جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پنجره ۲۲۶؛ از مغنیه تا پیاده‌روی ظریف

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 403496
هفته نامه پنجره در تازه‌ترین شماره خود عکسی از جهاد مغنیه را با انتخاب تیتر جهاد ادامه دارد... بر روی جلد خود قرار داده است و در پرونده‌ای ویژه به بررسی این رویداد پرداخته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ترور رزمندگان حزب الله و برخی از فرماندهان ایرانی یکی از مهم‌ترین اخبار هفته‌ گذشته بود.تروری که فرزند شهید عماد مغنیه را نیز شامل می‌شد و جهاد مغنیه را پس از ۷ سال از شهادت پدر، به شهادت رساند. هفته نامه پنجره در تازه ترین شماره خود عکسی از جهاد مغنیه را با انتخاب تیتر جهاد ادامه دارد... برروی جلد خود قرار داده است و در پرونده ای ویژه به بررسی این رویداد پرداخته است.

سعید صدرائیان دبیر سیاسی پنجره در یادداشتی عملیات اسرائیل در جولان را محصول همکاری مستقیم جبهه النصره و تلآویو دانسته و تاکید کرده است که این چندمین بار است که ارتباط پشتپرده گروه‎های تکفیری و دستگاه‎های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی بر همگان عیان می‎شود.

در ادامه حسین رویوران، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گویی با پنجره به چرایی حضور رزمندگان حزب الله و ایران در منطقه قنیطره پرداخته است.

چرایی و نیت صهیونیست‎ها از ترور، اسرائیل در هدف تروریستی خود ناکام ماند، چند خط درباره سردار شهید محمدعلی الله دادی، تبعات حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به حزب الله در گفت وگو با سید حسین نقوی حسینی و میزگردی با حضور سیدهاشم موسوی و وحید فراهانی در بررسی تلاش‎‎های مستندسازان بدون مرز مقاومت اسلامی از دیگر مطالب این پرونده است.

مذاکرات هسته ای و پیاده روی ظریف با کری موضوع دیگری است که هفته نامه پنجره مورد بررسی قرار داده است.محمد قادری در مطلبی انتقادی، این حرکت ظریف را زیر ذره بین قرار داده و تاکید کرده است که ظریف امروز در جایگاهی قرار گرفته که هر حرکت هوشمندانه و مثبتش، نه تنها ایران اسلامی بلکه کل جهان اسلام را در نیل به‎جایگاه حقیقیش یاری می‎رساند و بر عکس، هر حرکت نابجا و اشتباهش ترمزی در این مسیر خواهد بود. نگاهی به دیپلماسی ظریف در گفتوگو با هادی آجیلی دیگر مطلب پنجره حول مذاکرات هسته ای است.


اما این هفته نامه از موضوع یمن نیز غافل نشده و در گفت و گوها و یادداشت هایی اوضاع آشفته این کشور را مورد کنکاش قرار داده است.کمپین من عاشق محمدم، توقیف روزنامه مردم امروز، غرامت اسرائیل به ایران و ادغام سازمان فضایی دیگر موضوعات بررسی شده توسط پنجره است.

اما حکمت سینوی و بررسی آراء بوعلی سینا موضوع سرویس اندیشه هفته نامه پنجره است.

هم چنین سرویس ادبیات پنجره ۲۲۶ به مناسبت درگذشت استاد مشفق به بازنشر گفت و گویی از وی پرداخته است.هم‌چنین حمید نورشمسی نیز در پنجره پلاس ضمیمه هفته نامه با ضیاء قاسمی شاعر افغان به گفت و گو نشسته است.

کشف دوباره ناسیونالیسم(استرتفور)، آماده باش در اسرائیل(السفیر)، تردیدهای واشینگتن در مورد آرامش در دمشق(چشم خاورمیانه)، مطالب باشگاه ترجمه این شماره پنجره را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *