جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعلام برائت فرهادی از فتنه 88/ خط قرمز ما خط قرمز ولایت است

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 393191
وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت علوم در قبال فتنه ۸۸ فصل‌الخطاب قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: در خصوص برخورد با فتنه خط قرمز ما خط قرمز ولایت است.
اعلام برائت فرهادی از فتنه 88/ خط قرمز ما خط قرمز ولایت است
به گزارش جهان، محمد فرهادی در گفت وگو با با خانه ملت، در تشریح برنامه های خود برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سه عرصه آموزش، پژوهش و فناوری که مأموریت‌های اصلی این وزارتخانه است برنامه های جدی داریم.

وی ادامه داد: در مسئله ارتقاء کیفیت آموزش می توان به تاسیس عرصه‌های بین رشته‌ای و میان رشته‌ای و به عبارتی مأموریت گرا کردن دانشگاه ها توجه داشت.

فرهادی با تأکید بر اینکه در انجام تحقیقات، عمده کارها باید کاربردی باشد تا مشکلی از جامعه حل شود، افزود: به طور حتم باید سهم مناسبی برای تحقیقات بنیادی در نظر گرفته شود تا در مرزهای دانش حرکت کرده و عقب نیفتیم.

تاکید بر تعامل صنعت و دانشگاه


گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت ریل‌گذاری برای کاربردی کردن علم در کشور، گفت: در زمینه فناوری در خصوص رشته‌ها و عرصه‌هایی که وجود دارد باید فناورانه کار کنیم و ارتباط بین دانشگاه با صنعت و تولید را بیش از پیش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید بیش از پیش برای توسعه کشور مورد توجه قرار گیرند، افزود: مراکز رشد علم و فناوری، مراکز رشد علوم انسانی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال حاضر بدون تجهیزات دانشگاهی و پایه بوده از این رو باید توجه ویژه ای برای تزریق اعتبارات آنان صورت بگیرد.

فرهادی با تأکید بر اینکه رقمی در حدود یک میلیارد دلار برای نوسازی تاسیسات آزمایشگاهی کشور نیاز است گفت: رشد علمی و به تبع آن رشد اقتصادی منوط به توجه دولتمردان به شرکت های دانش بنیان است که این موضوع زیر ذره بین وزارت علوم قرار دارد.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، با یادآوری دغدغه نمایندگان در خصوص دانشجویان بورسیه و ستاره‌دار، گفت: به طور حتم برخورد با این دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص دانشجویان بورسیه و ستاره‌دار پرونده‌های بررسی شده مورد تایید است اما بخشی که مانده مطابق مقررات و ضوابط موجود مورد رسیدگی واقع خواهد شد که در صورت لزوم کمیته ای برای تسریع در رسیدگی ها تشکیل خواهد شد.

همکاری با معاونان در وزارت علوم مبتنی بر شاخص‌های مشخصی است


فرهادی در پاسخ سوالی مبنی بر تمایل وزارت علوم برای ادامه همکاری با معاونان این وزارتخانه، افزود: در خصوص همکاری با معاونان در این وزارتخانه باید بگویم ما با کسانی که دانشگاهی و عالم باشند و نظام آموزشی را بشناسند همکاری خواهیم کرد.

وی افزود: آگاهی مدیریتی و حرکت در مسیر انقلاب و نظام و همچنین توجه به مأموریت اصلی دانشگاه از جمله مواردی است که وزارت علوم در انتخاب معاونت جدید و همچنین ادامه همکاری با معاونان قدیمی در دستور کار خواهد داشت.

تاکید بر ضرورت بازنگری و حذف برخی رشته‌های دانشگاهی


وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر اینکه بازنگری در رشته‌ها به طور حتم برای پربارتر کردن جو علمی کشور صورت خواهد گرفت گفت: معنی بازنگری در رشته ها این است که رشته هایی که ممکن است مورد نیاز جامعه نباشند و کار مفیدی هم نتوانند متناسب با مناطق مختلف داشته باشند به تدریج بررسی و متوقف خواهند شد و به جای آن رشته هایی که مورد نیاز است به خصوص در عرصه های جدید بین رشته ای و میان رشته ای جایگزین خواهند شد.

رویکرد وزارت علوم در خصوص فتنه فصل‌الخطاب قرار دادن فرمایشات رهبری است


فرهادی با تبری جستن از فتنه ۸۸ گفت: رویکرد وزارت علوم در خصوص فتنه ۸۸ فصل الخطاب قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، یادآور شد: در خصوص برخورد با فتنه خط قرمز ما خط قرمز ولایت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *