چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

افشاگری MI6 درباره علت حذف صدام

شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب: 166544

سیستم امنیت خارجی انگلیس موسوم به MI۶ افشا کرد: تصمیم حذف صدام، ۱۸ ماه پیش از آغاز جنگ آمریکا و متحدان در سال ۲۰۰۳ گرفته شد و هدف نهایی دست یافتن به مخازن عظیم نفتی بود نه کنترل سلاح کشتارجمعی.

به گزارش تابناک،«دیدو مانینگ»، مشاور امنیتی نخست وزیر وقت انگلیس نیز در آن مقطع زمانی طی چندین سفر به ایالات متحده هماهنگی لازم با مقامات کاخ سفید برای طراحی حمله به عراق را انجام داده است.

در همین باره «العرب آنلاین» نوشت : MI۶ گروه ویژه ای به نام SIS۴ طراحی کرد که برنامه های حمله به عراق را انجام دهد و این موسسه اطلاعاتی مشاور اصلی مقامات آمریکایی و انگلیسی در حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ بود.

یکی از اعضای تیم انگلیسی اعزامی به آمریکا نیز به «دیلی میل» گفته است: تمامی احتمالات حمله القاعده و طالبان به نیروهای انگلیسی و آمریکایی حمله کننده به عراق نیز بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که تنها در صورتی در عراق موفق خواهیم شد که حمله گازانبری و از یک کشور دیگر آغاز شود و در این صورت صدام به سرعت سقوط خواهد کرد و نفت عراق مال آمریکا و انگیس خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *