پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۱۹

هیچ پزشکی زیرمیزی نمی‌گیرد؛ مردم خودشان می‌دهند!

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 355797
رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اشاره به اینکه هیچ پزشکی زیرمیزی نمی‌گیرد؛و این مردم هستند که به دلیل ناکارآمدی بخش دولتی زیرمیزی پرداخت می‌کنند،گفت:متاسفانه تعرفه برخی رشته‌ها توسط برخی دست اندرکاران؛ فوق‌العاده دستکاری شده است.
هیچ پزشکی زیرمیزی نمی‌گیرد؛ مردم خودشان می‌دهند!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بهزاد رحمانی رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران درباره موضوع تعرفه‌های پزشکی بود، اظهار داشت: بنده در این زمینه یک مثالی می‌زنم فکر کنید یک عده ای از مردم ایران مکانیک باشند و این در حالی باشد که خودرو را برای تعمیر نزد آنها ببری و عنوان شود که اگر خودرو را درست نکنید با یک چماق بر سرت می‌زنیم. ماجرای تعرفه‌های پزشکی هم همین است، یعنی از بنیان اشکال دارد. آیا کسی که خدمت ارائه می‌کند اینگونه باید با وی رفتار شود.

* آیا اعضای شورای عالی بیمه سلامت نماینده مردم هستند؟

وی به اعضای شورای عالی بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: این اعضا شامل رئیس جمهور، وزرای رفاه و بهداشت، معاون راهبردی رئیس جمهور، رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس بیمه مرکزی ایران، رئیس بیمه سلامت ایرانیان، یک نماینده از خدمت‌گیران با انتخاب وزیر رفاه، یک نماینده از خدمت دهندگان با انتخاب وزیر بهداشت، نماینده انجمن‌های علمی و پزشکی و ۳ نماینده مجلس را شامل می‌شود که امروز شاهد آن هستیم وضعیت حضور این افراد به این صورت نیست و حتی نمایندگان مجلس نیز به عنوان ناظر حضور می‌یابد و واقعاً باید سوال پرسید این افراد نماینده مردم هستند.

* نماینده بیمه به جیبش نگاه می‌کند

رحمانی ادامه داد: به هر حال یک بیمارستان با میلیاردها تومان هزینه ساخته می‌شود، ولی یک بیمارستان دولتی که مشکل مالیات و یا هزینه‌های دیگری ندارد بنابر این مقایسه بیمارستان دولتی با خصوصی صحیح نیست. حال این سؤال پیش می‌آید که چرا همیشه بیمه‌ها مشکل دارند با وجود آنکه صادقانه نیز خدمت می‌کنند. دلیل آن این است که نماینده به جیب خودش نگاه می‌کند و بعد تعرفه‌ها را تعیین می‌کند.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران که در برنامه تلویزیونی پزشکی نبض حضور یافته بود، تصریح کرد: بنده در سال ۵۸ پزشک عمومی بودم، ویزیت بنده ۵۰ تومان بود، دلار ۷ تومان بود آن موقع یک پیکان به قیمت ۴۰ هزار تومان خرید کردم حالا می‌بینیم که از سال ۵۸ هزینه‌ها ۶۰۰ برابر شده است آیا دستمزد پزشک نیز ۶۰۰ برابر شده است. بنابراین در بخش دولتی بیشترین ضعفی که وجود دارد مربوط به بیمه‌ها است. به نظر بنده نباید بخش خصوصی و دولتی را جدا کنیم. باید بخش دولتی را ارتقاء دهیم.

* در ایران هیچ پزشکی زیرمیزی نمی‌گیرد بلکه این مردم هستند که زیرمیزی پرداخت می‌کنند


رحمانی ادامه داد: در این کشور هیچ پزشکی زیرمیزی نمی‌گیرد بلکه این مردم هستند که زیرمیزی پرداخت می‌کنند چون بیمارستانهای دولتی ناکارآمد هستند. ما نیز اعتقاد داریم باید دستمزدها در بخش خصوصی و دولتی یکسان شود. متاسفانه تعرفه برخی رشته‌ها فوق‌العاده دستکاری شده است و این دستکاری نیز توسط افراد دست‌اندرکار صورت پذیرفته است.

* مسکوت ماندن کتاب بومی شده تعرفه‌ها در وزارت بهداشت

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با تاکید بر ضرورت اجرای تعرفه‌ها براساس کتاب تعرفه‌گذاری خاطرنشان کرد: ما یک سال برای بومی‌سازی کتاب تعرفه‌ها تلاش کردیم ولی مدت‌هاست که این کتاب در وزارت بهداشت مسکوت مانده است و یا اینکه چند سال در نظام پزشکی زحمت کشیدیم تا تعرفه بخش خصوصی سروسامان پذیرد حال این سوال پیش می‌آید اگر نظام پزشکی نماینده پزشکان است چرا باید تعرفه بخش خصوصی به دولتی‌ها واگذار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چند روز پیش خانمم را می بایست برای عمل سزارین بستری می کردم برای هماهنگی پیش دکتر رفت ، خانم دکتر بنده را احضار کردند با وجودی که میخواست در بیمارستان خصوصی نیز بستریش کنه ، گفت این شماره 16 رقم کارت منه سه روز قبل از عمل سیصد واریز کن دو و نیم هم هزینه بیمارستان هست و جالب اینکه گفت ما به این پول میگیم زیرمیزی ف خلاصه ما 300 رو واریز کردیم روز بعد از عمل بیمارستان از چند نفر در خصوص این مبلغ پرسیدم همه تعجب کردند چون دکترهای اونها مبالغ 800 و 900 هزار تومان گرفته بودند به همین دلیل ما از خانم دکتر مچکریم!!!!!!
ایشان درست می گه موقعی که زمان ویزیت و عمل می شه غیر مستقیم می گه عمل = 8000 میلیون تومان اونوقت اون آدم بدبخت هم باید بده واگرنه عمل بی عمل .
اونوقت به نظر طرف این پول را نمی دهد . ؟؟؟
یک زمانی بود می گفتند علم بهتر است یا ثروت .
الان می دونی چی می گن ، می گن پول بهتر است یا ثروتتتتتتتتتتتتت . نظر شما چیه ؟
زیر میزی نگو بدبختی بگو
آیا صد در صد مطمئنی؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
دروغ مي گويي مثل ...
من خودم مراجعه به پزشک جراح عمومي داشتم رسما بدون دريافت زير ميزي هيچ کاري رو قبول نکرد!!!
تازه مثلا از طرف آشنايان معرفي شده بوديم مثلا کمتر حساب کرد...
مودی
Iran, Islamic Republic of
در این کشور هیچ پزشکی زیرمیزی نمی‌گیرد بلکه این مردم هستند که زیرمیزی پرداخت می‌کنند چون بیمارستانهای دولتی ناکارآمد هستند...!!!!!!!!!!!

جناب به گونه ای حرف نزنید که در سلامت عقلتان هم شک کنیم یا نکند شما در سلامت عقل مخاطبانتان شک دارید؟!!!
غح - ط
Iran, Islamic Republic of
با سلام : جناب رئیس واقعا با دید قشری گرایی صحبت کرده اند ....
Iran, Islamic Republic of
من خودم برای پارگی تاندون دست دخترم مبلغ یک میلیون ریال سال 91
برای عمل دست مادرم 800 هزار تومان سال 90
عمل برداشتن کیست مادر خانم من مبلغ 1.5 میلیون تومان 92
برای زایمان دخترم هم یک میلیون تومان 88
برای تیرویید یکی دیگر از اقوامم 2.5 میلیون تومان 92
دادم.

این درحالیست که هم بیمه تامین اجتماعی دارم و هم بیمه تکمیلی ایران.
همه این مبالغ به درخواست دکتر و قبل از عمل به حساب دکتر واریز شد. حالا اسمش رو هر چی میزارین بزارین زیر میزی، روی میزی، رشوه، حق حساب و یا هر چی دیگه.
راست گفته زیر میزی نمی گیرند از "آنجا که ناز اونها رو می کشند شماره حساب می دهند .حتی رسید هم می دهند .!!!!!!11
الکی
محمد
دروغ چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
همسر بنده سال گذشته در یکی از بیمارستانهای خوب تهران جراحی ستون فقرات داشت و ژزشک معالج ان مبلغ 2 ملیون تومان از ما گرفت تا عمل جراحی را انجام داد.
راست میگه.برای سزارین پزشک میگه فلان مقدار پول بدین یه منشی ام.وقتی میگی شماره حسابتون رو بدین بحسابتون بریزم میگه نه اینجوری راحت تره!!
آخه میدونه که اگه بحسابش واریز بشه قابل پیگیریه!!!!!!
حالا هی بگین زیر میزی ،رومیزی،اینور میزی یا اونور میزی!!!!
خداوند لعنت کرده رشون دهنده و شوه گیرنده را !!!! هر دو را
فقیهی
چرا چرت و پرت می گی زیر میزی دهنده اگر مجبور نباشه که نمی ده
راست میگه خوب، روی میز می گیرند نه زیر میز،
من یادم نمی رود دقیقا پنج سال پیش یعنی همزمان با فتنه 88 برادر نوجوانم عمل قلب کرد و جراحش هفت میلیون نقد ( چک هم قبول نمی کرد) به صورت تراول چک گرفت و بعد عمل کرد
امیر
رو را برم سنگ پا قزوینه مگر مردم دیوانه اند که خانه وزندگیشون بفروشند پول زور به شما بدهند اقا اجباره
یک جانباز
شما که آنروزها{سال 58}پنجاه تومان می گرفتی هم زیاد می گرفتی/نکته بعد اینکه زیر میزی راباتهدید سلاح برشما تحمیل می کنند؟بروید به قول آن شهیدخدارادر نظر بگیرید/یوم تبل السرائری هم هست.
Iran, Islamic Republic of
هزیون در کرده!!
شمسايي
Iran, Islamic Republic of
آقاي رئيس انجمن علمي جراحان اگر مريضت اتاق عمل باشه ودكتر سه ميليون تومان براي فقط مشاهده ومشاوره درخواست كنه شما نمي دهيد لطفا فك نزنيد ومقداري پيگيري جدي كنيد فيش واريزي به حساب پزشک موجود است