پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

طوفان 6 درجه ای بایرن و صعود بارسلونا

چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب: 418742
تیم های بایرن مونیخ و بارسلونا با برتری برابر حریفان خود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.

به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار برگزار شد که در آن دو تیم بایرن مونیخ و بارسلونا توانستند با برتری برابر حریفانشان راهی مرحله بعد شوند.

بایرن مونیخ که در بازی رفت برابر پورتو شکست خورده بود در همان ۴۰ دقیقه نخست با فوتبال هجومی خود کار تیم پرتغالی را یکسره کرد و توانست با ۵ گل به برتری برسد.

بایرن که برای رفتن به مرحله بعد بی تابی می کرد توانست خیلی زود به گل برسد و تیاگو آلکنترا سانتر برنات را به زیبایی وارد دروازه پورتو کرد تا دومین گلش را در تاریخ لیگ قهرمانان به ثمر برساند.

بعد از این گل لحظه به لحظه بر فشار بایرن مونیخ افزوده شد و دقیقه ۲۲ بواتنگ گل دوم را به ثمر رساند. ۵ دقیقه بعد لواندوفسکی برای بار سوم دروازه پورتو را باز کرد. بازی برای حدود ده دقیقه آرام تر دنبال شد و بایرنی ها بیشتر در فکر کنترل جریان بازی و آرام کردن آن بودند. دقیقه ۳۶ روی اشتباه فابیانو دروازه بان پورتو، مولر گل چهارم را برای بایرن مونیخ به ثمر رساند. ۴ دقیقه بعد لواندوفسکی موفق شد گل دوم خود و پنجم تیمش را هم به ثمر رساند و بایرن با برتری ۵-۰ در پایان نیمه اول به رختکن رفت.

در نیمه دوم پورتو یکی از گلها را پاسخ داد. سانتر هکتور هررا را مارتیز از دهانه دروازه با ضربه سر تبدیل به گل اول پورتو کرد ولی این پایان کار نبود و آلونسو روی ضربه آزاد به زیبایی گل ششم تیمش را به ثمر رساند تا این دیدار با برتری ۶ بر یک بایرن به پایان برسد.

در دیگر دیدار بارسلونا موفق شد با دو گل نیمار برزیلی برابر پاری سن ژرمن به برتری برسد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. در این دیدار که زلاتان از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان رفت بارسایی ها با گل زودهنگام نیمار به برتری رسیدند و در ادامه نیز برتری خود را به حریف دیکته کردند.

این دیدار برخلاف بازی رفت کسل کننده بود و بارسا به خاطر موقعیتش در لیگا تلاش زیادی نکرد و از طرفی هم پاریس قدرت کافی برای حمله نداشت. دقیقه ۱۴ حرکت انفرادی و استثنایی آندرس اینیستا با دربیل سه بازیکن پاریسی و پاس در عمق عالی اش به نیمار همراه شد تا این ستاره برزیلی با پشت سر گذاشتن سیریگو در موقعیتی تک به تک به آسانی گل نخست بازی را به ثمر برساند.

دقیقه ۳۵ نیز بارسا به گل دوم رسید. سانتر عالی دنی آلوز را باز هم نیمار در غیاب مدافعین پاریسن ژرمن به آسانی با ضربه سر به گل پنجم خود در چهارمین دیدار این فصل دو تیم تبدیل کرد. نیمه دوم مسابقه اتفاق خاصی نداشت تا این دیدار با برتری ۲ بر صفر میزبان به پایان برسد.

** نتایج (مجموع رفت و برگشت)

بایرن مونیخ ۷ – پورتو ۴

بارسلونا ۵ – پاری سن ژرمن یک

در دو بازی دیگر این مرحله فردا رئال مادرید با آتلتیکومادرید و موناکو با یوونتوس دیدار خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *