شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

شهری که با دستور رهبر انقلاب آباد شد

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب: 398394
در گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله بم؛ وزیراطلاعات حضور زیبا و پُرمعنای رهبر انقلاب در ایام زلزله، را آبی بر آتش داغ بمی‌ها عنوان کرد.همچنین،امام جمعه بم نیز گفت: بنا به دستور رهبر انقلاب بم از زیر ویرانه‌ها،زیباتر و مستحکم‌تر ساخته شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، با حضور وزیر اطلاعات، رئیس شورای عالی استان‌ها، رئیس بنیاد جانبازان، استاندار کرمان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مسئولان استانی و امدادگران در بهشت زهرا (س) بم، گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله بم برگزار و مزار جانباختگان این حادثه گلباران شد.

در این آیین حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، باگرامیداشت سالگرد جانباختگان زلزله پنجم دی ماه سال ۱۳۸۲ شهرستان بم تصریح کرد: ملت ایران در برابر سختی‌ها مقاومت کرده است و آزمایش با خوشی‌ها راحت تر و با ناخوشی‌ها دشوار تر است، بنابراین هر چه مصیبت بزرگتر باشد، پاداش و صبر آن نیز بزرگتر می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله بم اظهار کرد: حضور زیبا و پر معنای رهبر معظم انقلاب در ایام زلزله، آبی بر آتش داغ بمی‌ها بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه خداوند با هدف رشد و کمال، انسان‌ها را مورد امتحان قرار می‌دهد و با انواع سختی و مجاهدت‌ها بندگی آنها را می‌سنجد، یادآور شد: با این امتحانات تکبر از دل‌ها خارج و تواضع و فروتنی جایگزین می‌شود و این موهبت وسیله ای برای باز شدن درب‌های رحت الهی به روی بندگان است.

حجت الاسلام علوی خطاب به مردم شهرستان بم گفت: از صبر شما یک تاریخ ساخته شد و امروز نبض زندگی بم با یک عزم مستحکم و بسیار پر شتاب می‌زند لذا باید به فکر آینده و شکوفا شدن بم باشیم و زمانی که بعد از ۱۱ سال بر مزار عزیزان می‌روید و می‌بیند چند فرزند، پدر و مادر است اما از خود صبوری نشان می‌دهید و رهبری چه لقب خوبی دادند و آن هم دارالصابرین است.

بم باید به شهری نمونه تبدیل شود

به گزارش هلال احمر، در ادامه این آیین مهدی چمران، رئیس شورای عالی استان‌ها از بم به عنوان یک باغشهر نام برد اذعان کرد: خوشبختانه ساخت وسازها به نحو مطلوب انجام شده و امید است شهر بم بعد از تحمل آن همه مصیبت به یک شهر نمونه تبدیل شود.

قدردانی امام جمعه بم از خدمات جمعیت هلال احمر


حجت الاسلام دانشی، امام جمعه بم نیز ضمن گرامیداشت دهمین سالگرد زلزله بم از خدمات نظام و دولتمردان در بازسازی بم پس از زلزله قدردانی کرد و گفت: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب بم از زیر ویرانه‌ها، زیباتر و مستحکم تر از همیشه ساخته شد، اما همچنان نیازمند نگاه ویژه است.

وی از تلاش‌های جمعیت هلال احمر در امر امدادرسانی چه در زمان زلزله و بعد از آن قدردانی کرد.

گفتنی است این مراسم با پرواز بالگرد هلال احمر بر فراز مزار جانباختگان زلزله بم گلباران شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *