پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲
'پیشنهاد ما قدرت‌طلبی نیست'؛

تلاش مثبت برای اصلاح مواضع تامل برانگیز حسینیان

يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 217844
به دنبال مواضع تامل برانگیز حجت الاسلام روح الله حسینیان، از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری، ارگان مطبوعاتی این جبهه در تلاشی مثبت کوشید تا اثرات نا مطلوب سخنان وی را خنثی و جهت آن را اصلاح کند.
به گزارش جهان، نشریه 9 دی در گزارشی با توصیف جایگاه والای دکتر غلامعلی حدادعادل، رئیس مجلس هفتم و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، وی را "یکی از چهره های امتحان پس داده" برای ریاست مجلس نهم برشمرد.

حداد عادل به عنوان یکی از نامزدهای ریاست مجلس نهم مطرح است و احتمال نشستن وی بر بالاترین کرسی بهارستان بیش از دیگر نامزدهاست.

ارگان جبهه پایداری درباره حداد نوشته است: عملکرد این چهره فعال اما آرام و متعادل سیاسی از دوره حاکمیت اصلاح‌طلبان تا امروز، حکایت از یک ثبات منطقی و به دور از قدرت طلبی دارد؛ حدادعادل که در مجلس ششم در برابر جریان برانداز اصلاح‌طلبان، ریاست اقلیت اصولگرایان را به عهده داشت، در دوره افول جریان اصلاحات و استقرار جریان اصولگرایی، هرگز حاضر نشد برای رسیدن به قدرت به اصلاح‌طلبان باج دهد در حالی که ما در میان چهره‌های سیاسی، شخصیت‌هایی را سراغ داریم که در مقابله‌ با جریان برانداز اصلاح‌طلبان از جمله ژنرال‌های اصولگرایی شمرده می‌شدند و عملکرد مطلوبی داشتند اما در دوره حاکمیت اصولگرایان وقتی در برابر آزمون جذب آرای مردم یا نمایندگان اصلاح طلب مجلس قرار گرفتند، حاضر شدند برای به دست آوردن تعدادی رای، گذشته سیاسی خود را قربانی زد و بندهای پنهان سیاسی با اصلاح‌طلبان کنند.

"اقدام خاصی از حداد ندیدم"!

روح الله حسينيان پیش تر و چند هفته پس از تشكيل جبهه پايداري، در كنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر كشور كه شهريور 90 در شيراز برگزار شد، مدعی شده بود: «اعتقاد ما (پایداری) نسبت به آقای حدادعادل این است که وی فردی محافظه‌کار است و ما امیدی برای ایجاد تحول در زمینه کار انقلابی در وی نمی دیدیم، چون حدادعادل از افرادی بود که در مجلس ششم حضور داشت ولی ما اقدام خاصی ندیدیم و همچنین تجربه مجلس هفتم هم بود که باز بر ما ثابت شد که وی محافظه‌کار است.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اخیرا نیز، حداد عادل را مورد انتقاد شدید قرار داده و گفته بود: ما نسبت به ریاست آقایان حداد و لاریجانی ذهنیت منفی داریم؛ در ریاست آقای حداد نگران این هستیم که ریاستش در دست یک عده افراد خاص از جمله آقای توکلی بیافتد و نگران این هستیم که چرخاننده مجلس با ریاست آقای حداد به دست یکی دو نفر آدم خاص باشد؛ در جبهه پایداری نیز نگران این داستان هستیم.

نشریه 9 دی در ادامه گزارش خود تلاش کرده که جهت اظهارات حسینیان را تنها به سمت علی لاریجانی معطوف و چنین نشان دهد که نظر جبهه پایداری به حداد مثبت است. این رسانه با بیان اینکه حداد عادل "هرگز مصالح ملی را فدای لج‌بازی‌های سیاسی نکرد"، افزوده است: به جرات می‌توان گفت که حداد عادل در دوره ریاست خود، مجلس را در اختیار اشارت‌های هاشمی رفسنجانی قرار نداد.

به نوشته 9 دی "شاید یکی از مقاطعی که حداد عادل خوش درخشید، در مقابله با فتنه ۸۸ بود آنجا که اصلاح‌طلبان برای انتقام از ولایت فقیه و برخی از اصولگرایان در انتقام از رفتارهای غلط احمدی‌نژاد، حاضر شدند دست به هر کاری بزنند و از یاد بردند که در این فتنه، در صف دشمن قرار گرفته‌اند و فریاد "این عمار" رهبری هم آنها را از خواب غفلت بیدار نکرد."

لاریجانی بهتر از حداد!

حسینیان در اظهارات تامل برانگیز اخیر خود در موضعی متفاوت، حتی لاریجانی را گزینه مناسب تری برای ریاست مجلس نهم توصیف کرده بود: از آقای لاریجانی هم نگرانی هایی داریم و می ترسیم باز هم مدیریت مجلس هشتم ادامه یابد؛ البته نکات مثبت هم دیده می شود که از جمله آقای لاریجانی در برخی مسائل قاطع تر است و حداد محافظه کار است و این نظر شخص بنده است!

آقای حسینیان و دیگر همفکرانش در ابتدای مجلش هشتم، برای به کرسی ریاست نشاندن لاریجانی تلاش زیادی کردند.

اما آنچه نشریه 9 دی از حداد عادل گفته، متفاوت از سخنان حسینیان است. این نشریه با انتقاد غیرمستقیم از رقبای حداد به نکات مثبت رفتاری وی اشاره کرده است: "در دوره‌ای که حداد عادل ریاست مجلس هفتم را به عهده داشت، هرگز به دلیل انتقاد از او سایت‌های خبری فیلتر نشدند، طلبه‌ای به خاطر سؤال از او مورد ضرب و شتم قرار نگرفت، ... حداد عادل هرگز تیم رسانه‌ای متشکل از خبرنگاران اصلاح‌طلب و حتی بازداشت شده به جرم اقدامات براندازانه را در اطراف خود تشکیل نداد و به همین دلیل رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌‌طلب هرگز با دید مثبت و به منظور حمایت از او، هراز چندگاهی او را به تیتر یک خود تبدیل نمی‌کردند، بدون تعارف حداد عادل را باید سیاست مداری صادق و اخلاق‌ گرا با دید مثبت و به منظور حمایت از او، هراز چندگاهی او را به تیتر یک خود تبدیل نمی‌کردند."

ارگان مطبوعاتی جبهه پایداری همزمان برخی نزدیکان وی را مورد انتقاد قرار داده و ادعا کرده که آنان جبهه پایداری را تخریب کرده اند.

این پیشنهاد قدرت طلبی نیست


این نشریه که گویا بخت رئیس مجلس هفتم برای بازگشت به کرسی ریاست خانه ملت را بیشتر از همه دانسته، در پایان از قول "بدنه جریان اصولگرایی" نوشته است، آنان انتظار دارند: "در خصوص ترکیب هیئت رئیسه مجلس نهم، حداد عادل و تیم وی در جبهه متحد با جبهه پایداری به اشتراک نظر برسند."

به نوشته 9 دی "نقطه‌ای که می‌تواند آغاز وحدت مستمر اصولگرایان پس از یک رقابت اخلاقی، دوستانه و شیرین باشد؛ اصولگرایان به ظرفیت حداد عادل_ به عنوان یک چهره فرهنگی ملی و امتحان پس داده معتقد به ولایت _ و حداد عادل به ظرفیت همه اصولگرایان و البته جبهه پایداری و گفتمان اصیل آن نیاز دارد."

این نشریه البته گفته است که این تعامل "از سر قدرت‌طلبی" نیست و هدف بازگرداندن جایگاه مجلس به جایگاه نظارت دلسوزانه بدون باج دادن به فتنه گران است.

در هر حال، تلاش ارگان جبهه پایداری برای اصلاح اظهارات تامل برانگیز یکی از اعضای شورای مرکزی خود مثبت و مطلوب است و می توان با اقدامات وحدت گرایانه عملی به تقویت این رویکرد امیدوار بود.

اما پیشنهاد این نشریه برای توافق بر سر ترکیب هیئت رئیسه قابل تامل است. گرچه 9 دی نوشته است منظورش از این پیشنهاد  "قدرت طلبی" نیست اما به نظر می رسد اگر اعضای جبهه پایداری پیش از این اهمیت بیشتری برای توافق و وحدت قائل می شدند، اوضاع جبهه اصولگرایی بهتر و خالص تر از شرایط کنونی می شد و نیازی به تقسیم بندی هیئت رئیسه نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فکر نمی کنید چنین تیتر ها و حتی اخبار جز ایجاد تفرقه حاصل دیگری ندارد
الان این خبری که شما ارائه دادید چه سودی برای مردم دارد؟
Iran, Islamic Republic of
اگر این تیترها و این دست اخبار تفرقه افکنانه هست پس کسی که با رفتارش باعث تولید این تیترها میشه چقدر مقصره؟
بهتر نیست به جای گیر دادن به رسانه ها که از برخی شخصیت ها توقع رفتار ضعیف ندارن، به همون حضرات بگید یه کم سطح رفتارهای سیاسیشونو بالا بیارن