر همکاری مبهم ترکیه با داعش در مرزهای سوریه منتشر شده است، برخی گزارش‌ها نیز به متهم کردن شخص «اردوغان» و پسرش «بلال» و «دخترش «سمیه» پرداختند، این گزارش‌ها باعث شد تا ترکیه چند روز گذشته در بیانیه‌ای تلاش کند تا همه این اتهام‌ها را متوجه دولت سوریه بکند.

چند هفته پیش از صدور بیانیه توسط ترکیه، «بولنت کیلیتش» عکاس خبرگزاری فرانسه تصاویری را منتشر کرد که همه دنیا را تحت تأثیر قرار داد؛ عکس‌هایی که نشان می‌داد اعضای داعش با مرزبانان ترکیه در حال صحبت کردن و بگو بخند هستند در حالی فقط چند متر بین آن ها فاصله بود. علاوه بر این پس از آن شاهد جلوگیری ترکیه از ورود پناهندگان کرد به داخل خاک ترکیه و ورود سلاح به نیروهای کرد بودیم که باعث خشم روزنامه نگاران شد و تا کنون دولت ترکیه توجیهی برای درستی اخبار ارتباط با داعش ارائه نکرده است به جز اینکه مکررا این گونه اتهام‌ها را رد می‌کند.

این پایگاه خبری ادامه می‌دهد: طبق گزارش‌ها ۲۰ هزار جنگجوی خارجی در داعش حضور دارند که آن ها از طریق مرز ترکیه وارد سوریه شده و به این گروهک پیوسته‌اند؛ حتی ترکیه در ماجرای سه دختر انگلیسی که به دعاش پیوسته‌اند اعتراف کرده است که از مرز ترکیه عبور کرده و وارد سوریه شده‌اند.

از سوی دیگر، کردها که با داعش در حال جنگ هستند، به دفعات اعلام کرده‌اند که ترکیه از داعش حمایت لجستیکی می‌کند؛ حال سؤال اینجاست: چه چیزی باعث شده است تا ترکیه علیه داعش دست به بمباران بزند؟ آیا این یک جنگ واقعی ترکیه علیه داعش است یا پوششی برای ضربه زدن به حزب کارگران کردستان؟

«آی۲۴» می‌افزاید: برای پاسخ به این سؤال باید توضیح داد که پس از اتهامات بین‌المللی علیه ترکیه برای حمایت از داعش، دولت ترکیه مجبور شد تا مرزها را به روی داعش ببندد و این گروه را در تنگنا قرار دهد؛ مخصوصا پس از اینکه در کوبانی و دیگر شهرهای شمال سوریه از کردها ضربات سنگینی خورد و این مسأله باعث رنجش شدید داعش از آنکارا شد و این گروه تروریستی تصمیم گرفت تا به وسیله کردها، ترکیه را ادب کند؛ بنابراین تصمیم گرفت تا در شهر «سوروچ» دست به عملیات انتحاری علیه کردهایی که قصد عزیمت به کوبانی را داشتند بزند که این اتفاق کردها را به جان اردوغان انداخت و موجب تظاهرات در شهرهای مختلف ترکیه شد؛ دولت ترکیه نیز در مقابل یک موشکی که به سوی داعش شلیک می‌کند، هفت موشک نیز علیه کردهای سوریه به کار می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *