شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

لاریجانی در دو میدان!

دوشنبه ۱ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 55419
هر چند علی لاریجانی در آخرین مصاحبه خود، برنامه مجلس تحت مدیریتش را در چگونگی تعامل با دولت، برادرانه و شفاف خوانده بود اما به نظر می رسد در این برهه زمانی حساس هم لاریجانی قصد دارد سیاست ورزی شخصی و رفتار دیپلماتیک خود را از دست نداده و با یک تیر چندین نشان را هدف قرار دهد.

به گزارش جهان، در حالی که بی انضباطی و رفتار خلاف قانون نامزد اصلاح طلب، کشور را در آستانه بحران قرار داده است لاریجانی با حضور در تلویزیون با سیاستی تکراری به همان اندازه که معترضان را به رفتار قانونی و آرامش فرا می خواند شورای نگهبان و دیگر نهادهای قانونی کشور مانند وزارت کشور را نیز بی نصیب نگذاشته و با کنایه ها و ایرادات خود آنان را مورد نوازش قرار می دهد.

 لاریجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفته بود: "برخی از این مناقشات به بعضی از افراد شورای نگهبان که در انتخابات موضع‌گیری کرده‌اند برمی‌گردد". این در حالی است که موسوی با وجود انعطاف بی سابقه شورای نگهبان هیچ مسئولیتی برای پیگیری قانونی مطالبات خود احساس نکرده و تنها به شبهه افکنی بیشتر می اندیشد.

با این حال، شواهد حکایت از آن دارد که اختلافات لاریجانی با احمدی نژاد که از زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی شروع و تا امروز ادامه داشته، به این زودی ها پایان نخواهد پذیرفت. در این شرایط لاریجانی که می تواند در جایگاه ریاست خود بر مجلس شورای اسلامی نقشی موثر و میانجیگر برای حل تشنجات پدید آمده در فضای سیاسی کشور داشته باشد با ضربه ای به نعل و اشاره ای به میخ، عملا اقدام موثری در جهت آرام تر کردن فضا انجام نمی دهد.

بر اساس این گزارش، در ماه های قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم، یکی از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات از قول لاریجانی آورده بود که وی در مزاحی اعلام می کند: "در صورت رئیس جمهور شدن احمدی نژاد همه باید به بورکینافاسو برویم!".  به نظر می رسد سیاستهای جانبدارانه و حمایت های پنهان و آشکار لاریجانی از میرحسین، قبل و بعد از انتخابات، بی ارتباط با بی میلی اش برای سفر به بورکینافاسو نباشد!

لاریجانی در پیگیری این سیاست خود با بهره گیری از زنجیره رسانه ای ثروتمندش (روزنامه و سایت خبر) این روزها نه تنها به فروکش کردن التهابات کمک نمی کند بلکه عملا زمینه لازم برای تحریک و شبهه افکنی نسبت به نهادهای نظام را دامن می زند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *