سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
رئیس سازمان حج و زیارت تشریح کرد

جزئیات دفن برخی پیکرهای حجاج ایرانی توسط سعودی‌ها

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۰
کد مطلب: 449090
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دو روز بعد از فاجعه منا، به دلیل افزایش شمار اجساد قربانیان؛ دولت عربستان به طور عجولانه ای اقدام به دفن حدود یک هزار جسد کرد که ممکن است پیکرهای برخی زائران ایرانی در میان آنها باشد.
جزئیات دفن برخی پیکرهای حجاج ایرانی توسط سعودی‌ها
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در ارتباطی تلویزیونی با شبکه خبر با اشاره به اینکه در ساعات اولیه بامداد فردا (3 صبح)، پیکر 78 قربانی فاجعه منا از جده به تهران به فرودگاه مهرآباد منتقل می‌شود، اظهار کرد:‌ در میان این تعداد از پیکرها، پیکر سیدحمیدرضا حسینی خبرنگار اعزامی شبکه خبر نیز وجود دارد، همچنین تاکنون پیکر 397 قربانی فاجعه منا تحویل سازمان حج و زیارت شده است ولی هنوز از سرنوشت 67 زائر دیگر، خبری در دست نیست.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، برخی خبرها از دفن حدود 1400 قربانی فاجعه منا در روزهای اولیه و چند روز اخیر از سوی عربستان حکایت دارد و اینکه آیا احتمال می‌دهید، پیکر برخی از زائران ایرانی هم در بین آنها باشد، عنوان کرد: با گذشت دو روز از فاجعه منا، به دلیل افزایش شمار اجساد قربانیان، دولت عربستان به طور عجولانه ای اقدام به دفن حدود 1000 جسد کرد که ممکن است پیکرهای برخی زائران ایرانی در میان آن‌ها باشد.
 
اوحدی همچنی یادآور شد، تاکنون پیکرهای 308 نفر از قربانیان فاجعه منا به کشور منتقل شده است. همچنین بعد از جلسه وزیر بهداشت با مسئولان سعودی، اعلام شد که از قربانیان اثر انگشت گرفته شده است و سعودی‌ها نیز می‌گویند از همه این پیکرها اثر انگشت گرفتند و این موضوع پیگیری سرنوشت زائران ایرانی را که احتمالاً در میان دفن شدگان هستند؛ امکان پذیر می‌کند. همچنین مسئولان سعودی اعلام کردند که از پیکرهای جانباختگان تکه ای ناخن برای آزمایش DNA برداشته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *