جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۵

تصویر منزل خاوری در تورنتو

شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 188793
در پی انتشار خبر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی گروه آریا رکورد اختلاس در ایران شکسته شد و برخی از رسانه های خارجی این رسوایی را بدتر از کلاهبرداری بانک سوئیسی "یو بی اس" دانستند.

به گزارش مهر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی معادل 2 میلیارد و 700 میلیون دلار توسط گروه "آریا" از بانک صادرات بازتاب گوناگونی  در رسانه های جهان داشت برخی از رسانه های خارجی گزارشهای لحظه به لحظه از سرنوشت مدیرعامل مستعفی بانک ملی منتشر کردند و برخی دیگر از این آب گل آلود ماهی گرفته و با جوسازی های خود و سوء استفاده از این وضعیت سعی کردند تا فضای جمهوری اسلامی ایران را ملتهب نشان دهند.

روزنامه انگلیسی "گلوب اند میل" در گزارشی نوشت : "محمدرضا خاوری" مدیر عامل سابق بانک ملی که تابعیت ایرانی و کانادایی دارد، هم اکنون در یک خانه سه میلیون دلاری اقامت دارد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، خاوری که سه شنبه گذشته به دلیل انتشار شایعاتی درباره اختلاس بانکی از سمت خود کناره گیری کرد، روز چهارشنبه از لندن به فرانکفورت و سپس به تورنتو پرواز کرد.

گلوب اند میل درادامه از این اختلاس سه هزارمیلیارد تومانی به عنوان بزرگترین اختلاس درتاریخ ایران یاد می کند و می نویسد: این میزان اختلاس حتی بیش از کلاهبرداری دو میلیارد دلاری در بانک سوئیسی "یو بی اس" است.

این درحالی است که مقامات کانادایی دراین باره ابراز نظرنکردند و حتی دولت اعلام کرد که هیچ قراردادی را با ایران در رابطه با استرداد افرادی که متهم به کلاهبرداری هستند، امضا نکرده است.

بانک یو بی اس سوئیس با دارا بودن چندین هزار کارمند در مرکز مالی لندن از ضرر دو میلیارد دلاری در معاملات غیرقانونی یکی از کارگزارانش در شعبه لندن خبر می دهد و  پلیس نیز مردی 31 ساله را در این رابطه بازداشت کرد.

انتشار خبر این کلاهبرداری تا حدودی باعث ورشکستگی این بانک سوئیسی و کاهش ارزش شاخص سهام این بانک در بازار بورس زوریخ شد.

خبرگزاری بلومبرگ نیز با پرداختن به خبر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات نوشت : مدیر عامل بانک ملی به دلیل بزرگترین کلاهبرداری در تاریخ ایران و مشکلاتی که برای "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری این کشور به بار آورد مجبور شد تا از سمت خود استعفا دهد و به کانادا فرار کند.


تصویری از خانه 2.925 میلیون دلاری معادل 3.8 میلیارد تومانی خاوری در تورنتو   

این خبرگزاری در ادامه از نقش هفت بانک دولتی و خصوصی در این پرونده مالی و جعل چندین نامه از بانک صادرات برای گرفتن وام به منظور خرید شرکت های دولتی خبر داد.

واشنگتن پست نیز در گزارشی با اشاره به این اتفاق ادعا کرد: نام چندین نفر از مقامات ایرانی در این رسوایی به چشم می خورد که نقش بسزایی را در این اختلاس سه هزار میلیارد دلاری برعهده داشتند.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه از استعفای محمدرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی،"محمد جهرمی" مدیرعامل بانک صادرات و "ولی الله ضرابیه" مدیر عامل بانک سامان و"فرزاد احمدی" یکی از اعضای هیئت مدیره بانک ملی خبر می دهد.

رسانه های غربی که همواره تلاش کردند تا در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دخالت کرده و وحدت و اراده مردم را خدشه دار کنند از اختلاف موجود میان دولتمردان ایرانی و تاثیرات این اختلاس برحوزه سیاست خبر می دهند و رئیس دفتر احمدی نژاد را به مشارکت دراین پرونده متهم کرده و از "حمید پورمحمدی" قائم مقام بانک مرکزی به عنوان رهبر جریان انحرافی در شبکه بانکی یاد می کنند. 

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نیز با اشاره به افزایش انتقادها از عملکرد دولت و رئیس جمهوری ایران نوشت: با این وجود دولت جمهوری اسلامی ایران هرگونه ارتباط با این پرونده اختلاس را رد می کند.

این روزنامه انگلیسی ادعا کرد: تحلیلگران بر این باورند که مخالفین احمدی نژاد در تلاش هستند تا تلاش حامیان رئیس جمهوری ایران را برای کسب اکثریت در انتخابات مجلس در مارس آتی تضعیف کنند.

شبکه خبری "بی بی سی" نیز که همواره اخبار ایران را بزرگ نمایی  کرده و وارونه جلوه می دهد و همواره برای تفرقه افکنی در جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است، به پیامدهای سیاسی این اختلاس سه هزار میلیارد دلاری پرداخته و ادعا کرد: پس از علنی شدن بزرگترین اختلاس در تاریخ ایران، نزدیکان دولت سعی کردند تا خود را کاشف این رویداد بزرگ بنامند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما را به خدا اصل ماجرا را فدای این بازی جدید نکنید هنوز مردم دقیقا نمی دانند" امیر منصور" یک نام غیر واقعی است آنوقت عکس یک خانه ای را انداخته اید که چی بشود ؟!
Iran, Islamic Republic of
خیلی قشنگه...خیالم راحت شد حداقل می دونیم پولا رو نفله نکرده....!!
خدا ازشون نمی گذره آه این همه مظلوم بالاخره دامنشون را میگره اینا فکر می کنن با این همه خیانت که می کنن برای ابد زنده هستن!!؟
Iran, Islamic Republic of
آقاي خاوري! هر بار به بانك ملي مراجعه كردم براي دريافت وام 2 ميليوني براي دادن پول پيش به موجر با جمله «اعتبار نداريم و برو 6 تا ضامن رسمي دولت بيار و ...» مواجه شدم. حالا نگو اين مبالغ و اعتبارات را براي خريد اين منزل براي شما پس انداز مي‌كردند. ان‏شاءالله اون دنيا يقه شما و امثال شما را خواهم گرفت.
United States
سلام اقای خاوری..من بخاطر ده میلیون بدهکاری به بانک درزندان هستم و با وثیقه ازادم..داری به من کمک کنی
Iran, Islamic Republic of
اینکه به کلیسا بیشتر شبیه
Iran, Islamic Republic of
ای کاش عکس خانه آخرتش را هم نشان میدادید
Iran, Islamic Republic of
با توجه به امکان بروزتخلف در هر پست و مقامی تقویت و تجهیر نهاد های نظارتی بیش از بیش احساس می گردد.
Iran, Islamic Republic of
این عکس را نشان میدهید تا دل مردم را بسوزانید ...؟ واقعآ این قبیل افراد چگونه در ایران چنین مناصب برجسته دولتی را کسب میکنند.؟در حالیکه جهت گزینش یک رییس اداره معمولی دولتی دهها فرم وتعهد واستعلام ازنهاد های امنیتی و......صورت میپذیرد..ا..؟
به نظر ميرسه كه جريانهاي پرقدرتي كه در پرونده 3000 ميلياردي سهيم هستند و دستهاي آنها به اين پرونده گره خورده بازي رسانه اي را آغاز كرده اند و رسانه هاي ما هم براحتي در مسيري قدم بر ميدارند كه آنها ميخواهند ... آمدن يا نيامدن دكتر خاوري چقدر در اين پرونده تاثير گذار است ؟ به نظر ميرسه كه بايستي رسانه ها بازيچه دستهاي قدرتي كه ميخواهند مسير پرونده را از حالت اصلي خارج كنند نشوند ... كاش دكتر جهرمي هم اين نوشته را ميخواند .. برادر بزرگوار دكتر جهرمي : شما بهتر نبود كه به برادر ديني خود ( دكتر خاوري) تهمت نميزديد و از جايگاهي كه در آن هستيد ( به عنوان يكي از مديران اصلي درگير در پرونده مذكور) منتظر ميمانديد تا قوه قضاييه به همه جوانب پرونده رسيدگي كند و پس از آن مقام محترم قضايي نسبت به موارد موجود در پرونده و قطعيت آن پس از صدور كيفر خواست اسامي كسانيكه در اين مورد دچار كوتاهي و سوء استفاده از سمت و شغل خود كرده اند به مردم معرفي شوند ؟! جنابعالي كه خود در اين پرونده به مراجع قضايي در حال پاسخگويي هستيد بهتر نيست كه كمي صبر كنيد ؟! بنظر اين مدل افشاگري شما ميتوانه نوعي فرار از مسوليت و شانه خالي كردن از اتفاقاتي كه در زير مجموعه افتاده باشه ... صحبتي هم با اصحاب رسانه دارم : در كنار اينكه دكتر خاوري بايستي براي پاسخگويي به مقام قضايي مربوطه در دسترس باشه فكر نميكنيد كه در دام رسانه اي گرفتار شديد و عده ايي بطور عمد نظرها را به سمت دكتر خاوري نشانه رفته اند ؟!؟ اينكه يك نشريه غربي عكسي از يك منزل را بعنوان محل مسكوني به ايشان نسبت داده و ما در ايران هم بدون تحقيق آنرا بعنوان محل زندگي ايشان منتشر كنيم كار درستي انجام داده ايم ؟ فكر نميكنيد كه داريم هزينه برگشت دكتر خاوري را آنقدر زياد ميكنيم كه ايشان اصلا قيد آمدن به ايران را بزنند و سپس جريان اصلي و عوامل اصلي بازهم با انحراف اذهان عمومي همه چيز را به ايشان نسبت دهند ؟ چرايي اينكه ايشان كجا زندگي ميكنه و چرا خانواده ايشان در كاناداست گره اي از اين پرونده باز نميكنه و مربوط به الان هم نيست ( اينها مربوط به زماني بود كه همه به دولت محترم در مورد انتصاب هاي خاص اعتراض ميكردند و كسي توجه اي نميكرد و سيستم نظارتي هم در جاهايي با اين جريان همراهي كرده !!) ... اجازه بديم كه قوه قضاييه بدور از جنجال ها و سروصداها ( كه جريان اصلي درگير شده در اين پرونده ايجاد خواهد كرد) به اين پرونده با قدرت و صلابت رسيدگي كنه ...
Iran, Islamic Republic of
خدايا حرص و طمع تا چه اندازه؟؟؟؟؟؟؟ اين آقا فكر نمي كنه روزي آه مردم دامنش را مي گيرد.
Iran, Islamic Republic of
در سال 88 صلاحیت ایشان برای بار اول جهت ریاست بانک ملی تایید نشد اما دوباره پس از رایزنیها تایید شد . چه اتفاقی افتاده که صلاحیتش دو باره تایید شد معلوم نیست اما سوال این است که پول خرید خانه در کانادا از چه منبعی تامین شده؟!
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالي
كي جواب اين مردم رو ميده؟چرا بايد امثال آقاي خاوري سركار باشند مگر قحط الرجاله برميگردم به صحبت هاي گذشتم كه هركه پاشو از ايران گذاشت بيرون و رفت اروپا و امريكا جاسوس اوناست من نبايد ثابت كنم اون بايد خلاف گفته منو ثابت كنه .
Iran, Islamic Republic of
از حکومت خدا به کجا فرار خواهند کرد؟
خاوری و این ملک 4میلیارد تومانی او یک حلقه فرعی از یک زنجیره اصلی است که باید تمامی آنرا در داخل جستجو نمود.
Iran, Islamic Republic of
و لایمکن الفرار من حکومتک
Iran, Islamic Republic of
مي گويند چوب رو كه برميدارن گربه دزده حساب كار خودشو ميكنه

آن را كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه مسئولین اطلاعاتی کشور : این اقا این خانه را که هفته پیش نخریده , و شماهم که از روابط خصوصی و داخلی هر کس بخواهید با خبر میشوید چرا در مورد مقامات اینقدر بیخیال هستید؟
Iran, Islamic Republic of
آقاي خاوري را چه كسي منصوب كرده آيا از پيشينه آن با خبر بوده اند كه حتما بوده اند چه كسي يا كساني ايشان را منصوب كرده اند مسئولين فعلي چطور ؟ يعني ببخشيد شهر بی قانون است ؟يعني وزير اقتصاد -وزارت اطلاعات -سازمان بازرسي و.مجلس و......چه كاره هستند نوش دارو بايد قبل از مرگ سهراب باشد يا بعد از آن تاكي بايد تاوان اين ندانم كاريها را داد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مشکل مملکت جمع کردن ماهواره مردم عوام باشد و همه مشکلات در ریخت و قیافه مردم جستجو کنید همین است دیگر. به اصل قضیه که کار نداشتید چسبیدید به فرعیات. اخرش هم که این شد
Iran, Islamic Republic of
دولت عدالت محور اين مجريان عادل را از كجا پيدا كرده كه كشورمان سالها از آنها بي بهره بوده است اينها چند قدم ديگر چهره ي زشت اصلاح طلبان را به لبخند مي كشانند .
Iran, Islamic Republic of
سیاست یعنی آنچه که نمی بیبینی نه آنچه که میشنوی
Iran, Islamic Republic of
2 ماهه واسه یه وام 2.5 ازدواج دارم میدوم هنوز نتونستم بگیرم بعد میگن چرا فسادو جنایت و ....زیاد شده.خدا نگذره از کسی که حق مردم رو میخوره.
United States
كجا رفته وجدان و شرف ما ؟ اين عكس توسط خبرنگار بي بي سي انتشار ياقته و فاقد اصالت در انتساب ان به منزل دكتر خاوري است چونكه من بعنوان يك دانشجو بمنزل أيشان رفتم در يك اپارتمان مستأجر ميباشند اقاي جهرمي نميتواند با فرافكني إز پاسخگويي شانه خالي كند چون سابقه رضا خاوري و زحمات عديده اي كه كشيده بر هيچ وجدان پاك و بيداري پوشيده نيست و جهش هاي غير قانوني و بي وجه اقاي جهرمي إز افكار عمومي پنهان نميتواند بأشد
اقاي جهرمي بداند كه با متشبث و متوسل شدن به اين مقام و ان مقام نميتواند إز پاسخگويي به افكار جامعه فرار پيشه سازد چون اينبار با دفعات قبل فرق ميكند
Iran, Islamic Republic of
"كجا رفته وجدان و شرف ما ؟ ... "


بابا جهان کامنتای فک و فامیل اقای خاوری رو همینجوری نزن
طرف تا دیده نظام خواسته مفسدینو بگیره بدون اینکه کسی حرف از اون بزنه فلنگو بسته بعد این بابا اومده داد شرف سر میده و گریبون برای خاوری پاره می کنه
جهرمی هر چقدر هم سوءمدیریت داشته باشه معلوم شد مرده و دزدی نکرده لذا محکم وایساده و منتظر فرصت برای جوابگوییه
خاوری شما هم اگر راست میگه بیاد جواب بده اگر سالمه