پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

دسته‌بندی 12 مولفه اقتصاد مقاومتی

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 266840
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: 12 مولفه اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها دسته‌بندی شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار محمدرضا نقدی چهارشنبه شب در نشست پشتیبانی از اردوهای جهادی و طرح هجرت 3 در بوشهر به تحریم‌های دشمنان علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: هدف‌گذاری‌های دشمنان برای تحریم‌های اقتصادی به علت شکست آنها در عرصه جنگ نظامی و کارهای فرهنگی است.
 
وی با تاکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری و در دستورکار قرار گرفتن اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: باید از این تحریم‌ها نهایت استفاده را ببریم و از آنها به عنوان یک فرصت برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم تا بتوانیم قدرت کشور را در عرصه اقتصادی به رخ بکشیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه زمینه‌های لازم برای شکل دادن به اقتصاد مولد در ایران فراهم است، خاطرنشان ساخت: زمینه‌ها و شرایط لازم برای این مهم مهیا است و نیازمندی‌های اقتصاد مولد از جمله انرژی ارزان، معادن، مواد اولیه، نیروی کار، دانش و بازار مصرف را به خوبی در اختیار داریم.
 
وی بر لزوم همدلی و همراهی همه گروه‌ها و نهادها برای زمینه‌سازی پیشرفت کشور تاکید کرد و افزود: برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به جای توجه به اختلافات، همدلی و همبستگی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
 
لزوم جدیت برای بهبود فرهنگ کار در کشور
 
سردار نقدی خواستار جدیت برای بهبود فرهنگ کار در کشور شد و بیان داشت: 12 مولفه اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها دسته‌بندی شده که سر فصل تمام این دسته‌بندی‌ها فرهنگ کار است و باید این امر به صورت جدی توسعه یابد.
 
وی به اهمیت بسیار بالای آموزش و کسب مهارت‌های کاری اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از مولفه مهم در این سرفصل‌ها مردمی کردن اقتصاد است که باید مورد توجه قرار بگیرد و اگر سرمایه‌های کشور از جمله سکه و ارز و ... در مسیر مولد قرار گیرد، شاهد شکوفا شدن اقتصاد خواهیم بود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از قاچاق به عنوان یکی از عناصر تهدید کننده اقتصاد داخلی نام برد و ادامه داد: برخی از کالاهایی که به کشور وارد می‌شوند نیاز کشور نیستند و در داخل کشور نیز قادر به تولید آنها هستیم.
 
سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود به اردوهای جهادی اشاره کرد و عنوان داشت: اردوهای جهادی ظرفیت بسیار خوبی برای رونق اقتصاد و تولیدات داخلی هستند که باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌ها بهره مناسب را ببریم.
 
تغییر رویکرد گروه‌های جهادی از خدمات محور به سمت مولد محور
 
وی از تولید به عنوان محور برنامه‌های سال آینده اردوهای جهادی نام برد و خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته سال آینده رویکرد گروه‌های جهادی در بسیج از خدمات محور به سمت مولد محور تغییر خواهیم داد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین به هدف‌های مورد نظر برای این تغییر رویکرد اشاره کرد و بیان داشت: در داخل کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید داریم که با این رویکرد می‌توانیم بهره بیشتر و بهتری از این ظرفیت‌ها ببریم.
 
وی به مزایای اردوهای جهادی اشاره کرد و بیان داشت: شرکت کنندگان در اردوهای جهادی علاوه بر پرکردن اوقات فراغت خود، با بسیاری از واقعیت‌های جامعه آشنا می‌شوند.
 
سردار نقدی در ادامه اردوهای جهادی را کاری فرهنگی و معنوی معرفی کرد و با اشاره به مزایای این اردوها در خوشبین کردن مردم نسبت به نظام، گفت: اردوهای جهادی پیوند خوبی بین مردم و دولت برقرار می‌کند و برای نظام سازنده و امنیت‌ساز است.
 
وی با اشاره به واگذار شدن بسیاری از کارهای دولت به بسیج، تصریح کرد: نیروهای بسیجی نیز با عزمی راسخ و با انگیزه‌های خدایی این کارها را انجام می دهند و با هزینه‌های کمتر و کیفیت بالاتر تحویل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *