جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۵
۳۶
آن انکار و این اصرار؛

بالاخره تکلیف دولت با صداوسیما چه می شود؟

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 344690
تقلاهای امروز منتقدان دیروز نشان می دهد که رسانه ملی، میلی نبوده و صداو سیمای ضرغامی آن طور هم که می گفتند بی تاثیر نبوده، دولتی ها با انتقادهای پی در پی شان از جام جم نشینان، نشان می دهند که حرفهای دیروزشان شوخی بوده و گرنه خود خوب می دانند که ناهمراهی رسانه ملی کارشان را لنگ می کند.
بالاخره تکلیف دولت با صداوسیما چه می شود؟
جهان نيوز - گروه فرهنگی: هنوز زمان زیادی از آغاز بکار دولت یازدهم نگذشته بود که سخنانی تامل برانگیز از یک چهره آشنای دولت نقل محافل شد. او با انتقاد از صداوسیما و با بیان اینکه رسانه ملی جایگاهی در میان مردم ندارد خواستار آن شده بود که تصاویر و سخنان رییس جمهور "کم" از رادیو و تلویزیون پخش شود چرا که به زعم وی باعث کاهش محبوبیت رییس دولت می شود.

جدای از صحت و سقم گفته های این چهره فرهنگی سیاسی دولت، شبیه به چنین سخنانی در سالیان گذشته و پس از فتنه ۸۸ –که رسانه ملی به دفاع از جمهوریت نظام پرداخت و در مقابل کودتاچیان ایستاد- بارها از سوی شخصیت های اصلاح طلب و برخی حامیان امروز دولت زده شده است تا آنجا که سازمان صداوسیما به عناوینی همچون "رسانه میلی"، "صداوسیمای ضرغامی"، "رسانه غیرملی" و... از سوی آنان ملقب شد و حتی برخی از ایشان با افتخار اعلام می کردند که دیگر تلویزیون جمهوری اسلامی نمی بینند و به آن اعتماد ندارند.

اکنون اما با گذر از ماه عسل دولت تدبیر و امید، بخش زیادی از انتقادات دولتمردان روانه سازمان صدا وسیما شده است. از آن سو از گوشه و کنار شنیده می شود که فشارهای زیادی از سوی دولتی ها به رسانه ملی وارد می شود تا برنامه ها و سفرهای رییس جمهور در سطحی گسترده تر از رادیو و تلویزیون پخش شود. درخواست هایی که بی شباهت به مطالبات دولت نهم و دهم از رسانه ملی نیست.

فشارهای سیاسی به صدا و سیما تا آنجا شدت یافته که شنیده شده بودجه این سازمان نیز تحت تاثیر میزان اطاعت پذیری مدیران ساختمان شیشه ای از ساکنان پاستور قرار گرفته است از سوی دیگر دخالت دولتی ها در کار تخصصی رسانه ملی تا آنجا رسیده که ایشان انتخاب مجری برای یک مصاحبه تلویزیونی را جزو شرح وظایف خود در دولت به شمار می آورند و آنها تعیین تکلیف می کنند که میکروفن رسانه ملی در دست چه کسی باشد!

دخالت های مورد اشاره تنها در زمینه ایجابی و سهم‌خواهی نیست بلکه ژنرال های باتدبیر برای هر برنامه انتقادی نیز خط و نشان می کشند. وقتی یکی از وزرای دولت سابق در برنامه پایش از عملکرد خود دفاع کرد و وقتی این برنامه سیاست های اقتصادی دولت را به نقد کشید، با واکنش شدید قوه مجریه روبرو شد، وقتی چند جوان در برنامه ثریا منتقدانه سخن گفتند، وقتی یک کارشناس –و فقط یک کارشناس- در مقابل ده‌ها حامی دولت در تلویزیون ظاهر شد و توافق ژنو را نقد کرد، وقتی خبر اظهارات ضد ایرانی اوباما در کنار سایر اظهارات پخش شد، وقتی... کاسه صبر دولت نشینان به سر آمد و در انظار عمومی بر سر منتقدان فریاد کشیدند.

دیروز گفته بودند که کسی به رسانه ملی نگاه نمی کند و بیننده و شنونده ندارد، می گفتند شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بیشتر از شبکه های صداوسیمای خودمان مخاطب دارد، می گفتند صداوسیما رسانه ای جناحی است و تریبون یک جریان خاص است می گفتند... حالا اما فشار می آورند که از "فرودگاه تا ورزشگاه" سفر رییس دولت را پخش مستقیم کنید، می گویند حق ندارید فحاشی های دولتمردان آمریکایی علیه ایرانیان را پخش کنید، می گویند صداوسیما از توافق نامه ژنو انتقاد نکند، می گویند رسانه ملی به میل ما باشد، می گویند بگذارید صدای واحد از کشور برون رود لذا صداوسیما فقط از دولت تعریف و تمجید کند، می گویند صداوسیما آن جلسه مجلس را که در آن روشنگری و افشاگری می شود پخش نکند، می گویند صداوسیما از سران فتنه انتقاد نکند، می گویند صداوسیما صف سبد کالا را نشان ندهد، می گویند اگر بودجه می خواهید، هرچه ما گفتیم...

کدام را باور کنیم؟ آن انکار را یا این اصرار را؟ تقلاهای امروز منتقدان دیروز نشان می دهد که رسانه ملی، میلی نبوده و صداو سیمای ضرغامی آن طور هم که می گفتند بی تاثیر نبوده، دولتی ها با انتقادهای پی در پی شان از جام جم نشینان، نشان می دهند که حرفهای دیروزشان شوخی بوده و گرنه خود خوب می دانند که ناهمراهی رسانه ملی کارشان را لنگ می کند. همان رییس جمهوری که تشخیص می دادند که نباید به رسانه ملی بیاید اندکی پس از گزارش صد روزه دوباره در قاب جادویی ظاهر می شود و حتی جلسه اش با هنرمندان و دانشجویان و نخبگان و... از رسانه ملی بطور زنده پخش می شود تا تکذیبیه ای دیگر بر ادعاهای دیروز "آشنا"یان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
United Kingdom
مرد تاریخی اما مخملی....
چاره چیست ؟ نمی دانم؟!
اگه صدا و سیما بیننده و تأثیر نداره چرا اینقدر جیلیز ویلیز می کنید مگه زمان شاهه که فقط از شما تعریف و تمچید کنند حالا اگه صدا و سیما بشه سراسر تعریف و تمجید دولت یازدهم جناحی نیست؟؟؟!!!
مثه کیهانه که مقاله هاشو عالم و ادمو میخونن نظر میدن و اونا هم تو رسانه هاشون 24 ساعته بهش فحش میدن بعدم میگن کی کیهان میخونه، اینا به معنای تام کلمه دیکتاتورن
Iran, Islamic Republic of
دولته تزویر و نومید دیگه،انتظارایی دارییا!!!!!!!!
United States
دولت د...!
خودتو گول نزن.....
به نظر من صدا و سیما را کامل در اختیارشون قرار بدین و اصلا انتقاد هم نکنید ببینیم اینها باز هم بهانه ای برای تاختن به رسانه ملی و پوشش گذاشتن بر اشکالات خود دارن یا نه؟
میگن فلان مجری را میخواهیم بگید باشه
میگن انتقاد نکنید بگید چشم
بزارید 4 سال کار کنن ببینیم چی میشه!
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکنید... ممکنه یه عده نفهمند و یا نخواهند بفهمند که در این دولت مشغول خیانت به کشور هستند...
اما قرار هم نیست.. نظام اجازه دهد هر غلطی دلشان می‌خواهد بکنند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا که این دولت دولت ... و بی تدبیری و تماما ا... تمامیت خواه است...
....
ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
نه که دولت عجز و زجرورزی شما خیلی عالی بود!!!!! دوستان بیایید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه دولت چند ماهی نیست که به کار اومده فرصت دهید.....حمایت کنید.دوستان این منافع جناحی و شخصی خود را کنار بگذارید و دشمن را شاد نکنید.درود بر دولت اعتدال ...
امين
اون موقع بايد از صبح تا شب شاهد پاچه خواري باشيم....
Iran, Islamic Republic of
اعتدال دروغي بيش نيست
پدرجان !
این ضرب المثل که بین ایرانیا مشهوره و شاید جزو ده ضرب المثل اول این مملکته و هر ایرانی چندین بار شنیده و گفته :
یک شخصیت خوش تیپ و کاریزما! (البته با موهای کم پشت) اسم خودش را گذاشته بود ...
میگم ....رای نیاوردید
.... این رسانه ملی نیست پس چیه؟ اون زمان که احمدی نژادو می اوردن یه مجری سما بکم میکاشتن جلوش تا احمدی نژاد تا میتونه ......
امين
بابا شما آلزايمر داري گويا؟
چون
اولا حيدری بود كه بهترين مجري باشخصيته صدا و سيماست و تو بيشتر جاهايي كه احتمال جنجال باشه اون رو ميارن.
....
این همان رگه هایی از اقتدار گرایی دولت یازدهم از منظر دکتر افروغ است که به نظر من دارد به گوشت و استخوان دولت می رسد و در سال آینده فقط شاهد پوسته اعتدال خواهید بود که بر گوشت واستخوان اقتدارگرایی کشیده شده است
ببو
تمنا میکنم، التماس میکنم،یکی برای من کم سواد و بیسواد ، کلمه ( اقتدار گرایی) رو معنی کنه.

آخه بابا شارلاتان بازی هم حدی داره
زیرک
حضور محترم...عزیز. چقدر خوب بود اگر همه مانند شما ...
اقتدار گرایی ریشه در واژه اتوریته فرانسوی به معنای قدرت و آمریت به دولتی اطلاق می شود که قدرت و آمریت در دست عده ای معدود می باشد.....
ali
زمان محمود احمدی نژآد وقت ایشان عطسه می کرد صدا و سیماری محترم پخش می کرد.
صدا و سیما باید در راستای اهداف نظام باشد.
دولت هم تنفیذ و تایید رهبری را دارد:
جهان جون حالا به نظرشما دولت روحانی با اهداف نظام و انقلاب مشکل دارد؟
اگر دارد که از نظر شما شاید دارد هر روز و هرشب مخالفان ودولت و بیارید از بگذاید در سیما دولت محترم را بکوبد!!
چی میگی اصلاً خودت فهمیدی چی گفتی
Iran, Islamic Republic of
بابا این دولتی ها و اصلاح طلبا روی عم...ص رو سفید کردند.
امين
گويا صرف جهت اطلاع را هم تعطيل كردند.
....
امیری
باسوادها وباتدبیرها سواد را در پذیرفتن نظرات خود و چاپلوسی می دانند امان از این قماش چاپلوس پرور ومدعی وبی تدبیر وکوپنی
ظاهرآ آقایان آمده اند خوذی نشان بدهند و اسم و رسمی در کنند . نه اینکه به مردم خدمت کنند . خدا وند عاقبت ما را با این گروه تدبیر و امید که ادامه دهنده رفتار ذولت های سازندگی وتوسعه سیاسی است ختم به خیر کند .
صداوسیما این همه در حق دکتر احمدی نژاد ظلم کرد ....
چرا صدا و سیما شعارهای مردم در روز 9 دی رو پخش نکرد؟؟
چرا از شهدای فتنه خبر و گزارش پخش نمیکنه؟؟
وقتی صدا و سیما خواهی نخواهی به میلی بودن متهم میشه اقلا پایبند به عدالت باشه و اخبار رو کاملا پوشش بده تا شبکه های بیگانه از کم کاریهای صدا و سیما سواستفاده نکنند!
هیچ وقت پوشش اون جشن مسخره ای که بعد از توافق توسط دولت بی تدبیر برای عوامفریبی اتفاق افتاد فراموشم نمیشه!
بذارید اونها بی بی سی رو داشته باشند!شما صدا و سیماییها انقلابی بمونید!بذارید این اعتدالیون(!) انگلیسی هر چی دلشون میخواد برای خودشون و حامیانشون ببافند!
من نه دی هشتاد و هشت پای تلویزیون بودم راهپیمایی مردمو به طور زنده نشون میداد شعارهای مرگ بر ه... مرگ بر خاتمی مرگ بر موسوی رو هم پخش کرد درباره ی فتنه گرا هم تصاویری که آتیش به دل شیعه می زنه پخش کرد بدبختی اینه که مردم اینو یادشون رفت که ه... و کم کم خاتمی دارن دوباره مطرح میشن
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز مچکریم!
متاسفانه اگر صدا و سیما به وظیفه ی تاریخیش در مبارزه با جنگ نرم سیاسی-فرهنگی و بصیرت افزایی عمل می کرد این دولت هرگز نمی توانست پیروز نتخابات شود.چه می توان درباره ی رسانه ای گفت که به جای برنامه های ارزشی بخش مهمی از ساعات روز را به پخش موسیقی یا سریال اختصاص می دهد
رضا
Iran, Islamic Republic of
چقدر بدبخت است این ح.آ که برای آقای روحانی حاضر است این حرف های دشمن شاد کن بلکه دشمن به سرذوق آور می زند.
Iran, Islamic Republic of
رسانه ملي نگو بگو رسانه تفرقه .بيشتر از اين كه به فكر احقاق حقوق ملت باشه اب در اسياب دشمن مي ريزه
ضرغامی تی وی
k
تو درس تاریخ، تو مدرسه خونده بودیم که :
امام خمینی می گفت ماموران ساواک هشدار داده اند که روی منبر از هرچه می خواهید بگویید اما از این سه چیز نگویید:
1- از شاه انتقاد نکنید
2- از اسرائیل بد نگویید
3- هی نگویی اسلام در خطر است.
صداوسیما با تحقیر و دروغ پردازی علیه دکتر احمدی نژاد بیشترین ظلم رو در حق ایشون کرد و باعث پیروزی روحانی شد