سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱
آیت الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

کسانی که به زحمت تایید صلاحیت شدند در انتخابات رد شدند

جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 212795
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه حسن انتخاب مردم در این انتخابات قابل ستایش بود، گفت: افرادی از نمایندگان مجلس و غیر از آنها را که ما در شورای نگهبان به عناوین مختلف و به زحمت تایید کردیم مردم تایید نکردند و به آنها رای ندادند و این حسن انتخاب قابل تقدیر است.
کسانی که به زحمت تایید صلاحیت شدند در انتخابات رد شدند
به گزارش جهان آیت الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در مراسم نماز جمعه با تبریک به مردم به خاطر برگزاری انتخابات مجلس گفت: دستی که این رای ها را به صندوق ها ریخت باید بوسید. این آرا سیلی به صورت دشمنان بود و مشارکت مردم دشمنان داخلی و خارجی را نا امید کرد.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: مشارکت 64 درصدی مردم که از دو دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر بود نشان داد که اپوزیسیون ها اقلیت هستند و مردم کسانی هستند که پای صندوق های رای حاضر شدند.

وی افزود: حسن انتخاب مردم در این انتخابات قابل ستایش بود مردم ما آگاهانه انتخاب کردند و به لیست ها توجه نکردند.

جنتی اظهار داشت: افرادی را که ما به عناوین مختلف و به زحمت تایید کردیم مردم تایید نکردند و این افراد که از نمایندگان مجلس و غیر از آنها بودند بوسیله مردم رد شدند، این حسن انتخاب قابل تقدیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری از چند ماه قبل در این رابطه بصیرت افزایی کردند و فرمودند که دشمنان با تحریم ها، ترور دانشمندان هسته ای و ایجاد مشکلات اقتصادی قصد داشتند مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران به بلوغ سیاسی رسیده اند اظهار داشت: مردم حساب نظام را از مسائل و مشکلات جاری جدا کردند و پای صندوق های رای حاضر شدند.

جنتی با تشکر از دست اندرکاران انتخابات گفت: باید از وزارت کشور، رسانه ملی، نیروهای امنیتی و انتظامی به خاطر برگزاری انتخابات سالم و با نشاط تشکر کرد.

وی تاکید کرد: مردم با شرکت در این انتخابات دشمن خود را شکست دادند.

آیت الله جنتی با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان گفت: خبرگان نهاد بی بدیلی در کشور است و با هیچ نهادی قابل مقایسه نیست.

وی افزود: اگر مجلس خبرگان پس از رحلت امام وجود نداشت انقلاب بر باد می رفت اما به خاطر وجود خبرگان بلافاصله رهبری انتخاب و کشور با کمال آرامش اداره شد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به فرمایش رهبری درباره تشکیل شورای عالی مجازی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری اداره فضای مجازی کشور نیازمند حرکتی انقلابی است .

جنتی با تشکر از رهبر انقلاب به خاطر تشکیل چنین شورایی گفت: من به اعضای این شورا عرض می کنم مقام معظم رهبری شما را گزینش کرده است باید قدر خود را بدانید و از حسن ظن ایشان قلبا تشکر کنید، اما تشکر اصلی عمل است.

وی با هشدار به اعضای این شورا افزود: من نگران هستم. مقام معظم رهبری پییش از این نیز  دستوری برای مبارزه با فساد دادند که نتوانستند کار را درست اجرا کنند هشدار می دهم به اعضای شورای فضای مجازی که با قدردانی اجازه ندهند این دستور رهبری نیز بر سرنوشت مبارزه با فساد دچار شود.

وی تاکید کرد: شما باید با احساس مسئولیت شرعی و اجتماعی دستور مقام معظم رهبری را اجرا کنید.

به گزارش مهر خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به اوضاع مردم بحرین اظهار داشت: مردم بحرین به دنبال همان چیزی هستند که غرب و آمریکا شعار آن را می دهند.

وی با اشاره به هتک حرمت نیروهای آمریکایی به قرآن در کشور افغانستان نیز گفت: مردم افغانستان حاضرند برای حفظ حرمت قرآن جان بدهند و نیروهای آمریکایی نمی توانند بیش از این در افغانستان باقی بمانند.

آیت الله جنتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران  با اشاره به داستان هابیل و قابیل در قرآن کریم گفت: بر اساس این داستان بشر در معرض فساد است.

وی افزود: خداوند در قرآن دو مورد کشتار را اجازه داده است اول قصاص و دوم کشتن کسی که مفسد فی الارض است.

وی تاکید کرد: بر اساس احکام قرآن اگر یک نفر را به ناحق بکشیم مثل این است که همه بشریت را به قتل رسانده ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان مصادیق فساد گفت: کم فروشی، جادوگری و محاربه به معنای سلب امنیت از مردم از مصادیق مهم فساد است.

دبیر شورای نگهبان گفت: رباخواری از مصادیق مفسد فی الارض است علاوه بر این جاسوسی ، قاچاق مواد مخدر و اشاعه فحشا نیز از مصادیق فساد فی الارض است که جزای آن اعدام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اقاي جنتي حداقل در اهواز و اروميه كه چنين نبوده و كساني كه دو روز مانده به انتخابات تاييد صلاحيت شدند حائز اكثريت آرا شدند.