جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نفت ۱۰۹ دلاری شد

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 356246
قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش ۴۳ سنتی به ۱۰۹.۱۰ دلار در هر بشکه رسید.
به گزارش جهان، فارس به نقل از رویترز نوشت: پس از اینکه سرمایه‌گذاران از افزایش‌ قیمت‌ها سود بردند، قیمت نفت به نزدیکی ۱۰۹ دلار در هر بشکه رسید اما وضعیت نامشخص در مورد بحران اوکراین مانع از کاهش بیشتر قیمت این کالای اساسی شد.

بازارهای نفت و مالی در حال رصد وضعیت اوکراین هستند، وضعیتی که روابط میان روسیه، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان و غرب را بیش از هر زمان دیگری پس از پایان جنگ سرد تیره کرده است. این تنش‌ها خطر اعمال تحریم‌های اقتصادی را بیش از پیش افزایش داده است.

بازار نفت و بازارهای مالی در حال رصد کردن تحولات بحران اوکراین هستند که روابط بین روسیه، بزرگترین تولید کننده نفت جهان و کشورهای غربی را بیش از هر زمان دیگری پس از پایان جنگ سرد تیره ساخته است. این تنش ها ریسک وضع تحریم های اقتصادی بیشتر را افزایش داده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۳ سنت کاهش ۱۰۹.۱۰ دلار معامله شد و نفت سبک آمریکا با ۱۵ سنت کاهش بشکه‌ای ۱۰۴.۱۵ دلار فروخته شد.

کن هاسگاوا تحلیلگر بازار نفت گفت: اگرچه ما شاهد برخی سودآوری به دنبال افزایش قیمت‌های اخیر هستیم، اما بازار به علت تحولات اوکراین تقویت شده است. احتمالا شاهد افزایش یک تا ۲ دلاری قیمت برنت خواهیم بود، اگر بحران اوکراین تشدید شود اما از آنجایی که بازار از نظر عرضه به خوبی تامین است، قیمت‌ها دوباره به سطح قبلی برخواهد گشت.
https://jahannews.com/vdcdo90s9yt0kx6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdo90s9yt0kx6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *