جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آتشفشان گردشگران را از اندونزي فراری داد

جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 243395
با افزايش فوران يك كوه آتشفشاني در اندونزي كه در روزهاي گذشته به يك جاذبه گردشگري تبديل شده بود، گردشگران مجبور به فرار از چندين مقصد گردشگري اين كشور شدند.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، در شرايطي كه مقامات صنعت گردشگري كشور اندونزي، روز سه‌شنبه از كاهش شش درصدي گردشگران اين كشور خبر داده بودند، با افزايش فوران يك كوه آتشفشاني در اندونزي كه در روزهاي گذشته به يك جاذبه گردشگري تبديل شده بود، گردشگران مجبور به فرار از چندين مقصد گردشگري اين كشور شده‌اند.

به گزارش برناما، فوران گدازه‌ها از كوه ‌«آناک کارکاتو» دولت اندونزي را مجبور کرده علاوه بر تخلیه چندين منطقه گردشگري و چندين فرودگاه، مانع از حضور گردشگران در نزديكي اين آتشفشان شود، اين در حاليست كه فوران 400 متری مواد مذاب و همچنين جریان باد در منطقه موجب پراکنده شدن خاکسترهای آتشفشانی تا شعاع 80 کیلومتر و لغو بسياري از پروازها بدليل احتمال صدمه ديدن موتور هواپيماها از خاكسترهاي آتشفشاني شده است.

فرار گردشگران از چندين مقصد گردشگري اندونزي در شرايطي روي مي‌دهد كارشناسان علت اصلي كاهش گردشگران اين كشور در ماههاي اخير را افزايش تلاشهاي كشورهاي همسايه اندونزي براي جذب بيشتر گردشگر مي‌دانند كه كاهش گردشگران اين كشور را در پي داشته است.

اندونزي به عنوان پرجمعيت‌ترين كشور مسلمان جهان سالانه ميزبان ميليون‌ها گردشگر از كشورهاي تايلند، استراليا، ايتاليا، سنگاپور، كره‌جنوبي، چين، مالزي، عربستان سعودي و برونئي بوده كه مقصد بيشتر آنها جزيره زيباي «بالي» است.

اين كشور بدليل آب‌ و هواي گرم و استوايي در ماه‌هاي پاياني سال، ميزبان گردشگران اروپايي است، كه اين تعداد در زمان تعطيلات سال نو ميلادي به بيشترين ميزان خود مي‌رسد، اين در حاليست كه اندونزي در سال 2011 ميزبان هشت ميليون و 400 هزار گردشگر بود و اين امر بيش از هشت ميليارد دلار ارز وارد چرخه‌ي اقتصادي اين كشور كرد.

كارشناسان دليل اصلي رشد چشم‌گير تعداد گردشگران اندونزي در سالهاي اخير را، پايين بودن نرخ اقامت در هتل‌هاي اين كشور مي‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *