جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۲
۱۴
تفاوت از زمین تا آسمان است

مقایسه کی روش و کواچ

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 439596
با یک مقایسه ساده میان کی روش مربی همیشه ناکام فوتبال و اسلوبودان کواچ سرمربی موفق تیم ملی والیبال به حقایق جالبی می توان پی برد .
مقایسه کی روش و کواچ
گروه ورزش جهان نيوز - مسعود پاشنا: پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال هفته چهارم خود را، به دور از چشمان کارلوس کی‌روش سپری می کند .

حدود دو ماه است سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در مرخصی به سر می‌برد. کی‌روش که ابتدا قصد داشت برای یک تعطیلی سه هفته‌ای به پرتغال برود، اما از آنجایی که چند رسانه از جمله برنامه ۹۰ و دوستان ! حامی سینه چاک وی می باشند هنوز وارد ایران نشده است و فعلا به مالزی رفته است .

با این حال به نظر می‌آید وجود برخی اختلاف نظرها باعث شده کی‌روش فعلا از استراحت در کشورش لذت ببرد. سرمربی پرتغالی تیم ملی طبق قرار قبلی قرار بود ۸ مرداد ماه به ایران برگردد تا از همان هفته نخست لیگ پانزدهم، عملکرد تیم‌ها را زیر نظر بگیرد ولی ...

با یک مقایسه ساده میان کی روش مربی همیشه ناکام فوتبال و اسلوبودان کواچ سرمربی موفق تیم ملی والیبال می توان پی به حقایق جالبی برد .

در نگاه اول از کواچ چیزی متصور شدیم که با شناخت امروزمان زمین تا آسمان تفاوت دارد.

کواچ برخلاف کی روش دنبال هیاهوی بیخودی نیست، جالب است که بدانید اسلوبودان کواچ راننده ندارد، جالب تر این است که او سوار ماشین پژو ۴۰۵ می شود خودش در خیابان های تهران رانندگی می کند و حتی همکاران خود را هم می رساند.

ولی کارلوس کی روش سرمربی فوتبال بر روی ماشین مورانو (Nissan Murano)  سوار می شود که راننده اختصاصی هم دارد اما کواچ هیچ گاه به دنبال این حرف ها نبوده است؟!

اسلوبودان کواچ قرار است چند روز دیگر همراه با تیم ملی راهی رقابت هایی جام واگنر شود اوبرای میدان بزرگی همچون جام جهانی باید بازیکنان را آماده کند.

کی روش بهترین مربی دنیا !؟ از دید اندک خبرنگارانی که متاسفانه حتی در رسانه ملی هم نفوذ کرده اند و البته از این وضعیت ذی نفع می باشند ،هر روز برایش یک تیم ردیف می کنند ، یک روز آفریقای جنوبی ، یک روز مصر و....و به تازگی تیم ملی مکزیک به گفته رسانه های طرفدار کی روش خواهان این مربی هستند!؟

بطور تقریبی سالی دو میلیون یورو دستمزد در ازای حداکثر ۷۰ روز کار، کی‌روش را در قامت یکی از گرانترین مربیان فوتبال در جهان فروبرده و عجیب اینکه در تمام طول این مدت، غرولندها و ناز و افاده‌های او تمامی هم نداشته است. این آقا که ادعای حرفه‌ای بودنش گوش فلک را کر کرده، از آماتور بودن فوتبال ما نهایت استفاده را برد و پرداخت مالیاتش ر ا هم به مسئولان نالایق تحمیل کرد و از جیب بیت المال پرداخت شد .

فراموش نکنیم که این استاد فقط به خاطر اینکه یک مشکل اداری پیش آمده و پاسپورت متبرکش چند دقیقه‌ای توقیف بوده، خودش را «گروگان» ایرانیان معرفی کرد! آیا وقاحتی بالاتر از این ممکن است؟ در همان اروپایی که کی‌روش از آن تشریف آورده، هر مربی و ورزشکاری مکلف است خودش مالیاتش را بپردازد.

با یک مقایسه ساده بین کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال و کواچ سرمربی کاردان والیبال می توان به حقایق جالبی رسید .

همان گونه که همگان می دانند تیم ملی والیبال کشورمان در دنیا به ابر قدرت این رشته ورزشی مبدل شده است و تیمهای بزرگ جهان را یکی پس از دیگری از پای در آورد .

اما تیم فوتبال ایران جز ناکامی چیز دیگری برای کشورمان به ارمغان نیاورده است و آخرین ناکامی در بازی ایران و ترکمنستان تیم دسته چهارمی آسیا رقم خورد که نتیجه بازی به تساوی انجامید ....!؟

این مربی که چیز تازه ای به فوتبال ما نداده است پیش از آمدن به ایران توسط شاگردانش در چند رسانه گستاخانه به منتقدانش تاخت ...

به هر روی باید پذیرفت که ضعف فدراسیون در رفتار این مربی بی تاثیر نیست ، البته خیلی ها این گونه می گویند که کی روش را به این خاطر بیشتر قبول دارند که شاید قلعه نویی و مایلی کهن سرمربی تیم ملی شود !؟ در پاسخ به این دوستان باید گفت : مگر مجید جلالی ، حسین فرکی ، علیرضا منصوریان ، یحیی گل محمدی تیمشان زیبا بازی نمی کنند و یا نتیجه نمی گیرند ؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میلاد
مقایسه جالبی بود عشق است والیبال با ستاره های متعصبش..
حافظ

البته اینکه ما ضعفهای کیروش رو به همراه نقاط قوتش بگیم، اصلا ایرادی نداره
شما همونی نیستی که بعد از باخت ایران به آرژانتین کلی تعریف میکردید از تیم کیروش؟ شما همونی نیستی که بعد از جام ملت ها میخواستی کیروش بمونه؟
بله تیم ملی فوتبال گاهی میبازه، دلیلش هم ضعف کیروش نیست، دلیلش اینه که ما هنوز منتظر بازیکن های دیمی هستیم، نه بازیکن هایی که براساس اصول علمی تربیت شده باشند.
تو وقتی تو تیم فوتبال یدونه سعید معروف نداری، موسوی نداری، یدونه ظریف نداری، میخوای از چی نتیجه بگیری آخه؟
محمد
تو هم جزو همون خبرنگارای..نیستی . باید هم دفاع کنی از کیروش چون منافع داری
فک و فامیل کی روش هستی یا کی روشی پور؟!
همین شماها با این تفکرات فوتبالمون رو نابود کردید
کاشف
البته چند بازیکن دوستاش رو هم ترانسفر می کنه به پرتغال و ... تا حمایتش کنن چیکار داری ..
مهدی
من با آقا حافظ موافقم.یکم عمیق فکر کنید.
عزیز
کی روش فقط به پول فکر می کنه سالی یک ماه به عنوان توریست میاد و و پنج میلیارد می گیره ..به این میگن مربی حرفه ای؟؟
مقایسه این دو قیاس مع الفارقه
کواچ کجا و کی روش شومن و سیاه بازکجا؟!
احمدی
Iran, Islamic Republic of
كواچ فراتر از كيروش است از نظر شخصیتی و کاری
امیر
فوتبال فاسد
90 حماقت پرور دلال پیشه ی ضد هویت ملی
... نالایق و بی عار
اینها هستند که ترکمانچای فوتبال را بر این ملت تحریم کردند آن هم در اوج تحریم و کمبود مالی.
آیا فریاد رسی نیست؟
خلیل
خداییش لطفا به والیبال توهین نکنید و فوتبال رو با این رشته تماشاگرپسند قاطی نکنید..
بنظر من کی روش تقصیری نداره که انقدر پررو شده فوتبال ما و پول بیت المال صاحب نداره
حرومشون باشه قرون قرونش
امثال من 12سال زحمت بکشیم دکترا ی ریاضی بگیریم و حق التدریس باشیم و اینا پول مفت بگیرن و به ریش ما بخندن
یادمه فصل قبل وقتی استقلال نتیجه نمیگرفت برنامه 90 بازی های استقلال و ترکیب های قلعه نویی رو تحلیل كرد و هی میگفتن كه بله استقلال با این ترکیب به جای نمیرسه و بدشو میگفتن،بعد یادمه كه تو جام جهانی و اسیا تیم ایران از همین تركیب استفاده میكرد بعد میباخت و بعد برنامه 90 نزدیک نیم ساعت فقط از خوبی های تركیب ایران میگفت،عجیبه والا
كجای دنیا از تیم دفاعی همیشه بازنده تعریف میكنند،تو بازی مقابل عراق،یكی از دوستان میگفت كه عاغا روم نمیشه به بازی نگاه كنم این بازیکن های ایرانی تو زمین عجب رویی دارن اخه عراقی ها تو جنگن داعش بهشون ریخته چطور این بیچاره ها میتونن بازی كنن،ایران باید بازی رو بهشون بده ترك میدون كنه اما بعد ما میببنیم طرف زاویه بسته لایی میخوره و ایران باخت...اخر هم هیچی از ارزش های تیم ما كم نمیشه به قول وزیر ورزش خوب باختن برا ما افتخار شده،میبازیم و راه به راه برنامه 90 ازش تعریف میكنه اخه ما چقدر بدبختیم هر كی باید بیاد سرمون كلاه بزاره...خدا میدونستم این كیروش چیكار برا 90 كرده كه من هم همون كارو كنم تا ازم تعریف بدن....
عبدالله
ضعف در فدراسیون فوتبال و دغدغه جیب ...فوتبال است