جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳

"ايبووپروفن" عمر را افزايش می‌دهد

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 397548
نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می دهد داروی ضد التهاب ایبوپروفن می تواند علاوه بر خاصیت اصلی اش، طول عمر را افزایش دهد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، بر اساس تحقیقاتی که پژوهشگران بر روی چند گونه حیوانی انجام داده و نتایج آن را در نشریه امریکایی «Public Library of Science-Genetics» منتشر کردند، داروی ایبوپروفن با حفظ وضع سلامت می تواند به افزایش طول عمر کمک کند.

مایکل پولیمنیس، کارشناس بیوشیمی در دانشگاه تگزاس در تشریح تحقیقات خود و گروه همراهش گفت: «ابتدا ایبوپروفن را بر روی مخمر نان به کار بردیم که نمونه مشخصی از تحقیق بر روی پیری است. در این تحقیق، متوجه شدیم ایبوپروفن باعث افزایش عمر این میکروب ها می شود».

وی که از محققان اصلی طرح است، گفت: «سپس این تجربه را با کرم و مگس سرکه انجام دادیم و مشاهده کردیم که آنها به مدت طولانی تری سالم مانده و عمرشان نیز افزایش پیدا می کند».
بر این اساس، کرم ها و مگس های سرکه ای که این داروی ضد التهاب را دریافت کردند، ۱۵ درصد بیش از دیگر همنوعان خود زیستند. یعنی انسان ها می توانند در صورت مثبت بودن آزمایش بر روی آنان، ۱۰ سال بیشتر و با حفظ سلامت بیشتر زندگی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


sadegh
چی شده ؟
بروفن وارد کردین؟
رو دستتون مونده؟؟؟؟؟؟
چه عجب!!! بالاخره یه خبر امیدوارکننده شنیدیم آخه یه مدته همش تو سایتها خبرهای بدی در مورد مواد غذایی و دارویی و لبنیات و.. می بینیم. حالا بعد از اینهمه خبرهای زیادی که در مورد عوارض ناخوشایند داروها شنیدیم این خبر، خواندنی بود!!!!
بابا باور نکنید پس فردا میگن سرطان میاره