جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه سازمان جنگل‌ها به مردم

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 415097
سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور خواستار حفظ و صیانت از محیط زیست، طبیعت و جنگل های کشور در روز سیزدهم فروردین ماه و روز طبیعت شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با انتشار گزارشی، اعلام کرد: روز سیزده نوروز به تعبیر عام روز طبیعت نام گرفته است. سال‌های مدیدی است که مردم ایران زمین در روز ۱۳فروردین شوق زیستن و تفرج یک روزه در دامان پر مهر طبیعت را گرامی می دارند، و این روز را در آغوش سبزه‌های تازه رسته سپری می کنند.

در روز سیزده نوروز هر سال خانواده های ایرانی در چهار گوشه این خاک پهناور به آغوش طبیعت رفته و بار دیگر پروردگار منان را صمیمانه شکرگزاری می‌کنند.

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از عموم هموطنان عزیز و گرامی درخواست می نماید، هنگام پناه بردن به طبیعت در روز سیزده بدر رعایت اخلاق طبیعت گردی را به هم نوعان خود توصیه کنند.

این سازمان سفارش دارد با رعایت هنجار های زیست محیطی و به ویژه توجه به شعار بنیادین اخلاق طبیعت گردی این روز را به فرصتی جهت آشتی با طبیعت قرار دهند.

بیاییم با سرلوحه قرار دادن این شعار جهانی «طبیعت را ترک کنیم به گونه ای که انگار اصلا در آن پا نگذاشته‌ایم» مانع از تخریب و آلودگی طبیعت کشور در روز سیزده نوروز شویم.

متاسفانه همه ساله در سیزده نوروز با حضور ناگهانی میلیون ها نفر در عرصه های طبیعی موج گسترده ای از آتش سوزی، تخریب محیط زیست و زباله بر جای می ماند که جبران پیامدهای ناگوار آن بسیار دشوار و پر هزینه است. این پیامدها بیشتر دامن منابع طبیعی همچون جنگل ها و مراتع را می گیرد، زیرا این عرصه ها بسیار گسترده بوده و همچون پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده دارای ورودی های مشخص برای کنترل حجم مسافران ورودی نیست.

سازمان جنگل ها از مردم درخواست می نماید، در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی را با شماره تلفن ۱۵۰۴ مطلع کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *