پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ایران چند کشور اروپایی را تحریم کرد

پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 169398
معاون اول رئیس جمهور با اعلام آمادگی کشور برای صادرات یک میلیارد لیتر بنزین، گفت: ستاد ویژه دولت برخی کشورهای اروپایی را در لیست تحریم خود قرار داده است.
به گزارش مهر، محمدرضا رحیمی امروز پنج شنبه در همایش بزرگ اندیشه سازان کارآفرین که به صورت همزمان در استان های کشور برگزار شده است، گفت: لازم می دانم در این همایش سلام ویژه رئیس جمهور را به شما کارآفرینان ابلاغ کنم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در تماس تلفنی که قبل از حضور در این همایش با رئیس جمهور داشته ایم وی تاکید کرد که از جانب وی از شما بخواهم که هر یک ۵۰ شغل برای کشور ایجاد کنید تا بتوانیم به هدف دولت در ایجاد ۲.۵ میلیون فرصت جدید شغلی در سال جاری نزدیک شویم.

رحیمی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود بر اساس آمار و عملکرد دولت، سال جاری را سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند، بنابراین می توان گفت که امسال برای دولت یک سال بسیار مهم است چرا که تدبیر مقام معظم رهبری بر جهاد اقتصادی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جهاد اقتصادی یعنی هرچه که در توان داریم ارائه شود، خاطر نشان کرد: امروز بحث های مربوط به سلاح هسته ای در ایران که توسط برخی کشورها دنبال می شود بهانه ای است برای جلوگیری از پیشرفته های علمی چرا که کشورمان اصلا نیازی به سلاح هسته ای ندارد و در استفاده از این تکنولوژی به دنبال پیشرفت های علمی است.

معاون اول رئیس جمهور، افزود: بنابراین برای اینکه بتوانند جلوی رشد کشور ما را بگیرند به تحریم متوسل می شوند و من می گویم ما نیز در مقابل آنها همین رویه را در پیش خواهیم گرفت به نحوی که در ستاد ویژه خود برخی کشورهای اروپایی را در لیست تحریم خود قرار داده ایم و کوچکترین عمل آنها را با بزرگترین عکس العمل پاسخ خواهیم داد.

رحیمی ادامه داد: عده ای امروز در لیبی جنگ راه می اندازند که آن کشور را ویران کنند و زیرساخت های آن را از بین ببرند تا خودشان بتوانند بعد از استفاده از منابع آن، وارد شوند و بخواهند آنجا را دوباره بسازند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ایران آماده صادرات یک میلیارد لیتر بنزین شده است، گفت: این موفقیت در حالی صورت گرفت که آنها کشور ما را در مورد بنزین تحریم کرده اند. می خواهم بپرسم اگر با دولت و نظام ما مشکل دارید چرا به هواپیماها سوخت نمی دهید؟

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ترس تحریم کنندگان از نظام ولایت فقیه، بیان داشت: امروز من جوانان کارآفرین را به جنگ اقتصادی دعوت می کنم چرا که با دستیابی به رونق اقتصادی، تولید، اشتغال و در پی آن نرخ تورم کنترل می شود.

رحیمی تاکید کرد: برای حمایت جدی از کارآفرینان بخش تعاون اعلام می کنم که در جلسه آینده شورای عالی اشتغال علاوه بر حمایت بانک توسعه تعاون، یکی دیگر از بانک ها را نیز برای حمایت از توسعه کارآفرینی در این بخش تعیین خواهیم کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *