جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تاماش آيان خواستار وزنه برداري عاري از دوپينگ در ايران شد

شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 91824
رييس فدراسيون جهاني وزنه برداري با تاکيد بر نقش مهم وزنه برداري ايران در دنياي اين رشته خواستار وزنه برداري عاري از دوپينگ در ايران شد.
ايرنا، تاماش آيان که با مسوولان وزنه برداري ايران در مقر جهاني اين رشته ديدار مي کرد، با درخواست مسئولان فدراسيون ايران مبني بر عدم تعليق فعاليت‌هاي وزنه برداري کشورمان موافقت کرد. 

رييس فدراسيون جهاني وزنه برداري همچنين با تاکيد بر جايگاه وزنه برداري کشورمان در آسيا و جهان اظهار داشت: براي خود من هم غيبت ايران در ميادين بين المللي بسيار سخت و غيرقابل قبول است.
وي ادامه داد: اما اين را هم بايد در نظر گرفت که ايران براي سومين بار در طول پنج سال اخير با اين مشکل مواجه مي شود و قطعا بايد با اين مسئله برخورد کرد. 

تاماش آيان همچنين از مسئولين فدراسيون وزنه برداري کشورمان خواست تا هر چه سريعتر برنامه اي جامع براي حضوري پاک در مسابقات پيش رو از جمله مسابقات جهاني ترکيه و کسب سهميه المپيک و بازيهاي المپيک نوجوانان آماده و تحويل فدراسيون بين المللي دهند تا اين فدراسيون با بررسي نحوه حرکت، تعهدات ايران و احتمالا اخذ جرايم نقدي که از ايران خواهد گرفت زمينه حضور تيم هاي وزنه برداري ايران در مسابقات پيش رو و عدم تعليق اين کشور پرافتخار را فراهم کند.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري ، حسين رضازاده و داراب رياحي ، سرپرست و نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري کشورمان که جهت ديدار و ملاقات با تاماش آيان رئيس فدراسيون جهاني اين رشته راهي بوداپست مجارستان شده بودند، امروز به کشور بازگشتند.
بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين نشست يک روزه که در مقر فدراسيون جهاني برگزار شد بحث هاي مختلفي از جمله فعاليت هاي آتي فدراسيون وزنه برداري کشورمان مطرح شد که در اين خصوص فدراسيون جهاني وزنه برداري با استناد به بند1 تبصره 1 ماده 3 قانون 12 قانون ضد دوپينگ فدراسيون جهاني از محروميت ايران بنا بر اين قانون خبر داد.
در اين قانون به صراحت آمده است: ( اگر تعداد دفعات خلاف ورزشکاران ملي از حد مجاز خارج شود طبق قوانين آنتي دوپينگ ( بند2.4 يا 10.3) تخلف نمايد، هيات رئيسه IWF مي تواند عضويت فدراسيون ملي را تا 4 سال تعليق نمايد. بعلاوه اين چنين فدراسيون هايي اجازه نخواهند داشت ورزشکاران خود را در بازي هاي المپيک آتي شرکت دهند.
بنابر اين چنانچه فدراسيون ملي اجازه شرکت ورزشکارانش در رويدادهاي انتخابي المپيک آتي پيدا کند، اين شرکت تضميني براي به دست آوردن امتياز انتخابي المپيک براي فدراسيون ملي در بر نخواهد داشت.)
پس از طرح اين مساله، مسئولان فدراسيون ايران با اشاره به اهميت و حساسيت مردم و مسئولان به اين رشته ورزشي در کشورمان و تاثيري که حضور وزنه برداران ايراني مي تواند در جايگاه و رتبه کاروان ورزشي کشورمان در بازيهاي پيش رو از جمله بازيهاي المپيک نوجوانان در سنگاپور، بازيهاي آسيايي گوانگ جو و المپيک 2012 لندن داشته باشد خواستار حمايت و پشتيباني فدراسيون جهاني شدند.
https://jahannews.com/vdcdoj0n.yt0fx6a22y.html
jahannews.com/vdcdoj0n.yt0fx6a22y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *