جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هر روز چند حادثه رخ می دهد؟

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 377847
سازمان جهانی کار از بروز ۸۶۰ هزار حادثه شغلی در هر روز خبر داد و اعلام کرد: ۲.۳ میلیون نفر نیز هر ساله به دلیل بیماری‌های شغلی و حوادث ناشی از کار، می‌میرند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره کنگره جهانی ایمنی و بهداشت کار اعلام کرد: داشتن جهانی بدون حوادث شغلی منجر به مرگ، امکانپذیر است.

طبق اعلام سازمان جهانی کار، سالیانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارنفر در سراسر جهان به دلیل بیماری های شغلی و حوادث ناشی از کار می میرند. همچنین در هر روز، ۸۶۰ هزار حادثه در محیط های کاری رخ می دهد.

حوادث ناشی از کار، در محیط های شغلی جدی هستند و از اینرو هنوز باید کارهای بسیار زیادی انجام شود. برخورداری از یک محیط کار ایمن و سالم، از حقوق اساسی بشر است؛ بنابراین پیشگیری های لازم در این زمینه باید صورت پذیرد.

محاسبات نشان می دهند، بازگشت سرمایه در پیشگیری از حوادث به طور متوسط بیش از ۲ برابر اصل سرمایه گذاری است و البته دستیابی به این موارد نیازمند تدوین استراتژی های یکپارچه برای پیشگیری از حوادث ناشی از کار، سلامت و رفاه فردی است.

در برخی کشورها مانند آلمان تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث کار در سال گذشته میلادی کمتر از ۵۰۰ نفر بود و به صورت کلی تعداد حوادث ناشی از کار در ۲۰ سال گذشته به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *