جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سورپرایز قلعه نوعی برای داربی

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب: 392598
استقلال برای داربی سه بازیکن خود را در اختیار ندارد. جاسم کرار که سه اخطاره است و باید از او به عنوان غایب بزرگ داربی یاد کرد.
به گزارش جهان، نود نوشت: استقلال برای داربی سه بازیکن خود را در اختیار ندارد. جاسم کرار که سه اخطاره است و باید از او به عنوان غایب بزرگ داربی یاد کرد. محمد قاضی هم که مصدوم است و پزشک آبی‌پوشان اعلام کرده که این بازیکن به طور قطع داربی را از دست داده و کریمیان هم چند هفته‌ای است که درگیر کارت معافیت از خدمت خود است و به احتمال زیاد برای دیدار مقابل پرسپولیس در میدان حضور نخواهد داشت.

اما چند هفته پیش بود که قلعه‌نوعی در گفت و گو با کادرفنی خود به این موضوع اشاره داشت که برای داربی یک تاکتیک ویژه دارد و به وسیله آن سرخپوشان را سورپرایز خواهد کرد. با توجه به اینکه دست قلعه‌نوعی برای داربی خالی است این سئوال به وجود آمد که سرمربی آبی‌پوشان چطور می‌خواهد حریف خود را سورپرایز کند در شرایطی که بازیکن خاصی را در اختیار ندارد؟

حنیف در خط حمله

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که چند روزی است قلعه‌نوعی در جریان تمرینات از عمران زاده در خط حمله سود می‌بردو برای اتخاد چنین تصمیمی دو دلیل ویژه دارد. اول اینکه عمران زاده به علت مصدومیت و سرماخوردگی با افت بدنی مواجه شده است. سرمربی آبی‌پوشان اعتقاد دارد که پرسپولیس از مهاجمان جوان و سرعتی بهره می‌بردو اگر بااین شرایط بدنی از حنیف در دفاع استفاده کند، این بازیکن نمی‌تواند بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

قدرت سرزنی عمران زاده

دلیل دوم استفاده از قدرت سرزنی عمران زاده است. قلعه‌نوعی به خوبی می‌داند تاکتیک خاصی را در داربی نمی‌تواند به کار بگیرد زیرا استرس این بازی به حدی است که بازیکنان به بازی مستقیم روی می‌آورند و در چنین شرایطی استفاده از یک بازیکن سرزن در خط حمله می‌تواند کارایی لازم را برای استقلال داشته باشد. از سوی دیگر حنیف می‌تواند از ارسال های بازیکنان از جناحین هم به بهترین شکل استفاده کند.

زوج صادقی و مگویان در دفاع

همانند دیدارهای قبلی، در دیدار مقابل پرسپولیس هم محسن فروزان دروازه‌بان استقلال خواهد بود. با توجه به احتمال حضور عمران زاده در خط حمله صادقی و مگویان زوج دفاع میانی استقلال را تشکیل می‌دهند و قلعه‌نوعی قصد دارد از بیگ زاده در دفاع چپ و فخرالدینی در دفاع راست استفاده کند و به این شکل ترکیب خط دفاع استقلال شکل می‌گیرد.

شهباززاده جانشین کرار

امیر قلعه‌نوعی همانند دیدارهای قبلی از امید ابراهیمی در پست هافبک دفاعی سود می‌برد و زوج او آندرانیک تیموریان است که خسرو حیدری در جناح راست خط هافبک حضور دارد و برهانی در جناح چپ خط هافبک که به عنوان مهاجم به خط حمله اضافه می‌شود. اما برای داربی شهباززاده یک خط عقب تر می‌آید و پشت مهاجم بازی می‌کند. پستی که کرار در آن بازی می‌کرد و حال شهباز زاده جانشین او خواهد شد. استقلال با سیستم ۱-۳-۲-۴ به مصاف پرسپولیس خواهد رفت و بازیکنانی مانند کریمی و نوری هم گزینه های تعویض در داربی خواهندبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *