پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

یک خبر بد برای آقای رئیس‌جمهور

سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 236942
"دنیس راس" از مشاوران صاحب نام کاخ سفید و شخصی که رابط میان اوباما و لابی صهیونیست ها بود، از تیم رئیس جمهور ایالات متحده جدا شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دیلی تلگراف در گزارش خود می نویسد : در حالیکه حامیان مالی حزب جمهوریخواه آمریکا میلیاردها دلار برای جذب آرای یهودیان امریکا در انتخابات ریاست جمهوری به نفع "میت رامنی" سرمایه گذاری کرده اند مهمترین فردی که اوباما را به جامعه طرفدران اسرائیل در آمریکا مرتبط می کرد از تیم انتخاباتی وی خداحافظی کرد.
 
بر اساس این گزارش، دنیس راس از دیپلمات های با سابقه آمریکا و یکی از طراحان اصلی صلح اسلو در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون، و فردی که در زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2008 به رغم ارتباطات خود با خانواده کلینتون در کمیته انتخاباتی اوباما حضور داشت در نامه ای الکترونیکی  که به "دیلی بیست" ارسال کرده اعلام نمود در رقابت های انتخاباتی 2012 در تیم اوباما حضور نخواهد داشت.
 
در نامه راس آمده است : من یک مشاور در موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن هستم . این موسسه یک نهاد غیر دولتی است و من نمی توانم در حالیکه در این موسسه مشغول هستم به کار سیاسی نیز بپردازم. زمانیکه در رقابت های ریاست جمهوری سال 2008 حضور داشتم مجبور به خروج از این موسسه شدم و از آنجا که جدیدا به این موسسه بازگشته ام نمی توانم اکنون مجددا از آن جدا شوم.
 
به نوشته دیلی تلگراف، پس از آنکه راس در رقابت های ریاست جمهوری 2008 حضوری موثر داشت تبدیل به یکی از سیاست گذاران خاورمیانه شد و در ابتدا در وزارت خارجه آمریکا مشغول شد و سپس به کاخ سفید رفت.
 
در همین رابطه "جاش بلاک" سخنگوی اسبق کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل ( آیپک ) و مشاور رسانه ای دولت بیل کلینتون گفت : راس به روشنی نماینده شماره یک طرفدار اسرائیل در تیم انتخاباتی اوباما بود.
 
بلاک در ادامه گفت : این حقیقت که راس پس از سه سال همکاری نزدیک و شانه به شانه با رئیس جمهور تصمیم به کناره گیری گرفته مطمئنا باید به نوبه خود مورد بررسی و درک قرار بگیرد.
 
اما خود راس در این باره می گوید : من می توانم به دولت اوباما، کمیته انتخاباتی وی و یا هر کمیته ای که بخواهد مشاوره بدهم. و مطمئنا در این راه درباره دیدگاه های خود درباره سیاست صحبت می کنم . من در گذشته از حامیان سیاست های رئیس جمهور در سیاست خارجی بودم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *