جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تدوین پیش نویس سند پروژه طلاق کشور

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 388845
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز از تشکیل دبیرخانه ملی تدوین سند پروژه طلاق کشور در استان خبر داد و گفت: اکنون پیش نویس این سند آماده ارائه به مراجع مرتبط است.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، «معصومه عباسی زاده» افزود: به همین منظور دبیرخانه ملی تدوین سند پروژه طلاق کشور در این استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته اقدامات کاهش طلاق فقط توسط بخش دولتی صورت می پذیرفت تصمیم بر آن شد، برای ارتقای سطح کیفی با شناسایی مراکز مشاوره و کلینیک های فعال و کارآمد از پتانسیل بخش خصوصی نیز استفاده بهینه شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز از تنزل رتبه طلاق در سال جاری خبر داد و افزود: سند پروژه ملی کاهش طلاق کشور توسط قوه قضائیه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی کشور در حال تدوین است و در حال حاضر پیش نویس آن در دبیرخانه تدوین سند آماده ارائه به مراجع مرتبط است.

براساس آمار مرکز آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور در ۶ ماهه اول امسال ۷۵ هزار و ۶۲۳ مورد طلاق در کشور به ثبت رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ / ۷ درصد رشد دارد.

براساس این آمار، به ازای هر ۷ / ۴ مورد ازدواج ثبت شده در کشور یک مورد طلاق به ثبت رسیده است.

همچنین استان های تهران و البرز به عنوان رکوردداران ثبت طلاق در سطح کشور هستند، به گونه ای که به ازای هر ۷ / ۲ مورد ازدواج در تهران یک مورد طلاق و در استان البرز به ازای هر ۹ / ۲ مورد ازدواج یک مورد طلاق ثبت می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *