پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پخش مستند «کوثر» امشب از شبکه افق

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 397241
مستند «کوثر» به کارگردانی مهدی خوش‌نژاد امشب از ساعت ۱۹:۳۰ به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مستند «کوثر» به کارگردانی مهدی خوش نژاد، عکاس و مستندساز گروه فرهنگی میثاق به دبیرخانه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شده است تا در این رویداد فرهنگی به نمایش گذاشته شود.

این اثر همچنین امروز ۲۹ آذرماه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

«کوثر» مستندی در مورد کوثر البشراوی از معروفترین اصحاب رسانه کشورهای عربی است. البشراوی زنی تونسی است و کارش را با شبکه ملی تونس آغاز کرد. او بعد از مدتی به انگلستان می‌رود و در شبکه MBC مشغول به فعالیت می‌شود. او همزمان با انتفاضه مسجد الاقصی به دلیل اینکه قانون انگلستان اجازه نمی‌دهد اسرائیل را دشمن بنامد از حضور در این شبکه استعفا می‌دهد.

البشراوی سپس به شبکه الجزیره می‌رود اما بعد از مدتی به این دلیل که این شبکه به حق آزادی مجریان و خبرنگاران احترام نمی‌گذاشت استعفا می‌دهد. در ادامه او به شبکه العربیه می‌رود. آنها در آغاز پیمان بسته بودند که اسرائیل را به رسمیت نشناسند ولی بعد از مدتی وقتی دوستانش به او خیانت کردند از آنجا هم استعفا داد.

تصویربرداری این مستند ۳۰ دقیقه‌ای در لبنان و سوریه انجام شده است. تصویربرداری این فیلم توسط محسن اسلام‌زاده و مهدی خوش‌نژاد انجام شده است. سید سلیم غفوری نیز تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *