جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
ذوالنور:

توافق نباید تأمین‌کننده مطالبات حزبی باشد

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 436544
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برخی اصلاح‌طلبان از هر فرصتی به نفع جریان خود استفاده می‌کنند، گفت: اصلاح‌طلبان که در گذشته موضوع رفع حصر و اعتراض به کار شورای نگهبان را مطرح کرده‌اند امروز نیز در همین آرزو هستند.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به طرح مطالبات رادیکال از جمله رفع حصر توسط برخی اصلاح‌طلبان در دوران پساتوافق اظهار داشت: آنچه در بحث توافق به دست آمده نه شق‌القمر و نه شکست و مشکل است و از این رو باید روال طبیعی خود را طی کند.

ذوالنور با بیان اینکه توافق وین یک داد و ستد بوده است، ادامه داد: داده‌های ما کم نیست که بخواهیم به ستانده‌هایمان بنازیم و در واقع ما در این توافق نقد داده و نسیه تحویل گرفته‌ایم.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه اگر چیزی به دست آورده‌ایم این موضوع مرهون آرمان‌گرایی و مقاومت ملت ایران بوده است، خاطرنشان کرد: ما اگر ۱۰ تن اورانیوم ۳.۵درصد و ۱۹هزار سانتریفیوژ نداشتیم دولت می‌خواست بر سر چه چیزی چانه بزند، از این رو این توافق ناشی از مقاومت مردم و تلاش دولت‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه مذاکرات از این دولت شروع نشده بلکه از زمان دولت‌های گذشته آغاز شده و امروز به نتیجه رسیده است، افزود: اگر در این عرصه دستاوردی داشته‌ایم، اصلاح‌طلبان آن را به دست نیاورده‌اند که حالا بخواهند سهم‌خواهی کنند.

ذوالنور تصریح کرد: با این وجود برخی افراد فرصت‌طلب که منافع ملی برای آنها مهم نیست و مطالبات جناحی را دنبال می‌کنند سعی دارند از هر فرصتی به نفع جریان خود استفاده کنند. لذا اصلاح‌طلبان که در گذشته موضوع رفع حصر و اعتراض به کار شورای نگهبان را مطرح کرده‌اند امروز نیز در همین آرزو هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی در همین زمینه تأکید کرد: توافق باید مبانی امنیت ملی کشورمان را تقویت و تأمین کند نه اینکه پاسخگوی مطالبات رادیکال و جناحی جریان اصلاح‌طلب باشد.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در روی کار آمدن روحانی نقشی نداشته‌اند یادآور شد: آنها از ابتدا نسبت به روحانی موضع مطالبه‌گرانه داشته‌اند و به همین خاطر هیچگاه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد روحانی نگذاشته‌اند، بنابراین ممکن است در صورت برآورده نشدن این مطالبات رادیکال آنها در موضع تقابل با دولت قرار بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *